siis tiedättekö ku jostain aivan ihmeellisistä asioista voi ihan yks kaks, kesken hyvän ja iloisen päivän, saada ihan hirveen angstiraivohermotilityskohtauksen? älkää pliis sanoko et mä oo ainoo kelle niin käy..joo, no se just tapahtu. pidin ompelutaukoa (keittiön verhot vuorostaan) ja päätin sitte kävästä lokikierroksella. ja voi, minkä virheen mä tein. menin käymään pipaleella, enkä millä tahansa pipaleella vaan the pipaleella.

joo, se oli siellä kirjuutellu pääsiäisestä ja levottomista unista ja vaikka sun mistä mutta sitte. sitte se pohdiskeli sitä että toivottavasti tänä pääsiäisenä ei ainakaan kukaan toivota munarikasta pääsiäistä. ihan sekunnin sadasosassa mulla tuli mieleen lähes jokainen aivan tavattoman hauska ja helvetin ainutkertanen läppä minkä mä oon asiakkailta kuullu tässä vuosien varrella ja se sai tän kohtauksen aikaan. miten voiki tommonen asia alkaa niin ärsyttämään.

mut hei oikeesti, te jotka ette oo ollu vaikkapa kaupan kassalla tmv töissä, ni kuvitelkaa ite miten ärsyttävää se sit voikaan olla kuulla sama stanan läppä keskimäärin kahdeksan kertaa päivässä, joka hemmetin päivä, ja aina sun pitäs vaan olla et hehheh. eikä siis että hehhehtoieiolluyhtäänhauskaamuttamänytesitänettäseoli, vaan että hehhehmäihanoikeestikuulintonekaakertaajanytnaurattaa.

ai ei voi ärsyttää vai? vai et usko, häh? ai haluut erimerkkejä? no sopii!

esimerkkejä:

ärsyttävin esimerkki lienee se, että tullaan siihen kassalle kyttäämään sitä hiton pakollista nimilappua ja sitte siinä hymyillään ku mikäki faking casanova sepalus auki

"nooooh. mitäs......sinille kuuluu, hehhehheh"

(joo arvaa kuuluuko sulle v*tun urpo)

jos skanneri ei lue viivakoodia:

"no se on sitte varmaan ilmanen"

(joo hahhah, oon kuullu ton saman läpän joka stanan kerta ku oon yrittäny vetää tätä hkn sinisen pakettia tästä läpi, ja se ei sit oo ihan kaks kertaa ku tää on tarjouksessa ja sitä ostaa jokainen. pai tö vei, kaikille kiinnostuneille tiedoksi että hkn sinisen enari on 6409100050306.)

kun kysytään että saako olla muuta:

"joo, kaunis hymy"

(jos mulla on kiire ja mä yritän samalla tehdä sata asiaa ja kaikki hyvin ni ikskjuusmii vaan, jos mä en jaksa hymyillä joka ainoolle uunolle. ja hei! se että mä oon totinen, ei tarkota että mä oisin mitään muuta ku oma itseni ja se on ihan sallittua, mun ei tod tarviikaan virnistellä kaikille. varsinki ku tän läpän heittää useimmiten ne, jotka on ensin sanonu 'mitäs.........sinille kuuluu' ei pal hymyilytä.) tai sit ne on alottanu palvelutilanteen:

huutamalla, "hei tyttö!"

'fiksuimmat' jopa viheltämällä

(no kuule, viheltele ja tytöttele ihan minkä ehdit mutta palvelua et saa niin kauan ku se jatkuu.)

silloin ku kaupassa oli vielä näitä henkilötilejä:

"joo se on numero 29473..menee sitte naapurin tilille"

(hah. miten hauskaa, en ole tuota ennen kuullutkaan.)

kun tarkistetaan setelin aitoutta:

"tais olla hyvä väärennös, harharhar"

(voi vattu hei oikeesti turpa kiinni, mä kuulen ton siis joka kerta ku mä otan rahaa vastaan. jos mulla on päivässä 1 000 asiakasta ja joka kolmaski maksaa setelillä ni se on hei joku 300 (kolmesataa!) kertaa päivässä!)

tai

"se on kyllä ihan pankista haettu"

(joo, ja jos sä olisit sen väärentäny ni nyt sä varmaan tunnustaisit sen vai?)

ja mitäs sitte ku ostetaan niitä tarjouksessa olevia hkn sinisiä vaan yksi kappale ja ne nyt sattuneesta syystä sattuu maksamaan sen 0,98 €. menepä sanomaan että 'yksi euro, kiitos'.

"on se kumma kun 98 sentin makkarasta pitää maksaa euro"

tai muuta vastaavaa

(ihan oikeesti. ensinnäkin. kaupan henkilökunta ei noita hintoja päätä, että sori vaan mä en sille voi mitään. ja se, että suomessa ei oo 1 ja 2 sentin kolikoita käytössä, ei suinkaan ole mun vika vaan hallituksen päätös.

ja jos et sä osaa käyttää pankkikorttia ni syytä ittees.)

joo, nyt on vissiin ompelutauko pidetty..