mistäpä aloittaisin siis..nyt tiijän. aletaan neuleista :). suvin kommentti villapaidasta oli yksiselitteinen ja selkeä..tarkkaa sanamuotoa en ihan varmalla muista mutta jotenkin niin se meni että 'kuva, kiitos'. se on tehtävä niinku käsketään ja löysin onneksi sopivan mallinkin kuvattavaksi. tosin paita on herralle hieman reilu mutta eipä kai se ole niin justiinsa..päässä on se yksi kalorimetri, minkä tein välityönä. se on tietysti siitä prisman halpis kolibrista. minä tykkään. tosin en kyllä omaan päähäni tota näe, ei oo ihan mun värinen. mutta ehkä mä löydän joskus jonkun joka haluaa sen päähänsä :).

436951.jpg

eikö vain ole suloinen malli :). se on kyllä maukan, ne on ihan lapsuudenystäviä..ja mä en ees kysyny lupaa lainaamiseen mutta ehkäpä se ei mulle suutu..? sitten eilen illalla sain muuten valmiiksi myös sukan. yhden sukan. sen kaverin tein jo joskus..en muista, joku aika sitten. se on menossa tonne vaaka ry:lle, jos nyt haluat juuri ne nähdä ni löytyy tuolta neuleet-osiosta. mutta ei niissä mitään näkemistä ole, ihan tavan sukat vaan.

eilen muuten tajusin että blaaaaaah. mä mitään tajunnu ku MUISTIN, siis ihan ykskaks tuli mieleen ku sitä sukkaa pykäsin ja katoin idolssia (ihme idolssit ollu tänä vuonna, en ois ikinä uskonu että miia putoo, meinas ihan itku tulla) ni tästähän ei tosiaan oo kauaa..toista vuotta siis, siitä ku tein ensimmäiset sukat. tai oon mä tehny joskus teininä yhet mustat sukat. tosin äiti teki alotuksen ja kantapään ja kavennukset..eli kyllä se tais sittenki olla tossa toista vuotta sitten ku tein sen ensimmäisen sukkani. no eniveis, voi että se oli vaikeeta!! siis näkisittepä ne sukat xD. ne on kyllä vieläki olemassa koska maukka on niin kulta, et se vieläki pitää niitä. koska ne on mun tekemät ja mun ensimmäiset ja sille rakkaudella tehdyt.

nyt en jaksa rämpiä kuvaa ottamaan mut kamalat ne on. ensinnäkin se lanka oli jtn jämälankaa..tosi huonoa ja tosi ohutta. puikot oli liian paksut. raitoja laitoin pari ja arvatkaa vaan että osuko ne kohalleen? ekassa sukan varressa oli 2 raitaa ja toisessa vaan yks, ihan jossain omituisessa kohdassa..kantapää on täynnä reikiä ja siis ne on aivan kauheet xD. ja mä oikeesti keskityin, enkä tehnyt mitään muuta siinä samalla. koska mä en voinu koska se oli oikeesti ihan tosi vaikeeta! en kyllä yhtään ihmettele että jotkut ei uskalla ees kokeilla sukkien tekemistä ku pelkää niitä kantapäitä. mutta äkkiähän sen kyllä oppiikin, mun toiset sukat on jo ihan sukkien näköset. tosin ne on myös tehty seiskaveikasta, joka on joku sata kertaa laadukkaampaa ku ne jämikset mistä tein ne maukan sukat.

no mut niin, sitten mä teille esittelen jotain, joka on tehty ihan ja vain ja ainoastaan ja siis minulle! kävin langat ostamassa oikeen erikseen ja kaikki. eli puuvillasta tein kalorimetrin itselleni. tämän tarkoitus ei ole siis ollenkaan lämmittää, vaan pitää hiukset kurissa. aluks mä meinasin että tästä ei kyllä taida tulla kovin hieno, mutta kyllä siitä tuli. mun mielestä se on siis hieno :) ja te kaikki saatte olla eri mieltä jos tahdotte, koska tää on vaan mun päähän:

436954.jpg

oho ku sieltä lanka vähän pilkottaa xD. se on muuten kyllä päätelty mutta tuo on se yks ja ainoo lanka mikä sinne jäi ja tokihan mä ajattelin et olkoot, ei se kuvaan tuu. tuli se. tuo mustan kaveri ei ole vaaleanpunaista vaan enemmän oranssia. aika lähellä kirjolohen väriä..jos nyt ihan tarkkoja ollaan ni just siitä lohen ja kirjolohen välistä..sitte ettei joku teppo pääse näsäviisastelemaan ni kasvatetun lohen.

