on kesä!! noin se vaan tuli sitten, yks kaks ja kaiken odotuksen jälkeen yllättäen. vähän ku ensilumi ;). no mut niin, aamulla menin töihin. oikein ihana oli polkea ku ei tarvinnu takkia vaan semmonen puuvillaneule vaan oli päällä. kotiin tullessa olin jo ihan shortsit jalassa. ku mulla oli siis työasuna shortsit, ku sinne kiskaan tu-keh-tuu. se on kauhia paikka ku jos sitte taas laittaa ilmastoinnin päälle niin et siitä on oikeesti jotain hyötyäki, ni siinä se sitte puhaltaa kylmää ilmaa suoraan niskaan ja migreeni on taattu. kauempi niistä vekottimista on sitte taas yhtä tyhjän kanssa..

no mut hei, en tosiaan aio valittaa ku on lämmintä ja aurinkoista, ei suinkaan! eilen käytiin lenkillä ni kävin kahlaamassa, kylmää on vesi vielä. vaikka eipä tuo kovin lämpimäks taida tullakaan ku onhan toi lätäkkö kuitenki pikkasen isompi ku usmi..no mut sitte ku on kuuma ni uimaveden pitääki olla kylmää. nih.

tuolla kiskalla käy aika paljon ulkomaan eläviä, oon varmaan maininnu ennenkin. kaikista mahollisista maista lappaa porukkaa ja mä oon jo niin tottunu siihen että kieli vaihtuu kyllä sujuvasti enkkuun. toiset niistä puhuu sitä enkkua fluently ja toiset sitte vähemmän fluently. päivänä muutamana sinne tuli sitte semmonen tyttö, kiersi vähän aikaa ympäriinsä siellä kiskalla ja katteli ympärilleen ja tuli sitte mun luo:

" i need to beg"

'you need..'

"yes, to beg"

'ööö'..mä kattelin sitä tyttöä vähän ihmeissäni ja koska se oli semmonen tumma, ni mä sekunnin sadasosassa (tiedätte kai ku joskus pystyy ajattelemaan ihan tappovauhtia) ehdin ajatella että ensinnäkin se on italialainen - sillä oli myös italialaistyyppinen nenä, mimmonen se sitte onki ;) - italialaiset on hartaasti katolisia ja ramppaa alituiseen kirkossa ripittäytymässä ja rukoilemassa, eli se on tullu tänne rukoilemaan..aika outoa sinänsä, eikö mutta selvishän se ku se sitte tarkensi..

"a plastic beg"

'oh, you need a BAG?'

"oo, yeeees, a baaag".

xD.

***

täytyy mennä laittamaan ruokaa, maukalla on kauhee koulutuspäivä ollu tänään..mä en nyt kyllä ihan muista että mitä se tänään kouluttaa itelleen mut jotain tulityökortteja (??) ja muita on tän viikon ohjelmassa..ei siinä muuten mitään, noihan on tosi hyödyllisiä - jopa välttämättömiä jos haluu tehä töitä - mut ku ensinnäkin maukka vaan inhoo yli kaiken tommosia koulutuspäiviä ja happyhappyjoyjoy-yhdessä tekemistä. toisekseen sillä on tällä viikolla koko vuoden koulutuspäivät, eli kolme kokonaista päivää silkkaa kärsimystä.

mun täytyy nyt sitte lelliä sitä. tein muuten eilen sienikastiketta, vitsi että oli hyvää! ei uskois että vielä vuosi sitten me ei syöty maukan kanssa sieniä, nyt vedetään ihan innolla.

tosin vuosi takaperin mä en syöny myöskään goudaa (ihanaa), valkohomejuustoa (se yks on herkkua), aurinkokuivattuja tomaatteja (nam!), marinoituja valkosipulinkynsiä (mmmm), oliiveja (parasta maailmassa on pyrhösen marinoidut oliivit, herkkujen herkkua!!), keitettyjä porkkanoita (teen tänäänkin) enkä kaalikeittoa (teen keskiviikkona).

ihme tyyppi mäki oon.

pakollinen arvontamuistutus :).