lapsukaiselle tossuset. ei mulla sitä lasta kyllä ole..mut sit on valmiina ;). no ei vaan, nuo menee myöskin sinne myytävät-osioon. aloin siis harjotella kantapäätä, jotain muuta ku sitä perinteistä. tylsähän se on sitte pelkkää kantapäätä tehdä ja myöskin aika järjetöntä, joten tein tossut. ne ei oikeesti oo kyllä suloset, tai on, mutta ei ne kuvassa näytä sulosilta..siis että värit ei oo kuvailtavissa sanalla 'suloinen', mutta kun ne on pienet pikkuiset ni ne on suloset.

oikeesti sulosemmat on noi mun tulossa olevat sukat jotka on jollekin pikkuprinsessalle (eli myyntiosioon nämäkin ;)), mutta mä ton toisen teen vielä loppuun ennen ku näytän ne. se on kyllä ihan kohta valmis. jos vaan pystyn tekemään mitään. tuli tossa sunnuntaina pestyä peilit ja kaikkien näiden vuosien jälkeen mä tajusin että se, mikä saa hetkessä ihottuman valloilleen mun käsissä, on ikkunanpesuaine! hyvä ku tajusin ni voi sitte ens kerralla suojautua kumihansikkain (seuraavaks on muuten vuorossa parvekelasit..murrrr) mutta kurjaa ku nyt on kädet kyllä ihan kauheessa kunnossa ja ei pal huvita ottaa noita lankoja sihen hankaamaan. no ei ne kyl onneks niiiiiiin pahassa kunnossa oo ku vois olla, ja onneks heti eilen aamulla kun tämän totesin ni tajusin kaivaa elocon-putkilonki ja alottaa hullun rasvaamisen. eli nyt on paljon parempi kyllä jo.

ja tänään on onneks mukavapaapäiväkin, eli vaan kakkostöitä (ja sitte kurja homma tiedossa - sivutyön verokortti on paikassa nimeltä jemma..se pitäis siis etsiä, käpykäpykirjastoon ottaan kopio ja kipikipipostiin lähettää eteenpäin), eli mun ei tarvii olla koko ajan sormimassa kaikkee paskasta ja muuten likasta.

ai ja mä muuten käpykäpy, koska mä viikonloppuna päätin että kesä on tullut. no ihan varsinaisesti on vasta alkukevät, mutta sinänsä kesä että mä en halua ajaa autolla tohon keskustaan ja takasin ja tiet on onneks niin sulat että minäkin uskallan mennä pyörällä :). sitte mä eilen menin pyörällä töihin. tai menin siis ensimmäiset ehkä sata metriä ja totesin että kumi on tyhjänä..

tai no jos nyt ihan rehellisiä ollaan ni siinä vaiheessa mä ajattelin että tämä matkanteon lievä epämukavuus ja töyssyisyys voisi johtua tyhjästä takarenkaasta MUTTA mä en voinut katsoa sitä. koska jos mä olisin tiennyt että rengas on tyhjä, olisin joutunu taluttamaan..nyt mä vaan jonku matkaa arvelin että näin vois olla ja sitte ku aattelin että ehin töihin vaikka kävelisinkin loppumatkan (onneks lähin ihan tosi ajoissa kerrankin) ni sitte mä katoin että on se tyhjä. näin.

joka tapauksessa on kovin mukavaa kun lumet sulaa, vaikkakin talvi oli ihan liian lyhyt! en siis edes kertaakaan ehtiny kaivata kesää :(. mut lumien sulaminen on silti aina ihana asia. ja sit mä rupesin just aamulla odottamaan kevättä ku tajusin että tosiaan, tossahan on toi koivu tossa keittiön ikkunan edessä. vähänkö on sitte ihanaa ku se alkaa vihertää :).

niin. ne tossut:

447050.jpg

vihree on oikeesti vähän kirkkaampi. se on tuttua ja turvallista 7veikkaa, punanen on novitan sukkis-sukkalankaa. ihanan tuntusta muuten, semmosta samettista (meinasin kirjottaa sementtistä =D).