nuo on myös niitä prisman halpiksia..en ollu ihan varma minkä värisen just haluisin ni ostin nämä kaksi väriä ja niitten lisäksi vihreän. jokaista ostin tietysti vaan yhden kerän ja kerässähän on 100g eli n. 196 metriä alkujaan. nyt mulla on sitten kolme eriväristä kerää tätä (jotka kylläkin kaikki sopii keskenään yhteen) ja saatan kesäks tehä itelleni vielä vihreen tukkajutun..mutta mitä niistä muista?

tässä kuva siis noista jasmineista ja sitten siinä on noi ihanat sny:ltä saadut langat. kertokaa, mitä mä teen niistä!?! paras vihje palkitaan ;). siis noi ethnicit on 50 g/kerä, eli 80 m. tuoteselosteessa lukee 26% bomullia ja loput akryylia. aivan ihanaa lankaa! kaunista ja niin ihanan tuntusta, liukasta ja ihanaa ja siksi juuri mä en tiedä mitä siitä tekisin! se haluaa olla jotain aivan erityistä. mutta mitä. niin tässä:

436956.jpg

meinas unohtuu koko kuvan laitto ku aloin hehkuttaa..mutta auttakaa siis!

niin tosiaan. eilen olin siis kolmostöissä ja jouduin (tai sain) ajelemaan juvalle ja sitte rantasalmen kautta takasin kotiin. heidi on rantasalmelta ja mä oon joskus teininä sen kanssa siellä viettäny loman jos toisenkin. muistelin että se 'keskusta' sisältää yhden k-kaupan ja baarin mutta voi, siellähän oli vaikka mitä! hirveesti tuli kyllä muistoja mieleen ja ilmotin jo maukalle että voidaan muuttaa sinne. ei kyllä ihan heti, mä oon taas saanu vähäks aikaa tarpeekseni muuttamisesta. ja aina ku mä sanon noin ni menee maksimissaan vuos siihen että muuttoautoa pakataan ;). joka tapauksessa oli ihanaa ja harmitti ku ei sillälailla ollu aikaa jäädä hengailemaan sinne..kaunista maaseutua.

ja voi vitsi että mua harmitti että mulla ei ollu kameraa mukana! niin paljon oli kaikkea ihanaa, ykski ihan mieletön joku vanha kartano mihin johti semmonen oikein perinteinen pikkutie minkä molemmin puolin oli koivuja ja oih. se ei siis ollu rantasalmella vaan tossa jossain kohtaa matkaa. vähän mua pelotti lähtee sinne ajamaan ihan yksin, varsin kun en oo kyllä pitkään aikaan ajanu ku just tohon kaupunkiin ja takas. tai maksimissaan kerimäelle, eli 20 km tuttua, suoraa tietä..ja tankataki piti ja voi että mitä kaikkea.

kaikesta tästä kauheudesta (...) huolimatta olin tosi ylpee itestäni ku mulla ei ollenkaan menny hermot. siis ei ollu menemässäkään. takasin tullessa osuin tietysti tapporuuhkiin ku koko kaupunki päätti lähteä töistä jo 15 vaille 4..tossa mulla meni sitte tämmösenki pikkukaupungin keskustassa joku 15 minuuttia..mimmostakohan täällä on kesällä? arvatkaa vaan että en tod aio kyllä autolla liikkua ku pakkopakkotilanteissa. joita tuskin tulee.

no niin, ja sitte mä tajusin että mulla ei oo menny muutenkaan hermot koko viikolla. paitsi vimmun vinkumisen kanssa meinas mennä mut se on ihan normaalia, koska se vaan on mahdottoman ärsyttävää! mut siis töissä ei oo menny ja kaikki on tuntunu jotenki hirveen helpolta vaikka on ollu kiire ja paljon uusia asioita ja hirveesti muistettavaa ja tehtävää ja paperihommia ja mitä vielä.

niin. oon siis ollu viikon tupakoimatta :).

oon aika ylpee itestäni.

jeh, nyt mun täytyy kyllä nousta tästä sohvalta koska mun pitää mennä ensin kakkostöihin ja sitte iltavuoroon. tää oikeesti kuulostaa siltä ku mulla ois tosi paljon töitä, mut se on ihan harhaa vaan.