mulle ei tullu mieleenkään ku aloin tätä blogia naputtelemaan, että voisin saada ystäviä blogimaailmasta. en ees ajatellu että voisin millään tasolla tutustua keneenkään tätä kautta. itse asiassa en kyllä ees ajatellu että tätä tulis koskaan lukemaan muut ku mun ystävät ja porukat..olin väärässä, koska ilmeisestikin täällä käy muitakin ihmisiä. se on mukavaa :). vielä enemmän väärässä olin tutustumisen ja ystävystymisen suhteen, kyllä sitä näköjään tapahtuu ;). seki on mukavaa. enemmänki, jopa ihanaa.

maailmassa on siis ihmisiä joita mä en oo koskaan tavannu, mutta jotka on silti mulle ihmeellisen läheisiä. yhdelle heistä on tapahtunu jotain kamalan kurjaa, surullista, pahalla tavalla maailman mullistavaa. tästä syystä mulla on alakulo. paha mieli ja avuttomuuden tunne ku ei pysty auttamaan.

***

alunperin mä tulin tänne kertomaan ihan muita juttuja. nyt ei huvittais kirjotella niistäkään, mutta kirjottelenpa nyt ku huomenna pitää taas olla kiltisti töissä ja se tarkottaa sitä että en ehtine tänne. mulla on siis ollu tässä kovasti vapaata, koko alkuviikko. täks päiväks mua pyydettiin töihin mutta en voinu auttaa - mä oisin päässy aamuun ja ne tartti ihmistä iltaan. nih. no, kuitenkin. meillä kävi maanantaina vieraita. suloisia vieraita:

898179.jpg

se on nappi. nappi on ihana :). tää on kuulkaa ihan huipputyyppi. mulle tulee siitä ella mieleen. ella on, tai oli eläessään, maailman paras kissa. se oli myös maailman koiramaisin kissa..seurallinen ja hellyydenkipee, juoksi ovelle vastaan ku tultiin kotiin..mulla on vieläki sitä ikävä. on varmaan aina. mutta se on jo onneks semmosta hyvää ikävää, hymyilevää kaipuuta. no mutta niin. nappi saa mut ajattelemaan ellaa koska se on kissamaisin koira jonka mä olen tavannut. me on nähty jo aika monta kertaa, ja ekaa kertaa sillon ku nappi oli ihan kakara, ja nyt vasta kun se tuli meille kylään ni se eka kertaa suostu tervehtimään mua.

maukkaa se pälyili epäilevästi..vähän nuuskas kättä (tuolin alta) mut ei paljon muuta sitte. vimmuun se suhtautuu hassusti, ei siihenkään ollenkaan niin ku lajitoveriin. innostuneesti se sitä tervehti ja tarkkaili, mut vaikka ne oli täällä samassa kämpässä ni kumpikin oli vähän ku toista ei ois ollukaan. vimmukin siis suhtautu nappiin samalla tavalla ku se on aina suhtautunu kissoihin - ystävällisen välinpitämättömästi. ihmeellistä. nappi ei ollu ainoo sulonen vieras:

898186.jpg

sillä oli toukka mukana :). tää oli taas siitä ihmeellinen kaveri et se ei ollu koskaan maukkaa nähnykään mut viihty sen seurassa heti. ne oli ihan äijiä, istuivat sohvalla ja kattoivat telkkaa =D. ihana lapsi. touko on ehkä vähiten ujo lapsi mitä mä oon ikinä eläissäni nähny! sillä on ihana tyyli tulla halaamaan..ekat kaks askelta otetaan rauhallisesti ja sit hullua vilistystä suoraan syliin <3. mä kokeilutin mun pipoa:

898190.jpg

oikeesti se oli ihan sopiva, peitti siis korvatkin. se on vaan vinossa tossa kuvassa ku toi mallinukke ei pysyny hirveesti paikoillaan :). ihan kiva että sopii mutta se tarkottaa sitte sitä että se on ninolle pieni. täytyy tehä ninolle siis uus.

toukolla ja napilla oli anna ja elmoki mukana. anna tilas toukolle parit sukat ja tumput ja pipot. tai yhet tumput vaan..kai..täytynee varmistaa tää asia ku mun muisti on kohtalaisen huono..sukkia piti kuiten tehä kahet, yhet paksummat ja yhet ohkaset. tässä paksummat, 7veikkaa ja painoa hurjat 41 g:

898182.jpg

suloset :).

mie taidan lähtä koiran kanssa pihalle ja sitte markkinoille. eilen kyllä jo käytiin. markkinoilla siis. mut sato vettä aika kaatamalla joten jäi paljon näkemättä. mut ostin mä lakua (joo ei puhuta siitä karkkilakosta nyt, tää viikko on menny vähän heikosti..kuten seuraava lause todistaa) ja sitte mä söin muurinpohjaletun. vitsi se oli hy-vää! ostin myös suomalaisia omppuja - kalliita mutta hyviä ja niitä ei oo mistään saanu, ainakaan näin hyviä. ja niin, sieltä saatiin myös kätevästi liput emma salokosken konserttiin. tulevat savonlinnasaliin lokakuun alussa.

oli siel jotain lankojakin..mun oli vaan pakko kiertää ne. mut  nyt ajattelin ku siel oli retu-sukkalankaa aika halvalla et jos sitä valkosta hakis ku sitä vois sit värjäillä..mut ensin mun pitäis kokeilla sitä koolausta, sehän voi olla et se on musta ihan tyhmää (tuskin..).

mut hei, jos täällä käy joku koolailija ni mä oon nyt vähän pihalla..oon saanu ehkä 3 erilaiset ohjeet ja oon jotakuinkin varmaan ymmärtäny että miten homma tomii. eli kastellaan langat, värjätään ja laitetaan mikroon 3x2min. mutta. jossain annettiin ymmärtää että pelkät langat laitetaan mikroon, toisessa paikkaa taas että langat laitetaan mikroon siinä liemessä..? eli kummin? ja sit, siis paljonko mää laitan tota kool-aidia veteen? eli paljonko vettä ja paljonko jauhetta?

tyhmiä kysymyksiä varmasti jokaiselle joka on jo kokeillu mut ajattelinpa varmistaa..jos joku voi auttaa ni tää on kiitollinen..löysin siis jo 'koolatessa roiskuu'-sivut.

just tajusin että sukat menee sukkasotaan, se on siis vihdoin avattu minunkin osaltani.