kävinpä kaupassa tänään..menin citymarketiin tarkoituksena mennä töihin, mutta tuli sitten mutkia matkaan ja päätin vaan olla ostoksilla ;). mulla on ollu jo piiiiitkän aikaa hirvee hinku tehä villapaita itelleni, ihan semmonen tavan paita vaan ilman mitään hienosteluja. tossa joku aika sitte päätin että ehkä mä ens syksynä osaisin jo semmosen tehä. kunnes sitten samana päivänä sattu kolme asiaa:

1)mä huomasin että mä osaan sitten kuitenkin kaikista epäilyistä huolimatta :). suomeksi: onnistuin kirjoneuletumpuissa. tai no, ne ei vielä ole ihan valmiit, toisesta puuttuu puolikas ja molemmista peukalot. mä inhoon peukaloita. tai niitten tekemistä. mut ei se haittaa, niitä ei tarvii tehä ku kaks. eniveis tämä ei siis ollutkaan niin hankalaa kuin olin kuvitellut.

2)sain tosiaan porukoilta niitä lankoja ja siellä oli sekana isoveikkaa. siinä vyötteessä on ihan just se ohje mitä mä oon tietämättäni etsinyt! tavallinen neule poolokauluksella. mikä parasta, ohjeet oli mallia for dummies, eli minäkin ymmärsin. oikeesti joittenkin paitojen ohjeet on niiiin hepreaa et menee jo kaikki energia siihen että saa sen ohjeen luettua läpi

3)viimeinen, vaan ei ollenkaan vähäisin. voivottelin maukalle sitä että voi että ku osais osaiskohan uskaltaiskohan kokeilla saisinksmä sen ikinä valmiiks hmmmmmm. ni ihme ja kumma se oli sitä mieltä (siis mies, joka ei vaan ymmärrä ollenkaan että miks mä teen -lähes poikkeuksetta- kahta tai useempaa työtä samaan aikaan. mun mielestä se on ihan luonnollista. ensinnäkin ei pääse kyllästymään, sitä paitsi jos tulee joku hankala kohta ni sitä voi antaa alitajunnan työskennellä..ja muutenkin, jos on vaan semmonen aivoton olo ni mikä on mukavampaa ku joku tavan villasukka?) ööö, mihin mä taas jäin. niin siis maukka. se sano mulle, kuvitelkaa, että: voithan sä sen alottaa ja jätät sitte puikoille roikkumaan jos ei kiinnosta. ja huom vielä: eihän sitä tarvii kerralla valmiiks saada, sähän voit tehdä jotain muuta siinä välissä. mitääh?

noh, tämä kaikki kun yhdessä päivässä tapahtuu ni voiko se olla muuta kuin kohtalon johdatusta villapaidan suuntaan? mielestäni ei. joten. kävinpä kaupassa tänään. menin citymarketiin tarkoituksena mennä töihin mutta tuli mutkia matkaan...kuulostaako tutulta xD.

jokatapauksessa siellä citymarketissa sitten tutkailin kovasti lankoja ja puikkoja (piti ostamani myös 6 puikot ku ne sattu tosta välistä just puuttumaan) ja erityisesti niitä hintoja. hieman olin ihmeissäni että kah, ovatpas hinnakkaan oloiset puikot: 5€. sitte tajusin että tosiaan joo, olin menossa tokmannille siitä suoraapäätä ja siellä on kaikki langat vähintään 30 senttiä halvempia/kerä. eihän se paljoa ole, mutta rahaa kuitenkin. varsinkin kun olin jokatapauksessa sinne menossa ni en sitten ostanu sittarista mitään.

mikä oli hyvä. tutkittuani tokmannin hintoja totesin, että osa langoista on jopa 2€ halvempia. se on jo aika paljon mun mielestä. varsinkin kun etäisyyttä kaupoilla on se 50 metriä ni mitämitä, miks kukaan ostais sittarista lankoja? ja ne puikot. ihan samaiset novitan 6 puikot, mitkä oli sittarissa sen vitosen..kas vain, olkaa hyvä 2,15€! eli mä säästin 3€ ku kävelin toiseen kauppaan. itse asiassa lähemmäs kympin, ostin sitte lankaa siihen paitaan ja pyöröt (niissäkin hintaero oli jtn 3 juuroo..).

noh, nyt sitte teen kiltisti noi tumput loppuun ja sit lähtee paita. ja se yks sukka uupuu vielä tosta sukkaparista mutta se varmaan tulee tehtyä jo tän  viikonlopun aikana. tai sitte ei. muuten mä en sitä edes ajattelis, mutta ku se on mun eka hyväntekeväisyyssukkapari (katso vaaka ry:n nappi).

on muuten tosi ärsyttävää, oikoluin juuri tuon tekstini. ku mä kirjotan citymarket niinku se kuuluukin, c:llä. mut sitte ku mä lyhennän sen ni se on sittari. s:llä siis. joo mut koittakaa nyt elää sen kanssa ;).

pakko päästä röökille.