no joo niitä on tullu tässä aikasta paljon jo esille..niitä asioita mitkä mua ärsyttää. taidan olla aika helposti ärsyyntyvä nainen. no mut tällä kertaa se on se, että kangaskaupan myyjät ei osaa värejä. siis mä ymmärrän kyllä täysin että maailmassa on paljon ihmisiä jotka ei erota pinkkiä ja aniliininpunasta toisistaan, mut ihan oikeesti onko sitte pakko mennä semmoseen paikkaan töihin missä niitä värejä pitäis osata?

eilen taas tuli tämä todistettua siis ku kävin ostamassa olohuoneeseen ne verhokankaat. tällä kertaa sanoin saman tien että ei tartte auttaa, ku viimeks kyseisessä kaupassa meinas joutuu jo sanomaan. olin siis hakemassa joko maastokuviosta vihreäpohjaista kangasta (siis viimeks, ei näihin verhoihin! =D) tai sitten jos ei löydy, ni pelkkää tummanvihreää. mitä tapahtu?

myyjä: oisko tää hyvä?

mie: ööö..tota..toi ei oo maastokuvio ja se ku..se tulee miehelle (jotain joka ilmeisesti yritti olla samaan aikaan maastokuvio ja naisellinen kukka..kaikkee ne yrittääki)

myyjä: hmh, no entä tämä?

mie: toi on harmaa

myyjä: njoooo onhan se vähännomiten voisko tää olla sopiva?

mie: mä oisin tosiaan vihreetä kangasta nyt vailla ku tuo on sitte ruskeeta..

huoh.

joo lopulta se kyllä löyty, tai ainaki lähes. ei ihan maastokuviota mutta ei onneks naisellistakaan:

485013.jpg

joojoo, on siinäki ruskeeta mutta se ei oo pelkkä ruskee. ja mulle oikeesti tapahtuu jtn tällasta melkein joka kerta ku käyn kangaskaupassa ja pyydän jonku väristä kangasta!

no eilen sitten niitä verhokankaita..olin tosiaan päättänyt että kyllä, punaista sen olla pitää. tää olohuone on niin sininen, että riittää jo. taulussa, joka on siis vastapäätä ikkunaa olevalla seinällä, on sinistä ja punaista. eli punanen. tai no, itse asiassa harmaakin oli vähän niinku vaihtoehtona mut ei semmosta oikeen kai oo olemassakaan mitä mä haluisin :).

ja heti valehtelin! sielläki eilen oli semmosta ihan samaa harmaata ku olkkarin matto (joka on jo monen kuvan taustana näkynytkin :)), mutta läpinäkyvää, ja siinä oli ihan samanvärisiä kuvioita ku matossa on ruudut. joo, 30 €/metri, jääköön.

lopulta se löyty ku lähin koko verhokangasosastolta. niin makee punanen kangas että huh! siitä ne verhot sitte tuli, mustat palkit laitoin ylös. mä otin siitä kuvan ku aattelin et se on niin hienoo et voitte kaikki olla kateellisia. mutta ei tosta saa kuvaa tosta kankaasta :(. se on niin kiiltävää, että ei voi käyttää salamaa. ja koska se on tommosta läpinäkyvää ni ei voi kuvata ilman salamaa ku takaa tulee valo ja kaikki on vaan mustaa. kattokaa vaikka:

485035.jpg

yh. tommonen se ei oo koska toi ois ihan liikaa meille. mut niin, mä tein tohon pitkään verhoon tommosen..siihen keskelle mustan nauhan ompusin ja sit ku tota punasta leikkasin väärin, ni sitä jäi semmonen tylsä pala. ni tein siitä sit ruusun. vaik emmä kovin ruusuista noin sisustuksessa välitäkään. sit ku alkaa häiritsee ni otan sen pois, sillähän siitä selviää.

no niin siitä kangaskaupasta. menin sitte ku olin ton kankaan löytäny ni sanoo yhelle myyjätädeistä että moi, nyt löyty. mentiin sitte hakemaan sitä kangasta ja siinä matkalla, tai viereisessä pöydässä oli tommosta samanlaista kangasta mutta oranssia (toi meiän on siis punasta, kuva ei oo ihan ajan tasalla..). eniveis katoin sit sitä ohimennen ja sanoin vaan itelleni että ei, kyllä mä haluan tota punasta kangasta. ni johan se myyjänainen tulee siihen asiantuntevasti kommentoimaan että 'niin, tuo ei ole niin tummaa punaista kun tämä on. tuo on vaaleampaa punaista'. en viittiny sanoo mitään mutta mielessäni vaan ajattelin että muuten hyvä mut se on oranssia..et jos on pakko puhua sillä äänensävyllä että 'minä kyllä tiedän mutta sinä et', ni tietäis sitte.

ja mä tiedän, eihän tommosella oo oikeesti mitään merkitystä. mut jokaisella on varmana joku pikkuasia joka vaan ärsyttää vaikkei sillä mitään merkitystä oliskaan. mulla niitä on vaan monta =D. aivan älyttömän monta.

sitä paitsi se myyjä ärsytti mua muutenkin ihan omalla käytöksellään mut enpä jaksa paasata siitä nyt just..muistuttakaa joku toinen kerta ;).

nyt on kuitenki verhot valmiit ja aika paljon pääsiäislahjoja tehtynä (mummoille vaan jotain juttuja ja sitte yhelle synttärisankarille, en siis oo vaihtanu joulua pääsiäiseen tjtn), niitä oon tässä väsänny. ikävä kyllä en voi teille niitä näyttää siis..nyt on lähettävä ulos ettimään kiviä. pieniä pyöreitä tai litteitä kiviä. näätte sitte jos löytyy että miksi.