mä oon jo eilen ollu niin ahkera, ja tänäänki vähän, että nyt mä aion vaan hetken kököttää tässä. en kyllä kauaa koska mun täytyy tietysti kohta pakata. me lähetään mökille tänään heti ku maukka pääsee töistä (mikä tapahtuu jossain kohtaa välillä 20.00 - 04.30..). ei me kyllä ehitä siellä olee ku huominen ja tiistaita iltapäivään, ku maukalla taitaa alkaa keskiviikkona koulu..mut mikä tärkeintä, mun täytyy päästä tiistaina neuletapaamiseen :). voi himpula, nyt pamahti mieleen että mä täysin unohdin viedä ne tiedotukset..hemmetti. tää on tää loma jotenki tämmöstä..tuntuu että aivon on off-asennossa puolet päivästä ja näin ollen kaikista hommista tulee tehtyä vaan puolet. anteeks..jos mä vaikka lupaan että tää ei toistu ni auttaisko se..?

käytiin niin toissapäivänä maukan kanssa pesemässä matto. se se on mukavaa puuhaa. mattolaituri on tossa ihan takapiharannassa ja sinne me käpystettiin. pestiin matto, nautittiin auringosta ja mä yritin kalastaa. ämpärillä siis, ku kelasin et siihen ei varmaan tarvii lupia =D. eipä tullu saalistakaan. onneks voi mökillä läväyttää heti katiskat lätäkköön, jospa sieltä jotain sais. oh, vois savustaa ahvenia! tai voi että, paistettui ahvenfileitä ja perunoita..tai uunilahnaa..lyödäänkö vetoo ettei ahti suo antejaan sitte yhtään ku mä nyt jo kuolaan täällä eri vaihtoehtoja..

eilen lähin tohon takamettään kävelylle pienen ämpärin kanssa (ihan mukavaa vaihtelua koiran talutukselle). muutama litra tuli vattuja. ihania, herkullisia vattuja! tein sitte peltileipää ja sitte tein vattupiirakkaa ja menin moikkaamaan maukkaa töihin eväiden kanssa. se oli ihanaa :). ja vattupiirakka, se oli sairaan hyvää. me ostettiin joskus talkkunaa ku maukka ei muista sitä maistaneensa ja mä taas muistan tykänneeni siitä viilin päällä. pah, sehän on ihan hirveetä! mut siinä purkin kyljessä oli marjapiiraan ohje ja sillä ohjeella siis tein sen, sai niitä talkkunajauhojakin kulutettua. ja hullun nopee, just mulle sopiva ohje: laita kaikki sekaisin, littaa vuokaan, uunita, syö.

mul oli eväiden kanssa mukana myös meiän uus tuparilahja. maukan sisko miehinensä toi meille tupiaislahjan muassa lahjakortin sok:lle. me päätettiin käyttää se fiksusti ja ostettiinki sitte trivial pursuit musavisa ku oltiin aikamme kierretty kattilahyllyä eestaas. se oli hauska peli :). lisäks meillä jäi vielä rahaa pitsoihin. ne me syödään joku kaunis darrapäivä. heti tuli nälkä ku alko pitsaa miettimään..saatan ehkä maistaa mökkieväitä - tein soijamakaronilaatikkoa ja vispipuuroa ettei tarvii mökillä muuta ku iskee safkat mikroon ja syödä. siellä jaksa mitään alkaa kokkaamaan, varsin ku tossa ajassa mun pitäs poimii pakastin täyteen marjoi ja sit mä oletan löytäväni myös kanttarellei. no tuskin löydän mut mul on viel toistaseks vahva usko itteeni.

palmikkosukat on melkein valmiit (jos nyt taas asiasta miljoonanteen..) ja mä en tiedä mitä neulottavaa mä otan neuletapaamiseen. sen pitäis olla jotain sen verran yksinkertasta että pystyn samaan aikaan puhumaan (eli esimerkiks patalappu. yksvärinen)..vaan ku mulla on tän hetken kaikki keskeneräset vähän semmosia ajateltavia malleja. ellen mä tota valkosta huivia mitä mä en ehkä ikinä saa valmiiks..siinä on vaan hirveen iso toi lankakerä ja pitkät puikotki..hirveen ongelman mä nyt täst sain aikaseks =D.

nyt mun pitää vähän alkaa ompelee. pitäs saada kasaan semmonen muovikassipussi. ja pari muuta juttua. jeh. iloista, ihanaa sunnuntaita kaikille! mulla on hurjan hyvä mieli ja kaikki niin ihanasti ja hyvin että mä kovasti toivon sitä samaa onnellisuutta ihan jokaiselle joka tätä lukee :).