ei tule lamppumeemiä tänään, ei. tuskastuttavan hidasta on kuvien siirto, joten jääköön. ehtiihän noita myöhemminkin. tuli tossa mieleen tosta edellisestä testistä..puhelinmyyjät. ne on taas oikeen hullulla innolla vaivannu mua, ja nyt oon sitte jo siinä pisteessä että rupeen kaivelee sitä jotta miten sen saa sen kiellon päälle, minen jaksa tapella niitten kanssa.

ensinnäkin mulle tuli sport-lehti (pahoittelen jos tää on muuten toistoo..kuulostaa niin tutulta et aloin epäillä ihtiäni, jos vaikka oon jo vaahdonnu tästä..) no mut niin. se oli ihan paska. mulle on aina ennen tullu kuntoplus, ja se on mun mielestä ihan tosi hyvä lehti. nyt koitin vaihteeksi sporttia ku sen sai ihan huippuhalvalla ja tietty jotain lahjuksia siihen päälle. niin siis mähän en ikinä tilaa pitkäaikasesti mitään lehtiä, aina jotain lyhyitä jaksoja. nyt mulle ei oo aikoihin tullu mitään, novitaa ei lasketa ku se tulee niin harvoin =D. niin siis novita joo ja sit yks kaks alko pätkähtelee seuraa ja kotivinkkiä ja mä olin ihan et mitä ihmettä. mut äiti ja iskä oliki jotenki tilannu ne mulle. tai ei sitä seuraa tullu ku kai 3 lehtee tai jotain, mut kotivinkkiä tulee nyt kai joku aika. mutta itse en siis juurikaan lehtiä tilaa, ostelen sitte jos näyttää mielenkiintoselta. niin ja sit äitille tulee suuri käsityölehti, se on ehkä ainoo mitä ees harkitsisisin et vois tilata mutta saan ne tietysti sit aina äitiltä.

nyt mä saan muuten jotain henkilökunta-alea noista lehdistäki..täytyy kattoo jos sitä sittenki tilais jotain..no, mut kuitenkin. mä lopetin sen sportin. tein sen netitse, joten ne pyys siinä samalla palautetta ja syytä tilauksen lopettamiseen. toki voin sen kertoa, laitoin siihen sitten että huono lehti, en tykänny yhtään, kiva kiitti moi. tätä tilausjaksoa on siis kuitenkin voimassa vieläkin, taitaa tulla 2 lehtee, ja tän peruutuksen hoidin kerrankin ajoissa - joulukuussa jo. no menihän siinä 2 viikkoo ni ne soittaa sieltä että sporttilehteä ois tarjolla. noo, enpä taida. sanoin sitte silleki aivan ystävällisen napakasti että ei oikeesti tarvi soitella sieltä, peruin lehden mutta ensinnäkin se tulee mulle vielä, ja toisekseen jos mä just laitoin palautetta että mä en sitte yhtään tykkää siitä lehdestä ni mitäs soittelette. lopulta se puhelu päätty siihen et meinasin kilahtaa ku se naikkonen alko mulle oikeesti mussuttaa siitä, että ei se kuntoplus nyt niiiiiiin erilainen ole, että eihän missään lehdessä voi kaikki miellyttää. pari valittua sanaa multa (lähinnä siis siitä että ei niillä taida olla oikeuksia alkaa muiden lehtiä haukkumaan..) ja kiitos moi.

meni ehkä kuukaus ni puhelin soi 'sporttilehteä sais nyt blaablaa'. joo siis en oo edelleenkään ottamassa, varsinkin kun se edelleen tulee mulle, kiitos vaan ja hei.

nyt ehkä 3-4 viikkoa sitte ne taas kerran yritti ja mä sitte sanoin sille naiselle että niin..mä olen nyt ensin irtisanonu tilauksen, jättäny negatiivista palautetta, sanonu puhelimessa pariin kertaan että ei kiitos, ni minkä takia ne soittelee mulle ja varsinkin ku mulle tulee EDELLEEN se lehti? sanoin tämän kyllä kerrankin oikein ystävällisesti kun tiedänhän mä sen ettei se just sen naisen vika ollu. noh, siihen loppu mun ystävällisyys ku se alko oikeen kunnon asenteella selittämään sitä että 'kuule se on semmonen juttu että jos sä oot jolleki sanonu ettei sinne saa soittaa, ni se ei oo se toinen myyjä ollu täältä meiltä. eli me soitetaan monesta paikasta ja jokaisella on kuule omat rekisterit et ei voi mitään..että voin mä nyt näihin mun papereihin merkata että sulle ei saa soittaa mutta ei se tarkota sitä ettei muualta soitettas blablabla'. no, ei ne nyt onneks oo ihan heti soittanu.

joku toinen myyjä sen sijaan soitti.

