pitkästä aikaa kuvia isolla kädellä. keksin vihdoin sen..niin, siis alustuksena tähän että tosiaan kuvien lisäily tuonne vuodatuksen galleriaan on toisinaan hidasta, toisinaan tuskallisen hidasta. tänään se oli itse asiassa siitä väliltä, mutta ei tuntunut juurikaan pahalta. koska mä siis keksin sen :). kyllä, jos on kone sylissä niin neulomaan ei pysty, mutta virkkaaminen sujuu. joten siirtelin kuvia ja virkkailin toista anna hyvän kiertää-lahjusta. mä oon viime aikoina virkannu kohtalaisen paljon. ottaen siis huomioon sen, että mä en osaa virkata =D.

eilenkin virkkasin. tosin epäonnistuin täysin. tai no, itse virkkaus ei sinänsä epäonnistunut - toki sekin olis onnistunu paremmin jos ois ihan ajatuksen kanssa lukenu ohjeet - mutta sitten liimausosio meni vatuiks. joka tapauksessa, ajatus on tärkein. äiti tykkää enkeleistä, sunnuntaina on äitienpäivä...

580278.jpg

käytin muuten lidlin virkkauslankaa (heh, muuten äitiltä saatua :)) ja mä tykkään siitä. mukava on tehdä ja nättiä tulee, siellä niitä kultahippusia on sekana. ohje tulee varmasti uusiokäyttöön ja seuraavasta tulee jo varmasti hieno enkeli. nyt ei ollu vaan aikaa tehdä toista. lämpimät kiitokset amalle tästä idioottivarmasta ohjeesta!

vimmu on ollu väsyny ja laiska. tai no..sillä varmaan vielä toissapäivänä paino toi reissu, ja lisäks ollaan oltu ihan poikkeuksellisen paljon ulkona. on ollu niin mukava olla ulkona kun täällä on vihdoin alkanu kunnolla vihertämään ja sen kesän lähestymisen näkee joka päivä. koira on siis toisinaan aika poikki:

580275.jpg

kaveri makaa keskellä lattiaa sammakkona ja..arvaatko mitä se tekee?

580277.jpg

kyllä =D. ei vaan jaksanu nousta. mummolasta annettiin mukaan viiliä, sitä tässä välipalaksi popsitaan. pikkasen on tärähtäny kuva ku oli niin hurja vauhti päällä tossa lipomisessa et ei saanu kunnon kuvaa.

ihan muuten välihuomautuksena, ootteko maistanu sitä fizzin siideriä? ai miten niin tarkennusta..no siis sitä jonka nimee en muista, mutta tämä kyseinen on siis tölkissä olevaa siideriä ja makuina on muistaakseni sitruuna-lime ja mansikka-vanilja. jälkimmäistä löytyy minun lasistani tällä hetkellä. näin tölkin tuossa kun kaupassa käytiin ja poikkeuksellisesti en päässyt siitä ohi. hyvää on! mutta taas mä toivoisin sitä 0,33 pulloon..toi 0,5 litraa on mulle vaan liikaa. ehtii lämmetä ja kaikkee, plaah.

hieman on syytäkin juhlia kera siiderin, tänään selvisi niin iloinen asia että mulla on töitä maanantaista alkaen syksyyn asti. välissä pikku tauko, mutta siis kuitenkin on jotain töitä edes. eipä noi tunnitkaan päätä huimaa mutta kyllä on hyvä mieli ku ei tarvii stressaa siitä että onko niinku tuntiakaan töitä..tuli tosi hyvä mieli ku tästä kuulla sain. pikkasen kyllä huonokin mieli, tää ensimmäinen työkuukaus johtuu siitä, että yks ihminen on pitkällä saikulla. kurjaa.

ennen ku lähettiin kauppaan, käytiin tossa takametsän rannassa. piti mennä sorsia syöttämään mutta ne oli häippässy johonki. aamulla ne oli siellä vielä. nyt ei näkyny. mut ihanaa siellä oli..

