jaahas..mitäs nytte..en osaa alottaa kirjottamista. no enstekski, eihän mulla ees oo juuri mitään järkevää sanottavaa =D, että ihmekös toi. ja sit mä en oikeen osaa keskittyä ku oon vaan ihan pihalla. vimmu herätti tänään toista aamua putkeen, se on nyt sitä mieltä että aamulenkki tehdään tästä lähtien klo 5:30. tai eilisaamusta lähtien jos tarkkoja ollaan. plaah. sitä edellisen yön nukuin huonosti vaan siitä ilosta että olen pöljä.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

siis oikeesti. mä herään joka aamu viimeistään puoli kahdeksan, yleensä aikasemmin. siis vapaapäivinäkin. ja hyvin saan yöni nukuttua..mut ootas ku mun pitää mennä aamulla töihin niin että mun pitää herätä 'jo' seittämältä, ni mä valvon koko yön ku oon aivan varma siitä että joko en herää ku herätyskellot soi, ja maukkakaan ei herää – tai jos herää ni ei herätä mua, tai sitte kaikki 3 herätyskelloa (2 kelloo ja puhelin jos tarkkoja ollaan) menee rikki. joo. ei järjen häivettäkään. mut tää onneks tapahtuu vaan jos oon ollu vapaalla ja meen aamuun, siis silloin ekana aamuvuorona. jostain syystä taas jos meen töihin 5:45 ni nukun ihan hyvin. mun aivoissa on jotku piuhat vääritepäite.

 

no mut joo, aamulla – sillon 5:30 siis – mulla oli ihan pirtee olo, ja on edelleenkin kyllä, oon pirtee mutta pihalla siis. hirmunen puuhailuvimma päällä. olin ihan täpinöissäni ku en päässy tekee mitään (esim. tiskaamaan) ku maukka nukku, joten päättelin tumput, sukat, pipon, kämmekkäät ja kaulaliinan. punnitsin myös koko satsin, ja lyhyellä matikalla yhteispainoksi tuli kokonaiset

 

324 g

10% tempauksesta oli edellisen kerran jälkeen kulutettavaa jäljellä

2208 g.

nyt kului siis 324 g ja teijalle lähti lankaa 150g, eli

2208 - (324 + 150) =   1734 g

wu-huu!! pääsin alle kahen kilon :).

paitsi!! hei, vielä tähän tuo aiemman postauksen 150g - norot ja huivi, eli

1734 - 150 = 1584 !!

aina paranee :).

 

kaulaliina on siis maailman simppelein:

 

984067.jpg

 

ja kuten huomaatte, musta (hankala kuvattava, varsinkin keinovalossa..). tuhrasin siihen kerän cool flammea ja puolisen kerää kauhavan pampulaa, jonka ostin törkeen kalliilla. en ees muista paljonko se makso, mutta voin kertoo että ihan sikana! se oli siis toissakerralla markkinoilla, ja tää oli just se lanka jonka hintaa en kysyny mutta jonka päätin silti ostaa. annoin tädille 20€ setelin ja sain melkeen sydänkohtauksen ku takas tuli alle kymppi. menin järkytyksestä sanattomaksi ja poistuin kerän kanssa. harmitus. no mutta, siinä sitä nyt on ja ihan kivalta se tuossa näyttää. kaulaliinan pituus on siis jotakuinkin 220 cm. pitkä on. kaulaliina menee tänne:

 

taaaaa.jpg picture by Bellblue_2007

 

ja taitaa olla ainoa sinne menevä työ, en taida saada tota fifiä valmiiks tän kuun puolella. en siis ole edes koskenut siihen ;).

