nyt mä oon täällä taasen :). ari voitti aidolssit. noh, olihan se odotettavissakin. ja vaikka se ei nyt mitenkään edelleenkään lukeudu mun parhaisiin kamuihin ni kyllä se tais enemmän sen ansaita ku anna. tavallaan mä senki takia toivoin että ari voittais, että anna sais ehkä koulunsa jotenkuten käytyä. (terkuin äiti.. ).

mitäs muuta? minkälainen pääsiäinen sulla oli?

meillä oli tosiaan maukan sisko miehineen kylässä, ja oli kyllä aivan ihana nähdä niitä :). ne oli tulleet torstaina joskus 9 aikaan illalla, ite tulin töistä siis vasta vähän ennen kymppiä. silloin torstaina menin ajoissa nukkumaan - tai mulle myöhään, kuitenki yli puolen yön valvoin - ku nää muut jäi pöpisemään ja olutta juomaan. olin niin väsyny ja vetosin tietysti siihen et perjantainahan mulla oli taas työpäivä. okei, työaika alko kello 17.00, että ehkä siinä ois voinu yhen kaljan ottaa ja silti ois selvinny töihin..? mutta mun tapoihin ei vaan kuulu juoda töitä edeltävänä iltana =D. as if, kyllä kyllä, tästä olis yks jos toinenki hauska tarina kerrottavana..kamalaa.

no niin perjantaina sitten samalla ku menin töihin ni muu gängi lähti ulkoilemaan, kävivät sulosaaressa kävelemässä (tietysti, koska mehän viedään sinne kaikki vierailijat) ja olutravintola sillansuussa oluella. maukka oli ai-van innoissaan tosta sillansuusta, tietysti. on siis ihan oikee olutravintola, eikä näitä 'meillä on täällä seitsemää sorttia oluita'-olutravintola. siellä oli 80 eri olutlaatua tarjolla, kuvitelkaa! ja oli muutenkin ollu mukava paikka, sanoivat. sitte ne tuli tietysti ärrälle ostaa kaljaa.

lauantaina mä meninki sitte puol ysiin töihin joten perjantaina sitte otin sitä kaljaa..huoh. no oikeesti, en mä juonu ku jotain kolme kaljaa mut sitte tuli valvottuakin aika sikapitkään ja voi luoja kun se kello aamulla soi, siis hirveetä! ensinnäkin mä kuvittelin että olin vahingossa laittanu sen soimaan, että 'mullahan on tänään vapaa'. paskat, arvatkaa kuin kamala tunne se oli ku tajusin että ensinnäkin mulla on TYÖpäivä ja toisekseen helvetin huono olo. (se nyt onneks ei varmasti johtunu ku yliväsymyksestä, meni aika äkkiä ohi). tossa kioskityöskentelyssä varmaan parasta - siis mahdollisia krapulatyöpäiviä ajatellen - on se, että siellä on ensinnäkin kahvia koko ajan tarjolla ja juotavissa, ja sen lisäks siitä saa helpolla vichyä ja salmiakkia :).

onneks työpäivä oli siis mukava ja lyhyt, ja kahelta oli jo kotona. maukan porukat tuli sitte kahville ja haki samalla kaikki ihmiset meiltä mukaansa. sitte mulla olikin kaks päivää vihdoin sitä odotettua vapaata! ihanaa. sillon lauantaina vuokrasin kaksi elokuvaa ja ne katsottiin:

klik! - joka siis kertoo hemmosta joka saa kaukosäätimen elämälle. aivan paska leffa, kiitos ja hei. siis se ois voinu olla ihan ok, jos se ois loppunu niin että se tyyppi ois oikeesti kuollu kun se oli pi(kake)lannu ensin koko elämänsä. mutta ei, se 'kuoli' ja hupshei, leffa pompsahti takas alkuun ja kas, tää mies oppi virheistään ja asetti perheen työn edelle ja kaikki oli hyvin ja voi plaaah. en suosittele tätä kyllä kellekään. oli melkein paskempi ku cast away, tosin täysin erilainen. sitten katsottiin

