oikein ihanaa tätä vuotta kaikille, ja suuret kiitokset toivotuksista! moni on lupaillut uudenvuoden kunniaksi yhtä sun toista, minä päätin olla lupailematta kummempia..oon aika huono niissä. tai siis saan enemmän aikaan jos en lupaa mitään. jos vaikka lupaan tehdä viidet villasukat ni se tulee olemaan yhtä tervanjuontia kun ilman erillistä lupausta niitä saattaa tulla usseemmatkin. kai se johtuu tästä mun auktoriteettiongelmasta, en tiedä.

aikomuksena on kuitenkin opetella vihdoin se tiimalasikantapää, sitä on moni kehunut. muutenkin haluan oppia sukan neulomaan kärjestä, mun mielestä alottaminen on niin päin mukavampaa ja kärki kauniimpi ja saapa langat paremmin kulutettua loppuun ku ei tarvii miettiä jotta paljonko siihen teräosaan pitää säästää ja blabla.

sitte mä haluisin elää zimmermanin rouvan almanakan mukaan, eli joka kuukaudellehan sieltä löytyy oma ohjeensa. ainakin tän tammikuun jätän suosiolla vaikka tammikuulle 09, koska siinä on heti alkuunsa villapaita. ensinnäkin mulla ei oo lankoja (ja yritän vaan sitkeesti päästä nuista eroon ennen ku lähen paidallisia ostelemaan..) ja siks toisekseen mä just tein villapaidan. ja vieläpä se paita mikä siinä on, on ihan kiva muttei kuitenkaan semmonen minkä mä haluisin. nih. mut katellaan taas helmikuussa sitte.

ai, ja aikomuksena on merkkailla ylös vuoden aikana kulutetut grammat. tähän mennessä niitä on 60:

1176795.jpg

pikasniikkerit, lämpimät kiitokset helmikselle!

hauska juttu, googletin 'pikasniikkerit' ku kaivelin tuota ohjeentynkää ja google alko muka viisaana ehdottamaan että: "tarkoititko porrasnikkarit" =D. öö..en. nuo oli maineensa veroiset, todella pikaiset.

töissä ton toisen tikuttelin kunnes lanka loppui kesken, jostain 7-veikan purkujämäkeristä tuo punanen on ja valkonen on jotain mystistä vuosikertalankaa. niin, töissä. oli siis äärettömän hiljasta! ei ikinä millonkaan mun aikana oo ollu noin rauhallista, ihan aika kävi pitkäks melkein. onneks meillä on töissä telkkari jota saa ihan luvan kanssa katsoa näin ei-arkipäivisin ni se helpotti tän langan loppumisen jälkeen. ei siinä mitään ehtiny siis kunnolla seuraamaan, kuitenkin kun töihin on tartuttava heti ku joku siellä langanpäässä huuteloo, mutta sen verran rauhaisaa oli siis että kärryillä pysyi.

kotona nukuin sitte ylipitkät päikkärit ja nyt on tietysti pää kipee. plaah. tiesin jo ku menin nukkumaan että varmana tulee särky, mut oon nukkunu 3 yötä niin onnettoman vähän ja senkin ajan huonosti, että en vaan pystyny pysyy hereilläkään. energiaa siitä sain kuitenki sen verran että innostuin siivoomaan lankavarastoni (!!!). fiksuna tyttönä vedin jämälangat sillälailla pusseihin että aina pussillisesta tulee jotakuinkin kivanväriset sukat :).

huomenna on vapaa, toivon pakkasta ja edes hieman lisää lunta, ois ihana olla ulkona vimmun kanssa. pesutupaan ajattelin käydä kiikuttamassa pyyhkeet - toin mökiltä kaikki pesuun ni eivät mahu meiän koneeseen kerralla - ja tuon alakerran koneen ohjelma kestää muistaaksen 95 minuuttia. sen ajan aion pyhittää siivoukselle, laitan kaikki loputki joululahjat paikoilleen ja tiskaan ja taas kerran imuroin ja pesen lattiat. inhoon paskasia lattioita. sit mietitään joulukuusen kohtaloa ja loppupäivänä en aio tehdä muuta ku neuloovirkkaaommella, mitä ikinä haluan ja käydä lenkillä mun uuden lenkkikaverin kanssa ja jotain ruokaa teen, mutta mitä? pääosin kuitenkin siis neulon. ihanaa.

mulla oli tosi ihan vuoden ensimmäinen päivä, toivottavasti sinullakin =).