ihan melkein kiukustuin ku..niin. aletaan siitä että mulla on kauhee kiire. siis oikeesti joku miljoona asiaa tekemättä, töihin pitää kohta lähteä ja huomenna ja to on töitä ja sitte to lähtetään mökille. sitä ennen mun pitäs sit jotenki saada vaikka sun mitä tehtyä ja sitte meinas iskee ressi. joten olin että ai niin, mähän oon luvannu itelleni ottaa rennosti ja olla stressaamatta turhia. joten istuin koneen ääreen ja lähdin huvikseni selailemaan (neule)blogeja.

tässä muuten muistaessani..jos sattuvat tätä lukemaan he, jotka odottavat minulta 'anna hyvän kiertää' -pakettia niin älkööt huolehtiko. e-heeeei, en mä niitä vielä tehnyt ole mutta muistissa on :). kyllä ne tässä ennen ensilumia..

no niin, selailin sitte kaikkia lokeja ja voi että mua taas sitte alko murisuttamaan ku mä oon viime aikoina tehny vaan ja ainoastaan kaikkia salasia juttuja. joten en oo saanu ees kuvia lisättyä. pah. mut tänään lähtee taas yks paketti postiin, joten ens viikolla saatan olla jo siinä jamassa että voin näyttääkin jotain valmista :).

mökillä ku oltiin ni yritin ottaa perhosesta kuvaa. siellä oli siis kivellä aurinkoa ottamassa suruvaippa. ei se kovin lähelle päästäny, karkuun läks..joten mä otin kuvia iikusta. se on maukan porukoitten kissa ja hirmuisen suloinen. ja tietää sen ilmeisesti itsekin, poseeras niin nätisti. kattokaa sitä:

524283.jpg

siinä se poseeraa ku mikäki..ihana kissa <3. vitsi ku toi ei toi mies suostu kissan ottoon, ei sitte millään.

524286.jpg

tosiaan niin! meinas unohtua. se mun arpajaispaketti :). mä oon ollu niin kovin kiireinen (ainahan mä ;)), että kuvaa on saatu aikaseks vasta pyyhkeestä. siis vitsi mitä ihmeellisyyksiä! kattokaa, tämmönen se oli:

524272.jpg

se on siis pankkikorttikotelon päällä jotta saisitte ymmärrystä kokoluokasta..joojoo laatu on heikko mutta ku mulla oli niin kamala kiire saada se pois paketista:

524273.jpg

..ja kuvan laadusta huomaatte, että kiire oli vieläkin. ämpäriinhän se piti saada!

524275.jpg

siellä se oli. se sano pulppulp, ilmakuplia tuli siis. ja ette muuten usko mitä siitä tuli:

524310.jpg

ihan oikea pyyhe! mieletöntä :). saispa aina kaikki pyyhkeet ja muut pakattua tommoseen tilaan..mullaki mahtuis kaappeihin paljon enemmän lankoja ja askarteluasioita jos liinavaatteille tarttis varata vaan yks hylly ;).

eilen oli tosiaan täälläkin kesä, ja heti tämän pyyhe-episodin jälkeen lähettiin ulos. oltiin menossa sorsia ruokkimaan mutta paha kyllä paikalla oli enemmän lokkeja joten jätettiin väliin. mä sitte vaan leikin luontokuvaajan ja lintubongarin risteymää ja löysin ensinnäkin syyn, miksi olisin pienenä halunnu naimisiin riki sorsan kanssa:

524282.jpg

jätkä yritti lähtee menee mut otin silti kuvan ja kostoks nakkasin sen vielä tähänki vaikka oli kerranki varaa valita..jotenki aina innostun linnuista niin, niitä on mukava kuvata. kaikkien sinisorsien keskeltä löyty yks punapäinen kaveri:

524266.jpg

se on haapana. katoin luontokirjasta. sain maukalta maailman parhaan luontokirjan synttärilahjaks, oon lukenu sen kannesta kanteen 3 kertaa ja selaillu noin 30 kertaa. mut miksen mä sit tätä tuntenu hä? niin kirja on siis kotimaan luonto-opas nimeltään, suosittelen. siellä on kaikki, vieläpä hyvin kirjoitettu ja kuvitettu.

kerta ei saatu näit kavereita ruokittua ni käytiin rannalla kävelemässä ja mentiin lopulta kallioille ottamaan aurinkoa. mä yritin ruskettua mutta kas vain, se ei onnistunut. sielläkään ei saatu olla ihan rauhassa. Lokki Utelias saapui paikalle:

524271.jpg

=D

kotimatkalla käytiin sitte vielä tosta lähilätäkön kautta. ei ton naapurissa olevan saimaan vaan tossa on ihan lähellä semmonen..siis lätäkkö, lampi se kai on. siellä oli toissapäivänä joutsenia (niitä on hirveenä näkyny nyt, ovat kaikki päättäneet tulla tänne samaan aikaan) ja mentiin kattomaan oisko ne vielä siellä. tuskin jäävät siihen koko kesäks, on niin rauhaton paikka. oli ne siellä. tiedä sitte mitä pahaa mä muka oon niille tehny mutta osottivat mieltään..

524268.jpg

kolme niitä oli. se yks lähti kauemmas diivailemaan. on ne kyllä varmasti ehkä kauneimpia lintuja mitä maailmassa on..

semmoinen luontohetki meillä. ja nyt teillä :). nyt on pakko ennen töitä vähän vielä puuhata. ette ikinä arvaa mitä on ohjelmassa!! kotikaljan pullotus. siis ihan semmosen kotikaljan. semmosen mitä maukka tykkää juoda ruuan kanssa. ihan ensi kertaa eläissäni semmosta teen. toivottavasti tulee juotavaa. sitte töihin..plaah.