fc venus - joka on tästä hetkestä lähtien, tai oikeammin siitä katseluhetkestä lähtien, yks mun lempparileffoista! siinä oli aivan kaikkea joka vetos muhun: ihmissuhteita, rakkautta, riitaa, hengailua, sekoilua, huumoria, uuden opettelemista ja ennen kaikkea girl poweria ;). oikeesti aivan loistava leffa. maukan mielestä jopa katsottava mikä on aika paljon! sitte sunnuntaina katottiin vielä (ku nyt vauhtiin oikein päästiin)

tahraton mieli - meillä on se, ja me on jo kerran se katottu mutta se ei ihan ekalla kerralla kunnolla avautunu. nyt se avautu jo aika paljon paremmin ja sekin on loistopätkä, tätä suosittelen kyllä ihan kaikille ja jokaiselle! mutta tää on semmonen oikeesti katottava leffa, se ei toimi siis niin että se suunnilleen pyörii taustalla ku syödään sipsejä, tai että ekatreffeillä katotaan ja oikeesti pussaillaan puolet leffasta. ja pai tö vei, kaikki jotka ei suostu kattomaan tätä koska inhoo jim carreyta, katsokaa pois. mäki oon aina inhonnu sitä mutta tässähän se ei oo ollenkaan jim carrey.

joo, semmosia..sunnuntaina me käytiin kyllä myöskin kävelyllä tuolla kaukana, mä kerron siitä lisää myöhemmin - luultavasti jo tänään kun on kunnolla aikaa. tässä kuitenkin pikkisen vilautusta siitä:

506511.jpg

ihanaa.

pari päivää olin myöskin kokonaan ilman puikkoja, ihme kyllä. toissapäivänä otin vihdoin puikot käteen ja sain jotain aikasekskin, mutta ei niistä nyt sen enempiä..lähtevät paketeissa eteenpäin kun ensin saavat pienen lisäosan postista, toivottavasti pian.

silloin kun puikot ei ollu käsissä ni purkasin tumpun joka ei ollu koskaan saanu paria ja sukat. mä en tiedä mitä vikaa niissä oli, mutta mä en vaan voinu sietää niitä. nyt ei enää tarvii ;). toi vaaleenpunanen pipo on vielä purkamatta, se varmasti hoituu tänään.

nyt pitäs vaivautua töihin..vaikka ei kyllä jaksais. onneks on vaan nää neljä päivää töitä ja viikonlopuks ollaan ilmeisesti lähössä mökille. siellä on jäät ihan lähtemäisillään, joten nyt on se hetki ku virvelillä tuloo haukia. näin siis kuulin, en ois tosiaan sitä itte tienny..mä osaan kalastaa vaan katiskalla :).

joo ja sit pitää käydä pankissa. jotain kummaa on tapahtunu, ku ensin mun solotunnukset lakkas toimimasta ihan ykskaks. nyt sitten kun multa menee lainat aina suoravelotuksena tililtä, ni tuli lappu kotiin että viikviik et ole maksanut lainaasi ja jäkäjää, ja mä olin ihan että v*ttuuks mulle lähetätte tommosia epämiellyttäviä lappuja jos teillä tökkii. joten mut pitää mennä sinne pankkiin ja sanoo et mä haluun toimivat solotunnukset ja sitte mä haluun et nää lainat lähtee mun tililtä niin et mun ei tarvi niitä miettiä ja sen lisäks mä haluun että niitä eriä pienennetään koska mä olen työtön. nih.

nyt ei sitte kiinnosta lähteä senkään vertaa. sitä paitsi se koko pankki on aivan salettiin täynnä kaikkia mummeleita ja muita ku pääsiäisen pyhät ne on joutunu olee ilman pankkia ja mä inhoon täysiä pankkeja missä joutuu odottamaan jonku tunnin ja siellä ei oo ikinä ees mitään luettavaa. mä otan muuten jonku neuleen mukaan.