edellisen kerran ku tässä kökötin niin listasin outouksiani. kyllä se olikin vaikeaa kun tuli semmonen 'pakko keksiä KUUS voimikäkamalamäärä', tiedätte semmonen tunne. se on se samanmoinen muuten mikä tulee silloin ku joku sanoo että 'kerro joku vitsi'. ööö..eipä siinä tuu kyllä sitte yhtään mieleen. ei ees huonoja vitsejä. huono esimerkki sinänsä että mä en oo koskaan ollu mikään vitsienkertojatyyppi. mutta tiedättepä mitä tarkotan. eniveis nyt ku tässä sitte on vaan ja hengailee ni sitä tulee ihan mahottomasti kaikkia outoja juttuja itestä mieleen..että kuinka outo mä sitte olenkaan?

vaikka kaikilla niitä on jos miettimään rupetaan. eli olen ihan tavallinen sippu.

noniin. eli me oltiin mökillä :). mä kävin maanantaina vähän töissä ja sitte lähettiin. perjantaina aamusta lähettiin takas ku mun piti taas tulla vähän töihin. noihin entisiin töihin, tai vanhoihin. ne kyllä jatkuu edelleen :). sitte se työ mitä mä sain, ni on niinku kioskilla keikkaluontosta meininkiä, eli tuurailen saikkuja ja lomia. ei ihan oikeeta työtä sekään mutta parempi ku ei mikään! nämä työt alkaa heti maanantaina.

ens viikosta tuleekin aika kamala ku alkaa uudet työt ja uuden opettelu. sitten mulla on onneksi yks arkivapaa ja viikonloppukin on vapaata. koska mulla on näitä muita töitä sitte just ens viikolle siunaantunu sen verran että tulee kyllä olemaan kiirettä ja tekemistä. mä oon yrittäny epätoivon vimmalla saada tota villapaitaa tehtyä ennen ens viikkoa valmiiks, mutta ei taida onnistua. tai ei siitä kyllä puutu ku hiha, kokoaminen ja kaulus. mutta kun ei sitä kuitenkaan ihan 24/7 jaksa neulookaan..uskokaa pois ;).

mä sain muuten ne kirjoneuletumppuset valmiiksi. niistä tuli hienot. kattokaa:

425219.jpg

siellä taustalla kuikkaa se kalorimetri. tein mökillä toisenkin kun se oli niin kivaa tekemistä..meni hermot ton villapaidan alituisen sileen neuleen kanssa ni semmonen välipuuhastelukalorimetri siis :). noi oli tosiaan jossain suuressa käsityölehdessä, koitan ettiä sen numeron..ne on siis kainuun maakuntalapaset, ja mä tein ne ihan väärin..eli tuota reunaa (missä mulla on vihreetä ja valkosta ja keltasta ja valkosta) ois kuulunu olla joku 6 kerrosta mutta en halunnu tehä. ja oikeesti nää on semmoset paljon paljon tummemmat, kukat on tummaa punasta ja värejä on käytetty miljoonaa..minä modifioin niistä itteni näköset ja lehdet on siis vaan yhtä vihreetä ja kukkaset myös - joko kokovalkoset tai -keltaset. näin. mutta minusta nuo on mahdottoman hienot ja mä oon niistä kyllä ihan tosi ylpee.

siitä villapaidasta tulee samanlainen harmaa, ja vielä jos tokmannilta sitä lankaa löytyy ni haen sen verran että saan säärystimetkin siitä. harmaa on siis isoveikkaa, värilliset 7veikkaa.

ainiin, sitä mökkiä :). no ei me kyllä oikeen tehty mitään, eli ei siitä oo taaskaan juuri muuta sanottavaa ku se että ihanaa oli. kaivo oli tietysti päättäny jäätyä, ja saunavesi piti sitten sulattaa lumesta mutta luntahan on. ja kivempihan sitä on lunta kantaa, se on niin köykästä että jaksaa vaikka mitä jättisankkoja ;).

koska tämä oli maukan osalta hiihtoloma, ni me sitten hiihdettiin, uskokaa tai älkää!! mie en ees muista koska oon viimeks hiihtäny..yläasteella en ainakaan, lukiossa en tod, eli joskus ala-asteella siis. mä olin katsokaas ihan varma että mä inhoon hiihtämistä. mut sehän on maailman mukavinta puuhaa :). olin ku mikäki pikkupentu ku sain sukset alleni, oisittepa nähny :). ja sitte mä kaaduinki pari kertaa. en ymmärrä. kerranki seisoin vaan ihan paikoillani ja ykskaks mä olinki ihan mukkelismakkelis pitkinpoikin xD.

ihanaa se oli, nyt tahon kyllä sitte sukset. näillä me hiihdettiin mökillä:

425252.jpg

kyllä. ne on puusukset. ihka aidot ikivanhat puusukset. aivan ihanat. kyllä ne välillä oli vähän sillälailla hankalat että ei ne meinannu liukua ollenkaan ja ei ne sitte välttämättä aina pysyny jaloissakaan..mut ei se mitään, ei meillä ollu latujakaan :). huippua oli, ihan huippua.