..jos jonkin moista. linda oli mut haastanut kertomaan 7 faktaa itsestäni. selvä. teen sen huomenna. taas on takana huonosti nukuttu yö (en ymmärrä että pikku torkut voi vaikuttaa noin pahasti yöuniin..pari tuntia vaan simmut ummessa olin ja heti jo puol seittamältä nousin..), ja ajatus ei siis toimi. mä oikeesti yritin. mut jos on pää niin jumissa ettei keksi itsestään seittämää sanottavaa asiaa ni ei vaan voi mitään. auttaiskohan kahvi..? varmaan kannattais kokeilla ennen töihin menoa ;).

no se toinen haaste. en tiedä mistä mä sen ajatuksen sain, mutta kun jotain päätän ni eihän sille mitään voi. vihdoin ja viimein raahasin 'valmiit' neuleeni esille.

(suom. huom. valmiit = päättelemistä vailla olevat, lähde: suomi-sini-suomi-sanakirja)

ja todellakin. minä istuin kuin tatti tuossa olohuoneen kohta entisellä sohvalla ihan tasan niin kauan että olin päätellyt niistä ihan joka ikisen: kahdet aikuisten sukat raitasukat, kahdet lasten raitasukat, kalorimetrin, 4 puuvillapipoa, huivin (vai kaksi?), saunasukat ja avovarpaikkaat!! aivan mieletöntä. mä olen äärimmäisen tyytyväinen itseeni. nyt niihin tarvii enää ommella laput, mutta sen mie teen joku toinen päivä.

päättelysession jälkeen revin koiran pihalle - siis oikeesti, seki valvo jostain syystä koko yön ja kuljeksi ympäriinsä, joten sitä ei ihan hirveesti napannu toi lenkkeily. tai toki se innostu heti ulkona mutta lähteminen..se on meille molemmille se vaikeempi osio. ja niin!! ette usko! miksi, oi miksi minulla ei ole kameraa mukana aina ja joka kerta kun astun ovesta ulos? niin suloinen pieni tipunen, jonkun pikkulintusen pörröinen poikanen löytyi keskeltä mustikkavarpuja! oih, se oli niiiiiin pieni! mä en oo ikinä nähny mitään niin sulosta, se oli oikeesti aivan mielettömän ihana.

pesästä varmaan pudonnut, en tiedä. ihan hyvävointiselta näytti, tuijotti mua hetken nappisilmillään ja lähti rämpimään pöheikköön. kovasti se yritti lentää jo, eli ei ihan vauva ollut, mutta ei vaan onnistunut vielä. äititirppa (olettaisin) sirkutti viereisessä puussa hädissään joten ihan kovin kauaa en viitsinyt siinä toljotella. harmittaa ku lintutuntemus ei ole sitä luokkaa että tunnistaisi linnun joko poikasesta tai laulusta.

iloista sunnuntaita :), mun täytyy pikkuhiljaa alkaa valmistautua töihin. sitä ennen laitan vielä erillisen postauksen siitä kolmannesta haasteesta.

ja itse asiassa, ne 7 faktaa minusta:

1. jos päätän jotain, teen sen. yleensä se päättäminen on se vaikeempi osa prosessia

2. tykkään hirmusesti järjestää kaikkea! juhlia, tapaamisia, matkoja, mitä vain.

3. minusta on ihana antaa ihmisille lahjoja

4. mulla ei oo koskaan ollut vauvakuumetta

5. pahotan mieleni liian helposti

6. tarvitsen hirveesti hellyyttä, rakkautta ja kehuja

7. oon alottanu viikon sisällä kolmet sukat ja taidan purkaa ne kaikki.

haastan sut ja sut ja sut ja sut ja sut ja sut ja sut, eli kaikki halukkaat.