 

pipo, sukat ja tumput on lähdössä toukalle, joten en näytä niitä vielä. kämmekkäät on menossa synttärisankarille mutta näytänpä ne silti:

 

984064.jpg

 

ainoo ja bb:tä. ovat luonnossa tummemmat, ei noin jussimaiset! nuo on ihanan tuntuset kädessä, ja aion tehdä itselleni samanlaiset. tosin varmaan vaan raitamalliset. 5 puikoilla kun noi tekee ni tosiaan saa illassa valmista, lahjavinkvinkvinkkinä vaan muillekin. jos synttärisankari näkee nää ja arvaa et nää on sille ni voi tulla sit vaikka hakee nää täältä ;).

 

joo, sitte. eilen tehtiin se mitä ollaan oltu tekemässä siitä asti ku muutettiin, eli viime vuoden joulukuun alusta. me siivottiin kellari! oikeesti, kyllä! meillähän oli siellä pari kaappilipastoa, yöpöytä, olkkarinpöytä, keinutuoli..ja sälää. voitte kuvitella ku tommonen kasa ylimääräsiä huonekaluja laitetaan kellarikoppiin, ni se on jo aika täys. siihen sitte päälle kaikki normaalimpi kellarisälä - mun pehmolelut, nuket, kankaita ja lankoja, lehtiä jotka halutaan säilyttää vaan eivät mahu kirjahyllyyn, luistimet jnejnejne. latasin sieltä laatikollisen kamaa menemään kirpparille, ja töissä laitoin yhteissähköpostin kaikille noista huonekaluista jos joku ne haluis.

 

ois ehkä halunnu, mut kävi niin hassusti että me nostettiin ne tohon pihalle ku siivottiin ja just ennen ku alettiin kantaa niitä takas sisälle ni alakerran rouva tuli kysymään että oisko niistä jotain myytävänä. no, kyllä vaan on, mitäs haluisitte. no se osti ne kaikki. siis kaikki. halvalla sai, mut hei, me oltiin heittämässä niitä roskiin. ei oltas ees otettu rahaa niistä mutta kun hän halus niistä maksaa ni ei siinä voinu vastaankaan panna. kannettiin ne hälle samantien kotiin, ja ne sopi sinne hienosti. oli ne kyllä hyviä tavaroitakin, ja kaikki yhteensopivia että mikäs siinä. parasta oli se, että sille rouvalle tuli niiiiiiin hyvä mieli niistä tavaroista, sano vaan että 'älkää paljon pyytäkö, mie oon köyhä tyttö'.

 

nyt siel on vielä yks pöytä, joka odottaa meiän omakotitaloa, ja sohva joka odottaa ihmistä joka semmoista tarvitsee. siis kahdenistuttava sinisävyinen vuodesohva jossa on hyvä istua ja hyvä nukkua, tarviiko joku ;).

 

siivosin niitä laatikoitani ja yhessä laatikossa oli kaikki mun lapsuuden ajan palapelit ja tenavakerhon pelejä..moniko muistaa tenavakerhon?? löysin mm vanhan tenavapainoni :)

 

984072.jpg

 

joten jos saat minulta kortin, jossa lukee leimatuilla tikkukirjaimilla 'onnea' (tai ihan mitä tahansa), se on näillä tehty. otin tän ylös, koska oon aika varma että tuun tota käyttämään.

 

sieltä löyty myös pari ristipistotyötä mitä oon tehny joskus. ruusutaulu, ja kukallinen pieni liina. liinasta on jääny ompelut tekemättä, eli on pistelty mutta reunat on jätetty semmosiks. pesasen sen ja ompelen, sit se tulee käyttöön, se on hirmu kaunis.

 

oli huippufiilis koko loppuillan ku saatiin se kellari siistiksi, ja varsin ku saatiin se sohva pois tuolta parvekkeelta! nyt sinne mahtuu taas pyykkiteline olemaan ainavalmiina ja tästä innostuneenä mulla on jo pyykit koneessa. ois tarkotus pestä myös pari villapaitaa ja kokeilla jos ne sais huopumaan. niistä vois ommella tumput ja jotain. eipä tarttis roskiin heittää :).

 

oikein ihanaa viikonalkua kaikille!