alotetaanpa tärkeimmästä. pipale on ystävällisesti antanut mulle ihanan, arvokkaan arvonimen:

802482.jpg

lämpimät kiitokseni, pipsu. sä rokkaat kans J. mä oisin laittanu tän eteenpäin mutta kaikki ketkä tuli mieleen (käytin tässä sitä metodia että ne jotka tulee tästä mieleen kahessa sekunnissa, rokkaa) on pystin jo saaneet. tai no, ei aivan kaikki. ainakaan en huomannut että ihana sanniseni ois sitä saanu. nyt sait J.

sitte..

ihana mökkireissu takana. itse asiassa toinen vielä edessä, mutta ei kunnollinen. huomenna meen vielä päiväks kun jäi puskallinen punaviinimarjoja poimimatta..ja vatut. mutta. oli aivan ihanat ilmat! täydellistä mä sanon. lähettiin siis ajelemaan sunnuntaina illalla ku maukka pääs töistä. onneks se tapahtu ajoissa..tai no. kymmenen aikoihin. mikä on kyllä kiitettävän ajoissa ku vertaa siihen että la-su yönä se tuli kotiin vasta sillon aamuviideltä.

mökille ku päästiin ni mentiin tietysti samantien saunaan..se on oikeestaan aika sama että mihin aikaan vuorokaudesta me siellä ollaan ni käydään kyllä ekaks saunassa J.

806179.jpg

on se ihanaa..puusauna vaan on niin täysin eri asia. niinnojoo, ja oikeestihan mä en oo koko kesänä - pääsiäisen jälkeen siis - päässy saunaan ku kaks kertaa. nämä molemmat kerrat tapahtuivat viikko sitten kun olin porukoilla. mutta voi, ihanaa oli.

maanantaiaamuna ku heräsin ni mähän päätin pirteenä tyttönä lähtee saman tien poimiin sen yhen viinimarjapuskan tyhjäks. niinpä mä sitte lähdin (tosi lähtemistä, puska sijaitsee ihan siinä mökin kulmalla..) ja palasin hyvin nopeasti. hame ja nokkospöheikkö ei nimittäin oo mikään maailman parhaaltatuntuvin yhdistelmä. ai helll että sattu! emmä yhtään ajatellu että siellä ois niin paljon niitä ja pääsinki aika pitkälle ennen ku ne kävi salakavalasti takaapäin kimppuun. ihanasti läjähti semmoset iiiiisot nokkoset pohkeisiin. se kuulkaa niistä marjoista, ei kiinnostanu enää pätkääkään. juoksin vaan mökkiin ja tungin suunnilleen jalat rasvapurkkiin.

ja tietysti hoin että 'ai. ai. aiaiaiaiai! aiiiii' niin kauan että maukka sitte hups vaan ihan vahingossa heräs ja mä sain sitte haleja ja sympatiaa, khihhih. moon sellanen riiviö..

eniveis sit ku se maukka kerran oli jo hereillä ni mentiin aamupalalle ja jotenki me onnistuttiin käyttämään se päivä ihan suunnattoman tehokkaasti. vietiin katiskat järveen, poimittiin mummon mökin pihalta 5 puskaa viinimarjoja, soudettiin uimarannalle makoilemaan auringossa (ja mä uikkasin J) käytiin tutkimassa vattupaikkoja – niitä on paaaaljon ja vattuja ihan hirmuiset määrät.

sitte mä lähin metsään mustikoita etsimään ja palasin takasin näitten kanssa:

806166.jpg

hups vaan J. viime vuonna kävi niin että lähettiin sieneen ja löydettiin kesän ainoot mustikat. samalla reissulla oisin käyny vatussa mut oli kuulkaa niin tajuttoman kuuma ettei vaan pystyny. siellä vattupöheikössä ei kuitenkaan voi olla ilman pitkiä housuja (vahingosta viisastuneena ;)) ja saappaita eikä oikeen ilman pitkähihastakaan ja sit ku auriko paistaa suoraan pään päällä ja asteita on joku 40 ni voi luoja..ei se mikään nautinto enää ole. ja minä kun poimin marjoja enemmän sen takia että se on rentouttavaa ja terapeuttista ni lopetin sen alkuunsa.

