sain juuri viimesen pakettini. viimeisen, ihanan pakettini. tuli kyllä haikee olo..tuli jo silloin ku oma viimenen pakettini oli perillä sannin luona.

silloin kun kirjotin snyyn ilmoittautumislomaketta, olin tietysti jo aivan täpinöissäni suunnittelemassa kaikkea mahdollista lähetettävää..huovutusvillaa, villasukkia, tumppuja, lankoja, kaikkia ihanuuksia. niinpä sitä taas kerran opittiin ettei pidä suunnitteleman liikoja etukäteen - sanni on allerginen lampaan villalle, joten jotakuinkin kaikki mitä olin suunnitellu, ei sopinut. innostuin kyllä aivan välittömästi ku tajusin että nyt on mulla mahdollisuus tutustua muihinkin lankoihin, ja 'pakko' mennä tutkimaan lankakaupan hyllyjä. mä kun tosiaan oon tehny kaiken seiskaveikasta ja sen sukulaisista :).

no, sannin lempparilankoja on novitan tennessee ja dropsin alpaca. jälkimmäistä ei täältä saa. täällä kun on se yksi lankakauppa ja siellä ei sitä ole. ensimmäiseen pakettiin halusin siis tehdä jotain itse, joten kävin ostamassa pari kerää tennesseetä ja pykäsin hyvän yön sukat:

618624.jpg

ensimmäisenä kuukautena taisin ehkä lähettää useammankin paketin..jotain pieniä siis - magneettia ja suklaata - ihan tarkalleen en muista, kun luonnollisesti multa jäi kuvaamatta paketteja..no, eniveis, alunperin olin ajatellu että oisin halunnu joka kuussa lähettää useampia paketteja, mutta niinhän siinä kävi että pääsin töihin ja aika ei vaan riittänyt :(.

toisen paketin lähetin pääsiäisen aikoihin. siitä ei kuvaa ole, mutta sisällä oli höyheniä ja niitä neulottuja tipusia, puuvillalankaa, helmiä..patalappu (ihan itse tein :)) ja muutama perhonen, tämmöisiä:

618652.jpg

(sivuhuomautuksena, noita on ihana tehdä, siihen jää koukkuun :)). kattavampi kuva löytyypi sannilta, jos haluatte nähdä. niin siis ei noita kaikkia perhosia, vaan jotkut noista tai ainakin samalla tyylillä tehdyt. nih.

huhtikuun pakettihan ei perillä ole..eikä mene. tänään tuli postista kirje, että hävinnyt on ja korvauksia voi hakea..tuskinpa ne mitään korvaa. joka tapauksessa paketissa oli lankaa (yllätys), ja vaikka en sitä sannille suostunu kertomaan niin sinne on luultavasti jo mennyt sama, paljastava kirje..eli kaksi kerää ruskeaa ja kerä vaaleanpunaista bambua, geelikynä, kortti ja lapsille semmonen setti, jossa oli siis vesi-ilmapalloja ja semmonen kankainen pikku jalkapallon kuori johon siis laitetaan sisälle semmonen vesi-ilmapallo ja sitte siitä tulee semmonen pikkujalkapallo..kuka tajus xD. kortista on kuva:

611985.jpg

sinänsä kyllä harmittaa, että kortin toisella puolella oli kirjotettuna munkkien ohje. pah. sinänsäkin harmittaa, että tää oli eka paketti mihin olin todella tyytyväinen - aluks tuntu tosi vaikeelta löytää semmosta 'just oikeeta' tavaraa pakettiin. ehkä mä oon jotenkin hitaastilämpiävä?

viimeinen paketti oli aivan täydellinen omasta mielestäni. jotenkin vaan löysin tavarat siihen, paketillinen helmiä tuli ihan vahingossa - olin eksyny lellulle kylään ja nähny siellä sannin tekemät korvikset. sen jälkeen menin tiimariin, näin ihanan ruskeen helmipaketin ja olin ihan että 'toi on sannin'. ja niin se oli :).

lankakaupasta lähdin vielä lankoja hakemaan ja niiden kanssa otin lopulta pienen riskin..mulla oli jo aivan muut langat käsissä, kun näin lähettämäni ihanuudet. ne oli mohairia, ja mä en tosiaan yhtään tienny, kestääkö sannin iho sitä neuloa tai käyttää..mutta se väri!! voi vitsi..mä sitten ostin ne ja pistin mukaan kirjeen, että jos ne aiheuttaa jotain allergioita tai muita ongelmia, ni mä otan ne takasin ja lähetän uudet langat tilalle. en saa niitä takasin. mikä on hyvä :). kuvan otin näistä, mutta se on hävinnyt..liekö vielä kamerassa? täältä näkyy kunnes oma kuva löytyypi.

hmmja mukana oli vielä pikkupussi kahvia ja ihanat napit, jotka ostin koska ne oli niin ihanat ja tein niille nappilaatikon ettei ne katoa matkalla.

***

omalta snyyltäni sain siis tänään viimeisen paketin, joka sisälsi kaksi kerää valkoista kitten mohairia, pussillisen ystävän teetä ja vimmulle ihanan herkullisen näköisen luun :). vimmu ei valitettavasti tällä hetkellä saa syödä luita - meillä kun on päällä tuo munuaisruokavalio. noitten raksujen lisäksi ei siis sais syödä juurikaan mitään ettei se tasapaino heitä (mutta me saatiin lääkäriltä kyllä lupa porkkanaan ja kurkkuun, onneksi), ja varsinkaan ei siis saa syödä lihaa. luu oli nautaa. mutta hyvä uutinen on se, että tätä ruokavaliota on pidettävä yllä ainoastaan niin kauan että munuaisarvot saadaan normalisoitumaan (joka toivottavasti tapahtuu pian), ja sen jälkeen heti ensinnä kaivan luun komerosta ja annan sen vimmulle:).

teestä ihana, ajattelevainen snyyni oli esittänyt toiveen, että joisin sen maukan kanssa (jottei maukka tunne oloaan syrjityksi), mutta maukka ei juo teetä. kiitos kauniista ajatuksesta, se varmaan pitää maukan katkeruuden aisoissa ;).

mulla oli kaikin puolin ihana sny-kierros. sannille oli mukava keksiä paketteja, ja minä itse sain mielettömän ihania paketteja! niistähän oon jokaisesta täällä raportoinutkin:

384585.jpg

ensimäinen paketti..noista langoista en oo vieläkään tehny mitään, koska ne on niin ihanan tuntusia että en oo raaskinu :).

477112.jpg

toinen paketti..tuoksupussi on edelleenkin tuottamassa iloa omaan ompelunurkkaukseeni, kissanpentu odottaa vielä hetken - solmuilu on tarkoitus aloittaa jo näillä näppäimillä :).

573002.jpg

kolmas paketti. tämä ihanuus tulee käyttöön syksyllä. lanka on niin kaunista, että haluan ihan jonkun erityisen mallin..huivi siitä tulee siis :).

viimeisestä paketista ei valitettavasti ole kuvaa, lisäilen sen myöhemmin.

syy, miksi sain näin ihania, pehmoisia, pörröisiä lankoja on se, että snyyni on oikeasti lukenut minun toiveitani ja mieltymyksiäni. sen verran täytyy korjata, että lienen kirjoittanut epäselväsi..mutta kun sanoin etten voi neuloa villaa, tarkoitin 100% villaa, en esim villasekoitteita :). oli pakko korjata väärinkäsitys ettet ihmettele kun taas alan villasukkia esittelemään.

suuret, lämpimät, hymyilevät kiitokset sinulle, ihana neuleystäväni tinde.