nonni, vähänkö mä aattelin esitellä teille sen suvin tyynyn mutta nyt se kuva on tietysti just sillä toisella kortilla, joka taas on paikassa nimeltä jemma. mun ei oikeesti ikinä pitäis pistää mitään mihinkään 'hyvään' talteen, niitä ei kyllä ikinä sitte löydy..parempi jättää vaan kaikki pitkin ja poikin lojumaan ni löytyy sitte tarvittaessa.

no. kuitenkin niitä vauvoja tuli taas :), ihanaa. tällä kertaa se tyttö. vihdoin ja viimein ihana prinsessa johon sai tuhlata vaaleenpunasta lankaa. tosin mulla ei ollukaan semmosta, oli vaan aniliininpunasta mutta ihan hyvä siitä tuli. tai mä tykkään:

685942.jpg

taas ne mielikuvituksettomat - mutta ihanat - tossut ja koska vauva synty perjantaina, mulla oli useempi päivä aikaa ni tuli pipo kaupan päälle. kauheen vaikee oli tehä vauvan päähän sopivaa pipoa kun ei oo aikoihin nähny vauvaa. mut sit mä onneks muistin että nehän kasvaa ;). eli jos tuo on iso ni eipä se sitte haittaa.

sitte ufoista..se koivunlehtishaali oli tosiaan ihan todella huonoa jälkeä ja mä en sitä sitte viittiny jatkaa, päätin purkaa sen. sitte mä päätinkin että oon mä kuitenki nähny aikalailla vaivaa sen kanssa, se kun oli ensimmäinen tommonen pitsiyritelmä mitä koskaan yritin. tein sitte reunan toisellekin puolelle ja siitä tuli pikkuliina.

685938.jpg

ihanasti selkein mahdollinen virhekin tossa keskellä..huoh. ja ei voi olla totta! nyt ku mä katon tota kuvaa ni sehän on nurinperin tossa =D. vaihan tähän kuvan jos joskus vaan jaksan..joka tapauksessa, se on ruma mutta mä oon silti jollain kierolla tavalla ylpee siitä. ja oon oppinu siltä paljon, se on tärkeetä jos mikä ;).

noista lupiineista tuli mieleen että nyt ku asutaan täällä maalla, tai ainaki enemmän luonnon keskellä, ni täällä on noita kukkia ihan tossa naapurissa. jokaisen lenkin varrella on jotain rehuja. aivan ihanaa!! meillä on ollu nyt sitte koko ajan kahessa maljakossa kukkia, toinen pöydän päässä ja tämä tässä. mulle tulee kukista niin hyvä mieli. mä haluisin että mun kodissa ois aina kukkia, talvellakin. mut oikeesti se tulis hirveen kalliiks ja sit kuitenki mulle tulis semmonen tuhlaus-olo. mut näin kesällä, ihanaa :). ja onhan se niinki että sitte siitä nauttii enemmän ku niitä kukkia ei koko ajan ole.

ufoista kesken oli siis vielä matto ja saunasukat, ja sitte yks ristipistotyö (mitä en löydä..eli se siitä), yks kanavatyö ja noita tilkkutöitä. saunasukat on tässä:

685944.jpg

ja siellä alla on se matto. se ei kyllä ole valmis, mutta sinänsä on että kuteet loppu kesken. tein sitä siis vanhasta lakanasta ja siitä tuliki sen verran levee että ei se riittäny. joten se jää odottelemaan lisää materiaalia ku en nyt ihan viitti lähtee ostamaankaan kangasta sen takia että saan sen repiä - aloin tekemään mattoa kierrätysprojektina ja sellaisena se saa pysyä. eli jos jollain on ylimääränen/huonokuntonen/käytöstä poistettu lakana tai useampi ni mulle voi kyllä tuoda ;).

noi saunasukat on kuitenki ufoista se, joka saa mut ehkä onnellisimmaks. oon niitä kyllä niin kauan pykänny..inhosin hirveenä niitten tekemistä mutta nyt oonki ihan ihastunu tohon lehtikuvioon, sitä on hurjan kiva tehdä ja on se vaan kaunis! takanahan noissa on valepalmikkoa, kaunis siis sieltäkin, mutta kuvan ottaminen oli lähes mahdotonta..

lopuks vielä pikku maisemapläjäys..käytiin yhtenä päivänä sulosaaressa. se on kyllä mahottoman kaunis paikka, siellä haluis viettää aikaa ihan kunnolla mut jotenki tuntuu että aina on aika kortilla ja nytteki meillä ei ollu mitään vilttejä tai eväitä tai ees mitään neuleita mukana..

685947.jpg

melkeen heti ku oltiin menty sinne, ni yksinäinen sorsa lens paikalle. tuli siihen köpöttämään ja kuopimaan maata silleen että nälkä ois, antakaa ruokaa. pyh ku ei ollu mitään mukana! ens kerralla täytyy muistaa. se on oikeestaan ihan sama mihin täällä menee ni pitäis olla sorsille ruokaa mukana..ne on niin kesyjäkin, voi että. eilenki ku mentiin tohon meiän rantaan (me yritetään jos vimmu oppis veteen ja viedään se aina lenkiltä sinne..eilen se jo kävi kahlaamassa :)) ni vaikka tosiaan meillä oli koira mukana ni semmonen 10 sorsan armada lipu heti rantaan. eikä ne mitään välittäny, mä menin kahlaamaan sinne veteen vimmua houkutellakseni, ni siinä ne oli vaan. sitte siihen tuli vielä semmonen poikue ja lopulta niitä oli 20 niitä sorsia! vähänkö harmitti ku ei ollu kameraa mukana..

nyt täytyy taas lähtee ulos, aamuohmeliki just loppuu.