muoks, kuvat lisätty :)

tiedättekö kuinka monta kertaa mä oon opetellu tekemään salmonellasolmuja? siis monta. mä jo sitä paitsi luulin että mä osaan ne ja voi kuinka tyytyväinen mä olin! hiukan mä ihmettelin ku ne ei ollu niin hienoja ku muilla mut ajattelin että eihän ne tämmösellä enskertalaisella. eikä se tekeminenkään niin nopeeta ollu..noooh, taas kerran luin ohjeen ku tuli novita ja kah! siis salaman lailla mieleni avautui, mä olin ku olinkin sitte kuitenkin tehny ne väärin edelleen.

aaaaaargh!

joten koukku käteen ja lanka toiseen. ja mä yritin. ja yritin. ja yritin. kysyn vaan, miten voikin olla joku aivan simppeli asia niin uskomattoman vaikee? mutta kuten tiedätte, sitkeys palkitaan :), ja lopulta ne onnistu aivan täydellisesti!

858694.jpg

jottei haasteet loppuis kesken ni halusin tietysti tehdä kolmiohuivin. en todellakaan mitään suoraa, helppotekoista huivia, eiei..siinä sitä oliki taas. mä kuus kertaa sen alotin sen huivin ja joka kerta mä jouduin sen purkamaan. kerran onnistuin oikein tekemään useamman rivin ennen ku huomasin että muoto ei ollu lähelläkään kolmiota, vaan siinä oli jostain syystä kaikkia erilaisia ulokkeita..? ois pitäny ottaa kuva ni saisitte nauraa. nyt on sitte purettu mohairia sen verran paljon etten ihan hetkeen haluu sitä tehä.

luinpa sitte ohjeen vielä kerran - kymmenes kerta toden sanoo - ja huomasin että mä olin tehny sen kääntymisen väärin. sen ku teki oikein ni ei voinu ku ihmetellä että miten mulla meni näin kauan että mä opin näin helpon asian?

858691.jpg

tämä menee tänne

834527.jpg

ja kuvia tulee kun vuodatus suvaitsee niitä lisäillä. nyt tulee vaan punasia rasteja. huiviin käytin kaiken tuon langan mitä mulla oli mutta siitä tuli mun makuun vähän liian pieni, oisin halunnu semmosen iiiiiison. mut nyt ku mä osaan ni voin tehä toisen, suuremman. tosin tosta fifistä on tulossa semmonen iso huivi et voi olla että..noo, katotaan.

mulla on tänään vapaa. päätin nukkua pitkään ja vielä vähän. vimmu päätti että vähän ennen kuutta on hyvä hetki lähteä ulos. selvä se, ei auttanu ku mennä. oliki oikein hauska lenkki - ulkona sato kaatamalla vettä joten yli puolet lenkistä meni siihen ku mä väkisin suostuttelin, revin, maanittelin, työnsin, puhuin kauniisti ja vähemmän kauniisti ja tein aika lailla kaikkeni että toi koira suostu tulemaan pois pihasta mettään asioilleen. ku onhan se nyt kauheeta jos tassut kastuu..siinä vaiheessa ku sain vimmun raahattua metsään ja se sai hädittyä (ja sit juostiinki aika kovaa kotiin ;)) ni mä olin läpimärkä ja pirtee ku peipponen. nukutaan sitte jonain toisena aamuna :).

menenpäs punnitsemaan lankoja. sain eilen keittiövaa'an.

p.s. suvi, mä odotan täydellistä raporttia..?