on kyllä viileetä..käytiin me silti eilen maukan kanssa meiän keskiviikko-lenkillä. se tarkottaa sitä, että jätetään vimmu kotiin ja mennään ihan vaan aikuisten kesken pitkälle lenkille. saapi sitten mennä omaan tahtiinsa kun tuo vimmu vähän hidastaa matkaa ku pitää nuuskutella..ja näin talvisin ku se viiden metrin välein intoutuu kiehnäämään lumessa ni ei siinä oikein pääse etenemään. kunnolla kun pisti päälle niin oli ihan sopivan lämmintä, paitsi tossa loppumatkasta kun oltiin se puoltoista tuntia kävelty, ni meinas nassu jäätyä. mut ihanaa oli. mie vielä niin tykkään näistä maisemista, ja varsinki nyt kun on hurjasti lunta ni kaikki on entistäkin kauniimpaa :).

nii mä en oo muistanu hehkuttaa teille, että ostin lipaston. sain joulupukilta rahaa, ja sitte ku tarpeeks kauan olin harmitellu sitä että ei oo langoille paikkaa ja ompelukoneenki joutuu aina kaivamaan kaapista ja viiksviiks, ni maukka suostu siihen että mä saan ikioman työnurkkauksen. se on (muka) ihan semmonen huomaamaton pikkulipasto..se on muuten samanlainen kun tuo aiempi lipastokin, siis se mikä oli edellisen asunnon eteisessä, mutta pienempi. tässä on siis 10 laatikkoa. huippua! tää tosin tarkottaa sitä että multa on tavallaan kiristetty sitä vastaan myös lupaus siitä että mun langat/puikot/kankaat/korttitarpeet/ynnämuutynnämuut, on pois täältä jaloista pyörimässä..hmm. no, olen onnistunut siinä jo koko viikon ajan :). ja siis huom! olen kuitenkin tänä aikana tehny sentään pari korttia ja tumput.

päivän toinen ilouutinen on se, että vihdoin toimii langaton nettiyhteys. ei tarvii noita piuhoja seilata pitkin lattioita. iskä oli mun mikrotukihenkilönä puhelimitse, ja sit ku mä tunnin olin painellu nappuloita ja kirjotellu jotain käsittämättömiä koodeja ni ta-daa!

tähän päivään mahtuu kyllä kolmaskin ilouutinen, ook:n (katso nappi jos kiinnostuit) kuun tekele selvisi. se on ihana idea: jyväpussi. siis semmoinen hartioitalämmittävä kapistus, tiedäthän? ja parasta siinä on, että sitä ei tehdä itselle, vaan se pitää antaa eteenpäin.

aivot alkaa käydä kohta ylikierroksilla ku mietin noita sny:n (nappi löytyy siitäkin teille) paketteja, ja sitten vielä tätä jyväpussia. hetken harkitsin, että olisin yhdistänyt nämä kaksi antamalla jyväpussin sny:lleni, mutta sehän olisi vallan tylsää. päätin siis ensin arpoa kenelle pussin teen, ja sitten sitä alkaa suunnittelemaan.

no kai tähän voi vielä yhden ilouutisen lykätä (koska suvi jaksaa kuitenki lukea nämä pitkätkin jutut ;)), se on taas se. nimittäin että huomenna on perjantai ja meillä on ollu mökki lämpiämässä jo kaksi päivää. eli maukka kun pääsee puoliltapäivin koulusta niin uuno on jo ihan lähtökuopissa ja sitten sitä mennään. ihanaa päästä saunaan. varsinkin nyt, kun mulla on semmonen saunatyynykin :).