tää tilkkuaskahan oli siis oko kesän tekele, eli part kakkonen on ainenki vielä tulossa..voisin melkein lupaa kolmosenki, koska part kakkonen on semmonen pikkurojekti vaan, ja puoliksi jo leikattukin. tämä part ykkönen on siis laukku. nyt kaikki leikitään yllättyneitä. sain siihen kulumaan aika kivasti kankaita, ja tämän nimeänkin kuun päätekeleeksi ;). kankaita oli siis reilusti erilaisia, joten tilkkuiluksihan se meni. koska en halunnut 'tuhlata' kankaita vuoriksi, tein laukusta kaksipuolisen..tosin aika sama, nämä toiset kankaat on just tasan niitä kankaita mitä mä en ikinä maailmassa ikinä ostais itse, mä en siis vaan tykkää niistä yhtään. niin sitä ihmisillä on eri makuja :), mulle on juurikin nuo suuret ruusukuviot siis ku punanen vaate härälle..uh. noooh, joka tapauksessa tästä tulee mieleen eniten 80-luku ja vähiten mikä tahansa muu:

718800.jpg

noi värit ei oo muuten ihan kohillaan, koska noin niin ku luonnossa nähtynä tuo ruusun vaaleanpunainen sopii yhteen tuon yksvärisen kankaan kanssa. tässä ne tappelee. huomatkaa muuten viehättävä kuvausalusta =D.

nooh, mutta onneks on tää toinen puoli :). siinäkin on kyllä tuota romanttista kukkaiskangasta joka ei oo ihan mun juttu, ja aluks aattelinkin että mä en varmaan tuu tästä tykkäämään.

718801.jpg

mutta kyllä, mie tykkään siitä! laitoin siihen vielä kännykälle taskun (joka on siis sitte vuorotellen sisällä tai ulkona):

718802.jpg

ja kuten huomaatte, kahva on kaksiosainen, tai siis kaksihihnainen. se oli kauniimpi noin. ihan kiva siitä tuli sitten lopulta. oon  mä sitä käyttänytkin jo. ihan kiva koko laukulle, sinne mahtuu kaikki tarpeellinen plus pieni neuletyö.

nyt tekis mieli vähän surruutella se toinen työ valmiiks kans, mutta kun toi mies nukkuu ni emmie viihi herättää sitä ompeluhurinalla. vaik oikeesti tuskin se siihen heräis koska toi koira kuorsaa tossa taatusti kovempaa =D.

oli muuten töissä eilen ihan hirvee kiire, siis älyttömästi asiakkaita..oli kiska täynnä kerran jos toisenkin. ihanaa! siel on ollu nyt viikon verran ihan tappohiljasta ja mä oon jo siivonnu kaikki varastot ja siis tehny ihan kaiken mitä ikinä vaan voi keksiä tekemistä. mä kun en oikeesti ymmärrä että miten joku saa siellä aikansa kulumaan tekemättä mitään..emmä kyllä jaksa mitään lehtiä siellä lukea, ja sitä paitsi mä oon jostain hankkinu just sen pikkutipan tunnollisuutta, että mulla tulee huono omatunto jos mä löysäilen ennen ku on tehty siis kaikki mitä tehtävissä on. eilen olisin löysäilly ihan hyvällä omallatunnolla (ja löysäilinki vähän, luin 7päivää lehen - yhtä paska lehti ku viimekski ku luin sen), mutta sit ei onneks tarvinnu.

eikä tarvii siis tänäänkään. aamusta on muutenkin aina enemmän tekemistä, ja nyt vielä tuplasti enemmän ku en mitään juomakaappeja ehtiny eilen täyttämään. ja mulla on siis tosiaan lyhyt päivä, meen kymmeneen (tai 15 vaille) ja pääsen jo puoli kolmelta. eli mä vaan käyn siellä.

ja sitte taas asiasta sinne jonneen..tää on taas tänään vähän pomppivaa meininkiä. mut ne sudenkorennot! tosiaan luin niistä muutamastakin eri lähteestä. viittaan siis siihen ku sanoin tuolla karhuvuoren reissulla että pelkään niitä kun se kuulemma sattu ihan hirveenä ku ne pistää.

no ensinnäkin nehän puree. mä mietin sitä iteki ku kirjotin sitä juttua, mut ne on jotenkin niin pistävän näkösiä ötököitä että siksi päädyin pistämiseen. mut puree ne, nehän on hirmu petoja jotka saattaa siis syödä jopa sammakon, joka on kuitenki aika paljon isompi ku ite korento. ne elää suurimman osan elämästään vedessä toukkina, ja pistelevät siellä poskeensa kaikkia vesiöttiäisiä ja suurimmat lajit jopa pikkukaloja tai kalanpoikasia..huh.

getfile.php%3Fid%3D262

(kuva lainattu osoitteesta: www.jamijarvi.fi)

no mutta, sudenkorennot siis on tosi hyviä tyyppejä ja viihtyvät ihmisen läheisyydessä ainoastaan siksi, että hyttyset ja paarmatkin tekevät niin. ja sudenkorennot taas syö sekä hyttysiä että paarmoja, ja tästä syystä ne on yksiä mun lempihyönteisiä :). ja tosiaan, purevat ihmistä vaan jos niitä ottaapi kiinni.

ne oli tosi mielenkiintosia muutenkin, ne on kehittyneet lentävistä hyönteisistä ensimmäisinä nykyiseen muotoonsa, ja sen takia niillä on paljon alkeellisempi siipirakenne ku muilla (siis korennoilla on siivet kiinni pelkästään keskivartalossa, eivät ollenkaan toisissaan) ja siltikin nehän on ihan mielettömiä lentäjiä!

heheeh, kylläpäs sitä voi innostua yksistä sudenkorennoista, hulluhan mie. nyt täytyy alkaa tekee tälle naamalle jotain et kehtaa lähtee töihin.