voi vitsi, nyt on niiiiin hyvä mieli ettei tiedä mistä alottais. no alotetaanpa siitä, että vihdoinkin on lunta! tältä se näyttää kun katsoo parvekkeelta ulos:

349184.jpg

ihanaa:). ja sitte. meillä oli maanantaina 2-vuotispäivä <3. alun alkaen oli tarkotus juhlia sitä jo männä viikonloppuna, mutta tuli mutkia matkaan ja mä olin sitte hyvinkäällä ja maukka savonlinnassa ni ei se oikeen onnistunu..mutta eilen sitte minut vietiin ensin syömään - siis ihan oikeeseen ravintolaan eikä pizzalle ;). oli muuten ehkä parasta ruokaa mitä olen koskaan ravintelissa saanut..ja myöskin eka kerta ku oli missään tarjolla ihka oikeaa tonnikalaa. hullun hyvää. ja jälkiruuaks sain vielä suklaakakkua..mä en tiedä miks mä sen halusin, koska mähän en tykkää suklaakakusta ellei se oo itse tehtyä. ravintoloiden suklaakakut on aina jotenki aivan kamalia, ja usein niitä semmosia lämpimiä ja sieltä sisältä 'kosteita', eli mun mielestä hirveetä raakaa töhnääyök. mutta tämäpä oli ihan oikeaa ja hirmuisen hyvää.

sieltä mentiin sitten oopperakellariin katsomaan emma salokoski ensemblen keikka. se oli ihan mieletön paikka, just semmonen perinteisen näkönen jazzkellari: pyöreitä pöytiä kahessa tasossa ja kynttilöitä ja hullun hyvä fiilis. kaikki oli jotenki niin ilosen olosia että tuli oikein semmonen ihan tosi hyvä olo. sitte mun piti tietysti myös vähän hienostella, ja koska se sopi tunnelmaan ni join lasillisen valkoviiniä. no se ei kyllä ollu kovin hyvää mut juotua tuli. siis viinissä ei varmasti ollu mitään vikaa, mutta minä kun olen tottunut juomaan vain ja ainoastaan niitä tiettyjä viinejä ni ei sopinu mun suuhun. mut oli se ihanaa :). kylläpäs mä nyt hehkutan.

keikka oli myös mitä mainioin!! minähän en kovasti (vähän kyllä) oo emmasta tai tän tyylisestä musiikista koskaan pitäny, mutta toisaalta mä en oo kuullu sitä koskaan livenä. oli se vaan niin erilaista ja lopulta mä sitte hurahdin ihan täysin. mä sitte ostin sen uuden levyn vähän niinku meille kaksvuotislahjaks. ja sitte, koska maukka fanittaa, ni kävin pyytämässä nimmarin emmalta. se oli hurjan jännittävää koska mä en oo koskaan oikeen ollu semmonen nimmareitten pyytelijätyyppi. nyt se levy on sitte omistettu maukalle :) mutta olen ymmärtänyt että minäkin saan kuunnella sitä. perjantaina, eli huomenna siis, mennäänkin sitte kattomaan lännen-jukkaa.

ja niin, eilen sain vihdoin valmiiksi iki-ihanan kaulaliinani ja sekin on hurjan hyvä uutinen, koska en oo melkeen malttanu tehä sitä loppuun asti ku oisin vaan halunnu sen käyttöön hetipaikallanyt. vaikka mä normaalisti olenkin äärimmäisen kärsivällinen :D.

ai ja sitte on pakko kyllä tota keikkaa/levyä vielä hehkuttaa sen verran, että vaikka mä yleensä tuomitsen kaikki coverit alkuperäsen biisin raiskaamisena, ni on kyllä niin että emma salokoski ensemblen versio hullun laulusta on vaan parempi ku alkuperäinen. jossa ei siinäkään ole mitään vikaa. joka on siis j.karjalaisen kipale.

semmoinen ilta meillä. nii sitte me tultiin kotiin ja pussailtiin, mikä tietysti kruunas kaiken. mulla on kyllä maailman ihanin mies.

jeh.