anna hyvän kiertää-lahjukset ovat siis perillä. ainakin osa on, luotan siihen että muutkin J. alun perin mulla oli tarkotus tehdä kaikille jotain aivan omannäköistä, mutta koska kevät on ollut kiireinen ja olen saanut todeta että vieraille ihmisille on vaikea keksiä lahjoja, päätin tehdä kaikille samanlaiset. pitkään ja hartaasti mietittyäni päädyin huiveihin..aloitin paikun huivista.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

paiku tykkää sinisestä, ja sininen kerä sattui käsiin, joten aloitetaanpa. jostain syystä olen ihastunut kapeisiin huiveihin, joten sellainen siis. halusin myös tehdä helpon huivin, koska paiku kertoi sähköpostissaan että ei osaa neuloa. tämä on siis se maailman helpoin huivi, ajatuksena se, että jos paiku haluaa joskus sellaisen neuloa, ei se ole ollenkaan mahdotonta J. neuloin siis pari riviä aina oikeaa ja sen jälkeen jotain niin mielikuvituksellista..koittakaahan pysyä mukana: 1 oikein, langankierto, yliveto..ja tätä jatkettiin kerroksen loppuun. takaisintulokrs:t neuloin oikeaa silkkaa laiskuutta. myöhemmin minulle selvisi, että olin tehnyt pompom-huivin J

 

608279.jpg

 

 

tämän jälkeen sainkin blogikierroksellani mielettömän hyvän idean! teenkin kaikille pesusienet ja laitan mukaan saippuat! ihana paketti kesän kynnyksellä. ensinnä silmiin osui susannan mieltymys vaaleanpunaiseen ja vaaleanpunaisen tennessee-kerän loppu. tein pesusienen sekä kasvoille että koko vartalolle:

 

608284.jpg

 

mukaan pakettiin laitoin vielä saippuat. onko kukaan muuten tehnyt itse saippuaa? onko kovin hankalaa? tekis mieleni kokeilla..

 

nyt tuli se kohta kun ois vaan voinu pysyä päätöksessään..mutta kun. sattumalta istuin sohvalla ja puuvillalangat oli kaikki makuuhuoneessa laatikossa, ja telkkarista tuli joku hyvä elokuva. en siis jaksanut lähteä kaivelemaan makuuhuoneen kaapista puuvillalankalaatikkoa, vaan otin ensimmäiset puikot ja ensimmäisen lankakerän mikä käteen osui. no, en ihan ensimmäistä lankakerää, koska se oli snyyltä saatu kitten mohair. se on minun, minun, minun J. puikot olivat kokoa 10 ja mielikuvitus oli taas huipussaan. pelkkää oikeaa ja langankiertoja miten sattuu, väliin aina oikeaa..

 

tämä lähti tuulalle. silmukan väliin aina 2 lk, jotka päästetty oikealla kieroksella:

 

608290.jpg

 

 

lanka on siis sitä markkinoilta ostettua novitan mohairia vuodelta 18xx (no ei sitte..), mutta lankahan on lankaa..edelleen ihanan pehmeää. ihana neuloa ja ihana pitää päällä. sittenpä tuli mieleeni se, mitä olen ennenkin pohtinut: voiko huivin neuloa pitkittäin. tai ei lähinnä että voiko, vaan että onko se helpompaa, nopeampaa..? tässä siis sama (1O, lk, lk) toisinpäin:

 

608323.jpg

 

tämä lähti siis blogittomalle ritariperhoselle, joka toivottavasti on ihan elävässä elämässä laittanut hyvä kiertoon.

 

sinille oli jo pakko vaihtaa lankaa. yllättäen valitsin sinistä..sama linja jatkui tässäkin, mutta langankiertoja oli välillä 1, välillä useampi.

 

608297.jpg

 

minä tykkäsin kaikista huiveista, toivon tosiaan että ne ilahduttavat myös vastaanottajia J. tykkäsin toki siis myös pesusienistä, tein itselleni samanlaiset.

toki kortit lähtivät matkaan mukaan, lisäilen ne tuonne korttisivustoon, sieltä voi käydä kurkkimassa.

 

***

 

siinäpä on minun hyväni nyt kierretty tältä osin..tässä vielä ihanat tossut kokoa vauva, jotka nekin lienevät jo ainakin melkein perillä:

 

608320.jpg