vaikka mä olinkin viikonlopun melkein töissä (pääsin lauantaina klo 17.15 ja sunnuntai oli vapaa), onnistuttiin me viettämään tuo jäljellejäänyt aika niin että mulla on vieläkin semmonen tunne että mulla ois takana ihana viikonloppu..

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

otin lauantaina pari leffaa töistä mukaan ja tuli siis katsottua vielä iltasella 2 elokuvaa: da vinci-koodi ja säämies. katoin muuten huvikseni lauantaina myös koneelta (siis töissä) että mitä kaikkea oon vuokrannu tän vuoden puolella. aika paljon leffoja on tullu katottua. itse asiassa aivan tosi paljon, ku me ei yleensä olla oltu mitään elokuvaihmisiä. mut kivahan noita on aina silloin tällöin katella – nyt kesän aikana tosin on varmasti paljon parempaaki tekemistä J.

 

da vinci-koodin mä olen tietysti lukenut. sekä se, että enkelit ja demonit oli semmosia kirjoja että mä valvoin yöt lukien ja vietin päivät lukien..ruokanaki oli vaan jotain kahen minuutin mikroherkkua. eli loistavia kirjoja, kumpainenkin. erityisesti pidin da vincistä, ja olinki aivan varma että toi leffa on aivan paska. ensinnäkin siks, että leffat aina vaan on. toisekseen, siinä kirjassa oli niin älyttömästi kaikkea, ja se tietotulva oli niin valtava, että mä tiesin että leffassa jää puuttumaan tosi paljon kaikkea oleellista. kolmannekski..tom hanks. joo ei mulla mitään tomia vastaan ole, tykkään siitä tosi paljon, ja sano kuka mitä halus ni se on hyvä näyttelijä. pelkäsin vaan, että koko elokuva henkilöityy liikaa tomppaan. mutta olin väärässä. tomppa oli hyvä, vähintäänkin. ei laisinkaan itsensä näköinen, hyvähyvä. leffa oli hyvin tehty, siinä oli paljon hauskoja oivalluksia ja sitä tietoa oli saatu ympättyä sinne kiitettävissä määrin. eli se oli jopa yllättävän hyvä. tosin odotukset oli aika matalalla..ja siis jos mä en ois lukenu sitä kirjaa ni mä oisin ollu välillä aika tosi pihalla. maukalle, joka ei luonnollisesti moista kirjaa ole lukenut, jäi käsittääkseni vähän aukkokohtia.

 

säämies taas oli mulle liian surkee. oikee pahan mielen elokuva. oikeesti alko oikeen masentamaan ja ahistamaan..miten sitä voiki mennä ihmisillä niin huonosti? surullista..

 

joo, tosiaan sunnuntaina katottiin sitte vielä kaiken huipuks babel, josta mulle jäi entistä huonompi mieli, ja sen lisäks se oli niiiiiiiiin huono elokuva. just tyypillinen viiden tähden ja seittämän golden globe ja oscar-ehdokkuuden elokuva. mä oon vaan aina niin eri mieltä kriitikkojen kanssa..en tykänny.

 

no niin, lauantaina katottiin siis leffoja ja syötiin ruokaa täysin epänormaalisti vasta joskus 10 jälkeen illalla..mähän oon normaalisti silloin jo nukkumassa ;). mut oli ihanaa, tuli oikein lomailu-rentoilufiilis ku ties että molemmat saapi nukkua seuraavana aamuna.

 

tosiaan niin, meillähän piti olla ne parveketuparit. me jouduttiin siirtämään niitä hamaan tulevaisuuteen, sato vettä vaan. välillä enemmän ja välillä vähemmän mut kaatamalla kuitenkin.

 

no sunnuntaina mä tein historiaa ja nukuin puoli kymmeneen asti! vitsi että oli outo olo herätä. mut ihanaa. aurinko paistoi täysillä, ja jo silloin oli mittarissa melkein 20 astetta..ja meiän mittari oli varjossa. me syötiin sitte aaminkaista ihan rauhassa ja käytiin vimmun kanssa ulkona, ihanaa. sitte lähettiin kattomaan ihmettä – tänne avattiin lidl torstaina.

 

pyöräiltiin siis sinne, ja se oli oikein mukava paikka. ilmeisesti ne on oppineet matkan varrella, koska käytävät oli leveemmät ku esim hyvinkäällä ja riksussa, ja siellä oli ihan tosi hyvät opasteet.

 

siellä oli lasten uimatossuja, joten mä kävin kokeilemassa saisinko mä siitä semmoiset. ja sain mie J. ja hienot onki! paitsi vähän mua harmittaa ku oranssit mä oisin halunnu ja niitä oli vaan kokoa 35. jouduin siis tyytymään sinisiin ku niitä oli myös koossa 34. pitihän niitä sitte kokeilla, joten ruuan jälkeen lähettiin rannalle ja kävin uimassa. nyt on siis talviturkki heitetty.

 

ei ollu kylmää vettä. tai ei ainakaan yhtä kylmää ku viime kesänä ku kävin heittämässä talviturkin..tosin niin, silloin oli jo lokakuu =D. mä onnistuin hieman myös ruskettumaan – tietyssä valossa ku kattoon ni näkyy melkein selvästi raja.

 

oli aivan ihanaa. illalla vielä ulkoiltiin ja pussailtiin ja syötiin hyvin..nii, ja katottiin se babel. ihana viikonloppu..korjaan, ihana sunnuntai J.

 

ainiin..meillä oli autosta menny akku rikki. maukka kävi tänään sitte ostamassa uuden akun ja vaihto sen sitte..tietty ;). mä olin menossa kauppaan ostamaan salaattikastiketta ja koska olen ihana tyttöystävä (köh), kävelin olutosastolle (moduulin verran yhestä hyllystä, ei siis järin osastoksi voi sanoa) ja oikeen rakkaudella valitsin asennuskaljan. lopulta muistin että tumma velko maistuu, ja otin sen. huonompi juttu oli se, että mulla ei taaskaan ollu papereita mukana. sinne jäi kalja kassalle xD.

 

(arvontaa edelleen)