806169.jpg

näin samalla reissulla maailman isoimman sisiliskon. se oli myös niin nopee ettei ehtinyt kuvaan. mut iso ku mikä..ja suloinen <3.

vieläpä maanantaina ehdittiin nuotiolle istumaan ja viettämään kesäkauden lopettajaisia. ne meni hienosti.

806170.jpg 

ei syöty ollenkaan mutta juotiin hyvin =D, saunottiin, valvottiin, mentiin nukkumaan ja herättiin aamulla pääkipuisena. ei oikeesti herätty, me otettiin sivistyneesti ihan vaan muutamat kaljat. tiistaina herättiin ajoissa ja nautittiin yhdestä kesän ihanimmista hetkistä, juotiin aamukahvit mökin portailla auringonpaisteessa. voiko ihanammin päivä enää alkaa?

käytiin kattoo katiskoista saalis – 3 pientä ahventa xD – ja soudeltiin. laitettiin venho parkkiin jonnekin rantaan ja käytiin mattojenpesupaikalla uimassa. vitsi että oli ihanaa. ennen lähtöä nostettiin vielä perunat maasta ja käytiin tietty saunassa. marjat jäi sitte poimimatta ku mun piti rientää neuletapaamiseen. enkä ollu myöhässä paljon yhtään J. neuletapaamisesta naputan pikapuoliin sen omaan kotiin. ja ne marjat haen siis huomenna.

vaikka me oltiin vaan toi yks kokonainen päivä mökillä ni käytettiin aika niin hyvin että tuntuu ku ois oikeesti ollu lomalla. oli mulla siellä neulomuksetki mukana, sukkaseni. siinä ne oli sohvalla samassa asennossa koko reissun ajan.

806172.jpg

eilen tosiaan palattiin kotiin ja tänään..tänään oli posti-patella taas tekemistä J.

lankavuoren kätköistä saapui arpajaisvoitto. kiitos minna J! tää oli ihan mahdoton paketti – auringonkukkakortti (mä tykkään auringonkukista aika paljon), iki-ihanaa, pehmeää, kaunista alpacaa, karkkia (oli hyviä, kiitos vain) ja päiväkirja.

805986.jpg

ihan uskomatonta. mä viimeks viime viikolla mietin että pitäs saada aikaseks käveltyä tonne tiimariin ku haluisin pienen päiväkirjan. on mulla tavallisia vihkoja mutta en mä semmoseen halua mun juttuja kirjotella, ajattelin semmosta pirteekantista..no vähän niinku tommosta mikä oli paketissa mukana ;). mieletöntä.

posti-pate sai ku saikin tän luukusta tungettua..mä odotin eteisen puolella jännittyneenä mut ku en voinu avaa ovee ku ei ollu housuja jalassa. meni 2 minuuttia ja jouduin rykimään ne housut ku ovikello soi. posti-patehan se siinä. paketin kanssa. 'tää jäi vielä, kävelin tonne alakertaan ennenku huomasin'. oo, kiitos. se oli paketti minun ikiomalta, ihanalta snyyltäni!

ja mitä siellä oli? voi kuulkaa! haribon karkkeja (pistin jemmaan ku söin jo nuo arpavoittokarkit), ihana kortti (lämpimät kiitokset) ja arvatkaapa!! voi että, no katsokaa:

806184.jpg

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

kyllä!! kool-aideja ja valkoista lankaa. mitäköhän näillä kaikilla tekis ;). aivan ihanaa, kiitos ihan miljoonasti tästä! valitettavasti nää joutuu odottamaan syksyn pimeitä iltoja ja mikroa, mut miten ihanaa se sitte onkaan. alimmaisena pilkistää mustavalkoinen ruusu-serviettipaketti. tästä erityismaininta, minen tykkää servieteistä. ostan aina jotain lasten nallepuh tai muita vastaavia. mutta nämä oli mun makuun, tykkään, kiitos..ja sitten oli mukana vielä, katsokaa miten suloinen:

805988.jpg

 

avaimenperä mallia lehmä. ihku. mä tiedän yhen joka on kateellinen tästä, kjäh.