päässä pyörii siis..paljon asioita. kerrankin edes jotain ;), mutta sekavaa postausta siis luvassa.

töissä luin eilen ihanaa, ihanaa lehteä! martha stewart living se tais olla nimeltään. oli aivan tappohiljasta ja olin tehny kaikki työt ja vähän ylimäärästä ja kaupan päälle vielä pessy pelikoneet ja lattiat ja vessan. eli hiljasta oli. täällä oli se linnanneitokierros, ja puolet kaupungin naisista oli siis kävelemässä 6 tai 8 kilometriä joten kukaan ei päässy kiskalle. sen jälkeen oli torilla joku orkesteri soittelemassa niille. musta oli tosi kiva että sinne lähti aivan tosi paljon porukkaa, vaikka ilma oli sateinen, synkkä ja hiostava. kateellisena kattelin ku ne käveli siitä kiskan ohi. aion osallistua vuoden päästä.

eniveis luin siis sitä lehteä kun ei muutakaan ollu. ihania juttuja siellä! kaikkia ruokaohjeita ja askarteluohjeita ja muita juttuja ja sisustusasioita ja mitä vielä. olisin ostanu sen ihan itselleni, mutta siinä oli kaikkia pääsiäisjuttuja ja tällä viikolla on tulossa uus, ni en mä sitte. ostan tän uuden jos ostan. se oli siis niin ihana lehti että hetken harkitsin jopa tilaamista.

tänään pitää lähtee kaupungilla käymään, vallan asioilla. on siis vapaapäivä. olevinansa taas, on mukavasti kertyny sitä ja tätä ja sitte keksin vielä kaikkee muutakin tekemistä. mut kaupungille pääsee käpystelemään auringonpaisteessa, se tuntuu kyllä vapaapäivältä, ei asioitten hoidolta..sitte saan langan, jota tarvitsen. sitte saan tehtyä anna hyvän kiertää paketit, jei! maukkakin lähtee just sopivasti mökille viikonlopuks ni voin levittäytyä koko asuntoon lankoineni ja kankaineni ja korttitarvikkeineni ja vaan puuhata. tosin töissä pitää olla huomenna (lyhyt ilta) ja perjantaina (pah, koko päivä) mut sit loppuaika on vimmun kanssa ulkoilua lukuunottamatta pelkkää puuhastelua.

niin, maukalla olis tosiaan kaikki nää neljä päivää ihan vapaata ja niitten iskä ajelee taas mökille ja tästä ohi. maukkahan on kesällä töissä reilusti enemmän ku minä, joten se ei kauheen pitkiä aikoja pysty mökillä viettämään. nyt se saa olla sentään neljä päivää, onhan seki enemmän ku ei mitään. tosi ristiriitanen olo, ku toisaalta mä oon tosi tyytyväinen että saan olla rauhassa ja yksin ja vaan puuhastella. mutta toisaalta mä haluisin sitte kuitenkin että se ois ees vaikka yöt mun vieressä, ku mä vaan haluan nukkua kainalossa ja pussailla illalla :(.

(toisaalta mun tekis myös aivan hulluna mieli lähtee kaljalle. jos toisellekin. jos joku lähtis mukaan, lähtiskö? tänne ei siis aja ku kolme tuntia ;))

no, joka tapauksessa se menee sinne ja minä neulon. ja ompelen yhden hamosen jos tuolta kangaskasasta löytyy semmoista mitä haen..olis tarkotus siis tolla edelleen samalla mallilla (hyväkshavaittu) tehdä joku duuniin sopiva hamonen. meillä on kesällä semmoset siniset pikeepaidat, joten sen kanssa käy joku trikoohame vallan mainiosti. ärsyttää ku on tottunu siihen että on työasu, ja nyt ei ole kun työpaita ni joutuu aina miettimään että mitkä housut sitä sitte laittaa työmatkalle ku niissä joutuu koko päivän olemaan. mähän en siis voi jättää töihin mitään housuja, koska mitäs jos mä haluunki just ne housut jalkaani sitte kotona =D. täytyy varmaan ostaa kahet samanlaiset housut..no mut jokapauksessa, kesä mennään hameella. tuleepahan pidettyä säärikarvoistaki huolta (joo mä tiedän, kaikkia kiinnosti).

sain muuten tosiaan työvuorolistat kesän loppuun asti! mieletöntä. hauskinta oli se, että mukana oli lappu: 'anteeksi että olemme näin myöhässä tänä kesänä'. joo mä en tosiaan kokis tätä mitenkään myöhäseks..siis tokihan ne vielä muuttuu, toivottavasti ainakin, koska jos ne muuttuu ni se tarkottaa mulle lisätöitä. mutta ainakin osviittaa saa. ja nehän muuttuu luonnollisesti vaan sen verran ku mä haluan, eli voin tehdä ihan suunnitelmiakin.

tiksa meinas pakata juhannuksen jälkeen itsensä ja kummityttöseni - eli lapsensa - junaan ja pamauttaa tänne kylään. en muistanu silloin ku puhuttiin, mutta työmatkalla tuli mieleen, että tänne onki mukava tulla muksun kanssa. täällä on nimittäin maailman suurin ja mahtavin leikkipuisto! no okei jossain voi olla vähän isompi, mut mä en oo koskaan nähny noin isoo leikkipuistoa. siellä on vaikka mitä.

hyi telkkarissa näytettiin just lähikuvaa siitä ku leppäkerttu syö kirvaa. toki mä oon tienny että ne niitä syö (porukoitten pihalla piti viedä aina leppäkertut omenapuuhun, ku ne oli täynnänsä kirvoja :)), mut emmä oo jotenki aatellu että ne oikeen tolleen pureksii ja mussuttaa..uh.

no mutta. mun on nyt alettava aamupalalle, koska muuten mä kuolen nälkään. sitte täytyy ryhtyä asioiden hoitoon.

moikkamoi!

muoks. voi ei, villanukka minkä teit! salasanasuojaus :(.