580218.jpg

aamusta tuli muuten mieleeni..mulla oli kello ihan normisti soimassa puol seittämän. tää viikko on ollu tosi vaikee mulle! tai no, meille molemmille. siis ei muuten mutta ton heräämisen kanssa. mähän oon yleensä jo aivan pirteenä tuolloin kuuden jälkeen, nyt oon ollu siis ihan poikki ja ei oo silmät auennu ei millään. tänään mun ei ois ollu pakko herätä, koska mullahan oli vapaa, mutta halusin nousta maukan kanssa aamukahville ja sitte ajattelin että ennen ku se pääsee koulusta (eli klo 12), mulla on jo tuhat hommaa tehtynä.

ei siis ei! painelin torkkua torkun perään ja ihan joka kerta nukahin sen viiden minuutin aikana niin täysin et olin aivan pihalla kun kello taas soi. huoh. seiskalta mä sitte päätin että pakko se vaan on nousta, ei muu auta. pääsin mä polvilleni - tosin silmät oli vielä kiinni - ku maukka on että 'ei ku nukutaan vielä, ei tarvii herätä'. pah, ai miten niin ei tarvii että koska joudut jo lähtee ja haluun sun kanssa kahville ja viikviik ku väsyttää. noniin, no siinä vaiheessa se viittii sitte kertoo et hitto sil on vapaapäivä. hmph. no joojoo, on se siitä puhunu ja kaikkee mut enhän mä voi tommosia muistaa..

no mut niin siellä rannalla. sorsat oli hävinny, mut mä löysin pikkuveljeni sieltä:

580213.jpg

=D. jos joku näkee tota poikaa livenä ni sitä voi halia mun puolesta.

mä en oikeesti jaksa odottaa että pääsen uimaan, kävin jo vähän kokeilemassa ja mun mielestä se vesi saattais ehkä jo ihan kohta olla sipulle sopivaa..täytyy käydä ostamassa semmoset kumipohjauimatossuset, en tod aio hyppiä tuolla paljasin varpasin ja saada jalkapohjaan viittä tikkiä jotka tulehtuu ja alkaa märkimään. koska se on just ainoo mitä vois käydä ;). no mut ne tossut täytyy käydä ostamassa ja sit voin lähtee pulikoimaan. jei!

sitten me käytiin tietysti myös linnan kupeessa, sinne on vaan pakko päästä aina ku aurinko paistaa. jos haluat tietää, kuinka pitkä matka sulla olis sinne samaan paikkaan niin voin antaa pikku osviittaa:

580216.jpg

ilmota ennen ku aiot tuonne ilmestyä, tuun moikkaamaan :).

mä en tiedä mitä tuolla riihisaaren pihalla on, jotain kivikasoja..ne on kyllä ihan siis semmosia hajoamattomia. en osaa selittää. kuitenkin kiipesin yhden päälle. ai mut siitähän te tiedätte mimmosia ne on:

580233.jpg

tietääkö kukaan? teppo? pakko oli kiivetä joo..maukka just sano meiän edellisen reissun jälkeen et mä oon ihan ku joku pikkupoika..tulin kotiin polvet ruvella (kiipesin aidan yli..okei se aita oli ehkä puol metrii korkee mut silti mä osutin jalkani, tai polveni, johonki fakin naulaan xD), mulla oli sorsan sulka mukana (löysin sen matkan varrelta, ei voinu jättää ku oli niin nätti. uskokaa pois, sille on vielä käyttöä), ja taskut täynnä kiviä jotka mä kävin keräilemässä rakennustyömaalta.

ja hei oikeesti, jos nyt rakennustyömaa sattuu sijaitsemaan keskellä kaupunkia ni ei kai se nyt tarkota sitä et se ois jotenki tollon näköstä kökkiä siellä pitkin poikin ku siellä vaan on niin täydellisen pyöreitä kiviä?

semmoinen päivä. oikein ihana yhteinen vapaapäivä on ollu. maukka imuroi ja pesi lattiat (!!) ja mä sitten sillä aikaa tein peltileipää. heittelin sinne sekaan pellavansiemeniä ja päälle vehnäleseitä, pellavansiemeniä ja jotain aivan ihanaa! ilmainen vinkki aivan kaikilla: kurpitsansiemeniä. siis ne on niiiiiiiin hyviä ku ne paahtuu siinä päällä, nam. on ne kyllä tosi hyviä semmosinaankin. porukoilla ekaa kertaa nyt maistettiin, herkkua herkkua.

täytyy alkaa pussailemaan.

oikein ihanaa viikonloppua ihan jokaiselle!