tänään oli oikein kunnon syysaamu. ois pitäny oikein olla takki päällä, oli tosi kylmä. ja sitte alko vielä satamaanki, tietty. ihanaa! ihana olla lenkillä ku on kirpakkaa ja syksyntuoksusta. mulle tulee aina ihan mielettömän hyvä mieli ku kävelen tosta mun lenkkiä ni siinä on pari taloa ihan peräkkäin joiden pihoilla on omenapuut. tiedättehän sen ihanan, mielettömän omenan tuoksun..ihanaa!

ikävä kyllä me ei saatu omenoita tänä vuonna, ei pakkaseen eikä säilöntään eikä kuivaukseen..eikä syötäväkskään siis. yleensä niitä on tungettu ihan joka paikasta ja ollaan muovipussikaupalla käyty niitä hakemassakin mutta ei, maukan porukoille ei tullu omenoita ja siis oikeesti, maukan mummon pihassa on supersatoisa omenapuu. sieltä tulee aina ihan kauheet määrät omppuja. siis että jos sieltä hakee muutaman muovipussillisen ni sitä ei ees huomaa. tänä syksynä sinne tuli kaksi omenaa. siis oikeesti. kaksi.

jotain syksyä ja säilömistä kuitenkin, outi kävi eilen ja pelasti mun päivän ja maukan talven:

856488.jpg

mä saan säilöä ja maukka saa kurkkusalaattia. ja joo, mä tiedän että nuo ei ole kurkkuja vaan kurpitsoja ;), mutta siitä tulee erinomaisen hyvää. mä tein sitä viime syksynä ku me saatiin oman maan kurpitsaa, ja se oli aika herrrkullista. maukka söi sitä ihan kaiken kanssa, siis hyvä ku ei keittoonki laittanu..mutta siis mähän en itse tykkää kurkkusalaatista, mut sitte ku maistoin sitä mitä tein sehän oli tooooosi hyvää. tietty mä suostuin maistamaan sitä siinä vaiheessa ku oli viimesestä purkista puolet syöty et mä en hirveesti päässy nauttimaan siitä herkusta. no, nyt mä saan sitä lisää :).

mun syksy on niin pelastettu :).

ja hei anteeks huono kuva mut oli pakko osottaa teille et mä oon edelleen ihan paska kuvaaja. no eivaan. mä jouduin vaan ottaa kuvan näkemättä mitä mä kuvaan koska noi on niin jättisuuria että joutu nostaa kameraa hirmusen korkealle. ja mä en siis jaksanu ottaa ku yhen kuvan koska mua on vaan tänään v*tuttanu ihan tasan kaikki (paitsi ihme kyllä duuni). pee. äm. äs. pahana. mur.

nyt kuulkaas mä aion vähän hipsiä puuhastelemaan. kunnon tyttöystävänä mä valmistan miehelle päivällistä. nuudeleita ja säilykelihapullia =D.