kiitos :) ihanista rohkasukommenteista koskien lopputilin ottoa. se että olenko mä rohkea vai vaan tyhmä, selvinnee vielä jonain päivänä ;). ja tosiaan, mä saan kiskatöistä reeeeeeeilusti enemmän sitä rahaa että sinänsä se nyt ei ollu niin..että joka tapauksessa onneks on muita töitä. ja joo, kyllä se vakkaripaikka vielä jostain pompsahtaa.

muttei koulusta. vielä. päätin jättää hakematta. sekin saatto olla tyhmää mutta mulla ei yksinkertasesti nyt riitä aika eikä energia lukea täysillä pääsykokeisiin. ja joka tapauksessahan mä en ois voinu vielä ens syksynä koulua edes 'kunnolla' alottaa ku eihän tästä mitään tulis jos me molemmat oltas samaan aikaan koulussa. ajattelin sitten että ihan samahan se on jos haen sinne vuoden päästä. nyt on vaan semmonen olo että ei kiitos stressiä minulle :).

täällä oli muuten eilen(kin) ihan täys talvi. siis tänään on kyllä jo taas näköjään kesä, mutta pari päivää oli kylmä (!!) ja sateli lunta..toissayönä, tai -iltana, alko sitte lumisade joka tosiaan kesti johonki eiliseen yli puolenpäivän. ihan kunnolla tuli lunta siis. joka tosiaan eilisen aikana muuttu lähinnä loskaks ja yöllä kun taas pakasti ni nyt on just se maailman ärsyttävin keli - jäätynyttä loskaa. plaah. mutta onneks se äkkiä taas varmaan sulaa, aurinko paistaa nyt ihan hulluna :).

oli tosi outoa eilen ku vihdoin saatiin ostettua multaa (sikahalpaa multaa täällä, 10 litraa makso euron..? myöskin hei muuten tumma soijarouhe - suomalainen - makso siis alle euron 250 g pussi! joo) niin..siis multaa. joten sain laitettua siemeniä sinne multihin. laitoin niitä meiän viimevuotisen auringonkukan siemeniä, katotaan mitä niille käy..ja sitte ruohosipulia, tilliä ja persiljaa. joo ja sitte kesäkukkaseoksen. eli en paljon mitään, me kun ei tiedetä miten me ollaan kesällä täällä kotona. niin ja sitte mä aion käydä tosta naapuripuutarhasta ostamassa tomaatin, sitä en ala kasvattamaan siemenestä ;).

niin siis mikäs tossa nyt oli outoa? no se, ku eilen laittelin ennen töihin menoa niitä siemeniä, mikä on siis mun mielestä kovin kesäistä puuhaa. joo ulkona sato lunta aivan täysillä, siis ihan hirviä lumimyrsky! se tuntu oudolta.

mutta kyllä se kesä on todistettavasti tulossa, koska tästä kaupungista ei enää löydy kovin helpolla parkkipaikkaa jossa auto sais olla koko päivän ilman maksua. eli kaikki paikat on saaneet jonkunnäkösen lisäkilven - joko pysäköinti on pistetty kiekolliseks ja rajotettu tuntiin tai sitte parkkimittari on kaivetty säkistä pihalle. huoh. onneks ei oo kyllä aikomus ihan kauheesti töissä autolla käydä, eilen ei vaan pyörällä päässy ja se mun lähteminen oli taas semmosta meininkiä että..alun perin  mun piti siis kävellä, ja lopulta mä melkein myöhästyin vaikka menin autolla (ja löysin parkinkin heti. koska olen nero).

neroudesta tuli mieleeni että ostin maukan villapaitaan eilen langat. ainot oli alennuksessa, 3 € kerä. sitä sitten. tekis mieli jo alkaa tekemään mutta ei taida olla villapaita kiirelistalla ihan ekana? nyt taitaa listalla olla muuten ekana postiin meno, kirje ja paketti vietävänä (vielä viimesiä duunijuttuja).

Clipart128.jpg