vähän ku aina viikonoloppusinki..eilen ja toissapäivänä oli niin vaikee herätä ettei mitään rajaa! torkkua vaan painelin viimeseen asti ja sitte vähän yli vielä ennen ku jaksoin nousta. ekat puol tuntia meni siinä sitte zombaillessa ennen ku heräsin. noh. tänään ois saanu nukkua. me ollaan lähössä maukan kanssa samaa matkaa, se menee käymään askoilla ja mä meen kakkostöihin ennen ku mä meen iltaan töihin. joka tapauksessa tämä tarkoittaa sitä, että me ollaan lähössä vasta joskus 9 jälkeen joten mä oisin saanu nukkuu helposti kasiin. joo, oli se 15 yli 6 ku nousin. ai että joskus harmittaa. en siis ikinä viikonloppusinkaan osaa nukkua. murrrr.

onhan se siitä hyvä että pysyy rytmi jotakuinkin kohillaan. jee.

nii, pidinki eilen kokonaisen vapaapäivän! oikeesti mun ois ollu meininki mennä kakkostöihin, mut sit mä tajusin et oon tosiaan menossa tänään iltaan ja tiedossa oli vaan muutaman tunnin homma, eli meen sitte tänään töihin ennen ku meen töihin. oli kyllä ihanaa ku sai kotona siivottua oikeen kunnon kevätsiivon (ihme tapa mulla viettää vapaata ;)), paitsi noi parvekkeen lasit odottaa edelleen pesemistä. itse asiassa kaikki muutkin ikkunalasit. mutta mä vielä vähän aikaa venytän sitä..

sitte mie leivoin sämpylöitä. en tiedä miks, mutta tänne muuton jälkeen oon leiponu aika montaki kertaa sämpylöitä ja aika monta kertaa ihan leipää, ohrarieskaa. se on kivaa. eilen päätin sitte tosiaan ette ku kerranki on aikaa ni teen ihan litran sämpylätaikinan ni saan siitä jotain sitte pakkaseenki. nojoo, tietty mun hiivaraukat oli pakkasessa pakastuneena ja luuletteko tosiaan että mä jaksaisin odottaa niiden sulamista jos oon saanu päähäni leipoa..? ehei, sitä paitsi mul oli ihan selkee suunnitelma: teen taikinan ja sillä välin kun se nousee, vaihdan lakanat ja imuroin muun kämpän. sitte teen sämpylät ja sillä välin ku ne nousee ni otan pyykit koneesta ja laitan uudet ja myöskin kuivat kaappiin ja luen sähköpostit. sitte ku sämpylät on paistumassa, voin jo luottaa siihen että en sotke, ja imuroida keittiön. nih.

eli mä iskin ne jäiset hiivat lämpimään veteen..toki siinä kävi niin että se vesihän kylmeni. en tullu ajatelleeks =D. mut ei se mitään, ajattelin, ja jatkoin puuhastelua. mut ei se yks pussillinen sämpyläjauhoja kyllä riittäny ollenkaan mihinkään. loppuhan se. no onneks oli vielä niitä ohrajauhoja jäljellä..hyvin vähän, joten ku ne näytti siltä että just loppuu ni heitin vielä vehnäjauhoja sekaan. (seuraavaks ois vuorossa ollu talkkuna, jos haluatte tietää.)

noh, rasvaahan sinne piti laittaa 100 g. mulla oli kyllä sitä just tasan se 100 g mut mä haluun tietysti lämpimien sämpylien päälle voita! joten luovutin siitä puolet, ja ajattelin että öljy on varmaan ihan hyvä korvike. en oo koskaan jostain syystä käyttäny öljyä noissa leivonnoissa, vaikka ainahan niis taitaa lukee että 'tai öljyä'. no ei mulla tietty ollu mitään tietoo että paljonko sitten on se 50 g öljyä, että onko se nyt sitten sen puoli desiä vaiko eikö. joten laitoin sitä lorauksen ja vähän lisää.

hohhoi..oli kyllä semmosta meininkiä et ihan aattelin et mitäköhän tästäki taas tulee. niistä tuli maailman parhaita sämpylöitä. aivan mie-let-tö-män hyviä. harmi etten pysty ehkä enää ikinä tekemään samanlaisia. syötiin niitä kaalikeiton kanssa, jota tein sunnuntaina. ja joka on mun uus lempiruoka nyt ku mä vihdoin suostun sitä syömään.

ekaa kertaa maistoin porukoilla tammikuussa ku oltiin käymässä. siis en oo ikinä syöny sitä, oon vaan päättäny että se on pahaa. joo..no mut se oli ihan tosi hyvää! ja nyt mun pitää syödä sitä 30:n vuoden edestä sitte takautuvasti. hyvää oli. seuraavaks maistan pinaattikeittoa.

mulla oli muutenkin kovin mukava päivä, puhuin pitkästä aikaa heidin kanssa puhelimessa ja se on tietysti aina yhtä mukavaa <3. varsinkin kun siinä meni se lähemmäs puoltoista tuntia jona aikana maukka ehti hoitamaan kaikki asiat mitä meiän piti hoidella..hups xD. sitte vielä illalla puhuin vihdoin merjankin kanssa, me ollaan nyt 2 viikkoa soiteltu ristiin toisillemme ja nyt lykästi :)!

tällä kertaa ei oo tekeleistä kuvia, tämä korvatkoon menetyksen:

448952.jpg

loppiaisena otettu, silloin oli nuin vähän lunta.