niin, siinä se. khih. käytiin eilen ruokkimassa sorsia. raukat oli joutunu kauas pois rannasta, kun on jostain kumman syystä jäätyny tuo järvi aika pitkälle. näky vaan semmonen rivi mustia pallukoita, mutta aateltiin käydä kokeilemassa. vähän aikaa ku rapisteltiin leipäpusseja (käytiin muuten ihan sitä varten ostamassa leipää..hulluja) ni kyllä sieltä sitte yks tuli pikkuhiljaa. se ku ilmotti sitte muille että ruokaa ois tarjolla ni aika vauhdilla tuli ne loput sata sorsaa sieltä perässä. ja en muuten liiottele, niitä oli tällä kertaa vähemmän ku normaalisti mutta ainakin tuo sata.

vitsi ne on i-ha-ni-a! sorsilla on ihan huippu ääni, se on semmonen ei ollenkaan häiritsevä. semmonen pehmee ja mukava. ja on ne kyllä muutenkin kovin sulosia otuksia. oli niillä kyllä vissiin aika nälkäki. onneks siellä käy aika paljon ilmeisesti immeisiä niitä ruokkimassa (oli polkuja lumessa..sherlock holmes täällä hei ;)). mutta silti, sitten nyt tällä kertaa ne oli niin innoissaan siitä leivästä että voi että! se tuli se yksi ja rämpi mun luo sinne hankeen ja otti ihan kädestä leipää :).

ei oo ikinä ennen mulle käynyt noin ja voi vitsi! sorsien ruokkiminen on jostain syystä semmosta hyvän mielen hommaa. siitä tulee iloseks. nih.

siinä tais olla viikonlopun suurin tapahtuma..oltiin tosiaan vaan kotona ja pussailtiin ja käytiin ulkona ja niin, mä sain yhden ikuisuusprojektin päätökseen, semmoset tossut. ne on vuoden päivän lojunu siellä täällä ku ne on siis semmoset, että virkataan 6 palaa ja yhdistetään tossuksi. mä kun en oo mikään virkkausihminen ni se jäi..ja jäi..ja yks viikonloppu mä aloin sitte jatkamaan (siis ei niistä puuttunu ku kolme palaakaan), ni enhän mä tietysti enää muistanu miten olin ne palaset tehnyt! jos sitä joskus oikeesti järkiintyis ja kirjottais vaan ylös senki, minkä luulee 'varmasti' muistavansa. eli mä tein ja purin ja tein ja purin ja menetin hermoni. sitte ku mä lopulta keksin oikeat silmukkamäärät ja muut, ni olin jo niin täynnä koko tossuja että en jaksanu enää tehdä ku yhen palan. kunnes tänä viikonloppuna kun päätin että nyt on tehtävä kaikki päätökseen. mie laitan teille kuvan niistä myöhemmin, nyt just en jaksa hakea kameraa. se on olohuoneessa asti xD.

nyt ei sitte oo muita ku tuo hemmetin koivunlehtishaali..mutta sen kanssa oon päättäny jo ajat sitte että teen sen vasta kesällä, se kun on kotiväkeä ja sitä on mukavampi neuloa kuumalla ilmalla ku jotain villalankaa. tai sitte vois tehä aina sen 10 krs/päivä, siinähän se pikkuhiljaa tulis..siitä tulee kyllä hirmu kaunis ja sitä on mukava tehdä, mutta kun mä oon vaan tosi huono tekemään mitään isoja töitä - ne kun ei oo hetivalmiita..sitä paitsi mulla on nyt niin hirvee pakkomielle saada koko lankavarasto tyhjilleen että ei sitte senkään vertaa riitä kärsivällisyys väkertää pitkäkestosia asioita.

oli kyllä taas kerran ihana viikonloppu..nyt voi ruveta odottamaan sitte ens viikonloppua ja tupareita :).