me siis lähdetään jo tänään viikonlopun viettoon. toivottavasti menee vimmun osalta paremmin ku edellinen mökkireissu. ja kalastuksen! meillä on mukana perjantaiks ruokaa, että ahdin pitäis sitte suoda niitä kuuluisia antejaan lauantaille ja sunnuntaille..ja mielellään vähän ylimäärästäkin, pakkaseen mahtuis just mukavasti kalaa.

nyt täytyy jatkaa tätä siivoomista, mä en kestä ajatusta että tulisin sotkuseen kotiin. joten on siivottava ja käytävä lenkillä ennen töihin lähtöä..tein muuten eilen sitä peltileipää. tosin en oo ihan varma kannattiko. kohtalo yritti selvästi antaa mulle 'eileivotatänään'-viestiä ku mietin että mitä siihen pitää ostaa ja sit aloin kaivemaan korttia lompsasta. no kah, kaivoin koko täpötäyden lompakon kahteen kertaan ja kortista ei siis puhettakaan.

tai oli siellä kortteja mutta ei sitä maksavaa. mihin mäki muuten tarviin niin älyttömän määrän kortteja, kertokaa? ymmärrän s-vitukortin ja plussakortin, koska ne on käytössä kyllä, samaten pankkikortti. mut sitte..no, verenluovutuskortti on kyllä sen takia siellä että siinä on mun veriryhmä. oon ajatellu että jos mä joudun johonki onnettomuuteen ni se saattaa olla tarpeen. samasta syystä siellä on elintenluovutustestamentti. ei siis sillä että siitä ois mitään hyötyä. tai on siitä, mutta sit ku sitä tarvitaan ni se hyöty ei ole mulle. (ois muuten aivan kauheeta olla siinä tilassa että tarvis jonku elimen..siis että sä joutusit vaan odottamaan että saat vaikka uuden maksan. eli sä joutuisit koko ajan odottamaan että joku toinen kuolee. joo eihän se nyt noin yksoikosta oo, mutta siis aivan kamalaa..on varmasti terapia tarpeen. mut tästä ei nyt enempiä).

no sitte hygieniakortti. joo mitäköhän mä sillä teen? tai tekeehän sillä, mutta miks mä sitä kannan mukana. makuunin kanta-asiakaskortti. ööö..mä en edes tiedä onko tässä kaupungissa makuunia =D. jäätelöautokortti. oon käyny jäätelöautolla kerran ja sain sillon sen kortin. siitä on varmaan 10 vuotta ja silti se killuu edelleen mun lompakossa. taidan muuten tehdä niin että tänä kesänä oon tosi hurja ja meen ja käyn jäätelöautolla! joo :). hesburger-kanta-asiakaskortti. valitin kerran ku sain aivan kylmää ruokaa ja kaiken lisäks palanutta. eli palanut ja kylmä kasvispihvi kahen kylmän sämpylänpuolikkaan välissä, kuvitelkaa mikä makuelämys. ne lähetti mulle kanta-asiakaskortin. anteeks mikä logiikka tässä on? ei, sinne oli kyllä ladattu myös 5 € rahaa. no se on käytetty ja me käydään hesburgerissa ehkä maksimissaan kerran vuodessa joten en taitais totakaan tarvita..

sit siellä on make-up storen kortti. saatiin se sillon maskikoulun aikana ilmaseks ja sillä sai kyllä hyviä etuja, ja meikit on aivan ihania ja niitten luomivärit ja huulikiillot on ihan mun lemppareita. mutta kun, ensinnäkin ne on tosi kalliita verrattuna ammattimeikkeihin, jotka on siis luonnollisesti vähintään yhtä hyviä, ja sen lisäks se kortti on voimassa vuoden. tai oli. eli se on ollu viimestä päivää voimassa koska, ehkä 5 vuotta sitte?

sit sieltä löytyy vielä lontoon visitors travel card kesältä 2004, hyvinkään kirjastokortti, matkakortti, hok-elannon lounasravintolakortti, sipin punttarin salikortti..siis onko sitä koko salia siellä enää =D..mitä luulette, oisko aika heittää jotain pois? ja niin, tämä kaikki tuli muistista joten siellä ihan varmasti on vielä vaikka mitä kortteja lisää..

eli kahden sivun rönsyilyn jälkeen takasin asiaan. se on se peltileipä jos on päässy unohtumaan ;). tää tulee nyt pikakelauksella ku tuli sepustettua noista korteista ja nyt pitää kyllä lähtee jo lenkilleki..eli sinä aikana ku tein sitä hiton leipää (ja tonnikalarisottoa) onnistuin heittämään avoimen maustepurkin lattialle, hipheijaa mikä siivo. ei siinä, seuraavaks oli lattialla tillitonnikalapurkin öljyt. siinä sivussa ku tiskasin, kastelin puolet keittiöstä - en tiedä miten se onnistu mutta sitä vettä vaan lenteli kaaressa ympäriinsä. joten meiän lattialla oli perunamaustetta, öljyä ja tiskivettä. ei järin turvallista. onneks tajusin siinä kohtaa että pestävä se on heti se lattia ettei pahemmin käy. sain lattian sitte puhtaaks ja ehkä minuutin päästä siitä jouduinki jo syöksymään siellä (onneksi ei enää liukkailla) lattioilla mikron luo. joka hajos. kipinät vaan lenteli ja ah, niin ihana palaneen muovin käry levis koko kämppään. ja muistelkaas nyt että saako niitä ikkunoita avata silloin ku leipä on nousemassa? ei saa. pah. kaiken huipuks poltin vielä sormeniki ku laitoin pellin kuuman levyn päälle ja seuraavaks pamautin sormeni siihen pellin päälle. että kuinka tyhmä mä voin olla?

leipä oli hyvää.

***

iloista viikonloppua!