'joo koska sä oot pitäny suhteet a-lehtiin kunnossa ni me tarjotaan just sulle...'

kiitos, mutta ei kannata tuhlata enempää aikaa kun mä en aio tilata mitään lehtiä

'no täällä ois aku ankkaa, meidän perhettä...'

joo kiitos mutta mä en tosiaan halua mitään lehtiä

'no jos ei nää sua kiinnosta ni minkälainen lehti sua kiinnostais, meillä on tässä tarjouksen piirissä useita erilaisia lehtiä kyllä että sanot vaan mikä sua kiinnostaa ni katotaan mimmonen tarjous siinä on'

no kun ei sillä oo mitään merkitystä mistä lehdistä mä tykkään, kun mä en ihan tosiaan tilaa mitään. että voitais oikeestaan lopettaa tää puhelu

'kuule eikö se ole aika tyhmää kieltäytyä lehden tilaamisesta kun ei ole edes kuullut sitä tarjousta? meillä on täällä esimerkiks aku ankka tulee hintaan x, sitte jos enemmän kiinnostaa...'

luuri korvaan.

anteeks mut mistä lähtien lehtimyyjät saa alkaa arvostelemaan mun älykkyyttä jos mä nyt en sattumalta tilaa lehtiä..? en oo oikeesti ku ehkä kerran aiemmin latassu luurin jonku myyjän korvaan mut jossain se raja kulkee. mä kyllä oletan että jos mä käyttäydyn kohteliaasti ja ihan nätisti sanon (jopa moneen kertaan) että ei kiitos, ni se lussuttaminen voi loppua just siihen. harmittaa kun en oo kyselly ikinä näitten myyjien nimiä ku ne tulee aina niin epäselvästi siinä alussa..vois laittaa palautetta menemään.

uh. ärsyttävää.

no mut sitte jotain vähemmän raivostuttavaa. vimmu on ollu ihan katkipoikki hyvinkään reissun jälkeen. eikä siis ihme, sehän joutu olee valveilla melkeen koko ajan ku piti olla kerjuulla aina ku joku avas jääkaapin..mummolassa kun on prosentuaalisesti suuremmat mahdollisuudet saada jotain ku oikeen kattoo surullisesti ;). eilen oli vielä niin ihan ilma että oltiin tosi pitkillä lenkeillä pari kertaa, ensin aamulla ja sitte ne tuli vielä maukan kanssa mua töihin vastaan. nyt se on sitte vaan vaihtanu välillä paikkaa. kävelin kameran kanssa ohi ni se heräs tän verran:

574875.jpg

täytyy kohta repiä se lenkille, saa sitte pyykit koneeseen. pientä pyykkirumbaa muuten..tosiaan ollu pelkkää reissausta viimenen kuukaus ja pyykit on jääny aika paitsioon. eilen pyöritin jo kolme koneellista ja tänään jatkuu. tänään aion myös hyvällä omallatunnolla vaan istua ja neuloa muutaman hetken. mul on taas jotenki onnistunu puikottumaan 3 eri asiaa..ei ku 4 =D. jos jotain tekis vähän valmiiks.

kävin tosiaan anttilassa ku oltiin hyvinkäällä..aah, niitä lankoja! ku täällä meillähän on vain ja ainoastaan novitaa (paitsi tuolla käsityöliikkeessä tietty), ja siitäki aika perusvalikoima kaikissa kaupoissa. anttilassa oli vaikka mitä :), ja ennen kaikkea niitä anttilan omia lankoja. ku meillä ei oo koko anttilaa, plaah. tuli sitte osteltua vähän kaikkea..ja niin, sitte ostin kahvat. ku täältä en oo myöskään yhestäkään kaupasta löytäny kahvoja, siis kassin kahvoja ja netistä oon jotenki huono tilaamaan ku..emmätiiä. eniveis ostin ne novitan d-malliset rottinkikahvat ja mustaa tenneseetä. sitte sain suvilta helmiä, ihania puuhelmiä, eri kokoja ja eri värejä..ajattelin siihen laukkuun ympätä muutaman.

nyt en ihan muista kumpaa niistä anttilan omista aloin neulomaan, mutta hyvä oli neuloa. se oli sitä fleuria muuten. toinen töistä on puikoilla nro 2,5 ja toinen puikoilla 7,0. hyvää jälkeä tulee molemmilla.

tosta tuli muuten mieleeni, sain huutonetistä (no, ostin :)) ihania käsityölehtiä kaksi kappaletta. toinen on vuodelta 1952, toinen jostain 1960-luvulta. mielettömiä, oikeesti! no mut onko jollain tietoo että onko puikkojen koot esitetty joskus jollain eri tavalla? siinä oli nimittäin lasten polvisukat, joissa kaikki muu näytti aika normilta, siis silmukkamäärät ja kaikki, mutta 'neulotaan puikoilla numero 10' =D.

niin, sitte ostin myös tiimarista kaikkia ihanuuksia..se on ku pääsee suureen kaupunkiin. ja saa rahaa, porukat oli niin ihania että ne vaan anto mulle rahaa ja äiti vielä erikseen sano että 'tee niillä mitä haluat' mä kuulin sen niin että 'osta lankaa ja askartelukrääsää' ja tein tietysti niin ku käskettiin. nyt mun täytyy muuten mennä puuhastelemaan jotain ku rupesin miettimään niitä ihania lankoja ja korttiasioita, leimasimiakin..ei puutu ku leimasinmuste. mulla on vaan jotain kälystä ja tiimarissa ei sitä ollu. se oli se myyjäki ihan ihmeissään että ne lähettää keskusvarastolta aina leimasimia niille, mutta mustetta ne ei koskaan saa. ihme kauppa ;).

jotain valmistakin:

573005.jpg

lankana tennessee ja joku nimetön, malli ihan ikioma. pipoja on vaan niin ihana tehdä..

572980.jpg

nää on kaikki menossa sinne myytävät-osioon jos ihmettelette että mitä mä niillä oikeen meinaan kaikilla tehdä. varsinkin kun ei ole lapsiakaan =D.