nykyään on ihan huippu herätä :). tai ei siinä itse heräämisessä mitään niin mielettömän ihanaa ole, vaan kun tuossa (oliko se?) maanantaina tajusin että hei, ei tarvi enää laittaa valoja päälle aamulla! niin siis mähän herään joka aamu puol 7, koska maukalle pitää keittää aamukahvi. tai siis. ei sille pidä keittää aamukahvia, mutta koska mä tykkään herätä aikasin ni mielelläni sitte herään niin että saan keittää sille ne kahvit. se tulee sitte aina joka aamu siitä hyvälle mielelle.

no joka tapauksessa, nyt on siis jo siihen aikaan aamusta ei valoisaa, mutta niin hämyisää että ne kahvit saa keitettyä ihan luonnonvalossa. eihän tästä oo ku muutama viikko ku joutu oikeen kerää ittensä ja silmänsä et pääs ees makkarista keittiöön asti niin ettei törmänny seinään tai kävelly koiran päälle. ku tässähän ei oo mitään valoa, siis ulkoolta ei tule kaupungin valoja eikä myöskään katuvaloja. katuvalot tossa sentään on, älkää nyt kuvitelko että tää on niin landella ettei niitäkään ;). mut tää meidän asunto on katuvaloihin nähden väärin päin. eli ne on tuolla kaukana kaukana ja lisäks vielä väärällä sivulla. nih.

ootteko muuten koskaan huomannu et mulla on tosi vaikeeta tuoda mitään asiaa julki lyhyesti? siis tonki kaiken ois voinu tiivistää ehkä kahteen lauseeseen. tai yhteen: ihanaa kun aamuisin on jo valoisampaa. emmä kyllä vaan osaa. yks päivä tässä just kirjotin sähköpostia johannalle ja mun oli taas kerran tarkotus ihan vaan nopeesti ja lyhyesti. pah! arvatkaa vaan xD. toisaalta onhan se tietysti niin, että ku en mä puhukaan koskaan kovin lyhyesti ja kerron aina keskimäärin kaheksan asiaa yhessä lauseessa, ni miksi mä sitten kirjottaisin jotenki..armyshli. mä en usko että tommosta sanaa on oikeesti olemassa mut se kuvas sitä mitä mä tarkotan. hih, armeijamainen se ois suomeks. joskus vaan ei voi muistaa kaikkia sanoja. mut tajusittehan te silti mitä mä tarkotan, joo?

nyt mun täytyy muuten tässä sivussa mainostaa. siis että voi että! ootteko koskaan maistanu pirkan rukiista pähkinäjugurttia? ette? no ei ku kipin kapin kauppaan heti vaan, se on nimittäin ihan taatusti yks parhaista jugurteista mitä maailmasta löytyy. tosin se maistuu vähän jätskille, eikä vaan pelkälle jugurtille. mut on kyllä ihan tajuttoman hyvää! suvi sitä meille mainosti viikonloppuna, ja nimppa sitten meni ja osti sitä. ja mä sitte tietysti tungin lusikkani sen purkkiin (ku mä olin jo juonu kaikki suvin limut ni piti vaihtaa kohdetta ;)) ja voi! aivan herrrrkullista. maanantaina mä sitä jo mietin ja tiistaina vähän lisää ja eilen mun oli sitte lopulta pakko kipittää illalla tohon alakerran kauppaan. ja se oli jopa vielä herkullisempaa kun muistinkaan :). kokeilkaa kaikki.

koira sekoilee..se kuvittelee että ku sillä on kerta synttärit ni sitä pitää rapsutella tauotta tai sen kanssa pitää leikkiä tai puuhastella. joten mä vien sen nyt sitte ulos leikkimään. sitte sille pitää tehdä jotain herkullista synttäriruokaa. vaikkapa koiranpuuroa ja kalkkunanakkeja ja porkkanaa.