hmm. mulla ois mun koolailukuvat mut mä en näytä niitä vielä, kjähkjäh. mä neulon mallitilkun enste ja sitte tulee kuvallista postia. ei tänään siis :). tänään on kuvaton päivä. sanni kerto kommentissaan että se reklamoi aina jos on aihetta. siitä tuli mieleen että hyvä! mä oon oikeesti taas kerran tänäänkin ollu aivan raivona monta kertaa ku töissä ne ihmiset..siis meillä on tosi tarkka työsopimus jossa painotetaan vaitiolovelvollisuutta aina ja kaikkialla, joten mä en voi nyt tässä esimerkiks kertoa että mitä palveluita me tuotetaan (ei kuitenkaan mitään hämäräperästä ;)), mutta voin kertoa että yks palveluista on semmonen että sinne tulee vain ja ainoastaan negatiivisia puheluista. eräänlainen reklamointihässäkkä siis.

pai te vei, se ei muuten oo ollenkaan kamalaa..on paljon helpompi olla ystävällinen ja ymmärtäväinen (vaikka joskus (aina) oiski sitä mieltä että tietyistä asioista kurkku suorana huutaminen on aika tyhmää)..mihin mä jäin..niin, siis on helpompi olla symppis ja kunnon asiakaspalvelija ku ei ees odota muuta ku negatiivista palautetta. sit jos joku on joskus ystävällinen tai vaikka sanoo jopa ihan kiitos - sana jota suomalaiset käyttää edelleen liian harvoin - ni tulee hullun hyvä fiilis.

eniveis, mua siis ärrrrsyttää suunnattomasti tässäkin - niin kuin teki kaupassakin - se, että ihmiset ei osaa reklamoida. no asia yks on tietysti se, että asioista sanotaan asiallisesti. voin ihan kertoa että angstiasenteella paasaaminen ja henkilökunnan älykkyyden tai käsityskyvyn aliarvioiminen ei auta asiaa niinku yhtään. mut sitä en tarkottanu. mä tarkotin siis sitä, että nuristaan sitte hiljaa itekseen mutta ei tehdä asialle mitään. tänäänkin mä oon varmaan kymmenen kertaa oikein kehottanu ihmisiä antamaan palautetta koska

enstekski, ilman palautetta ei voida tietää ollaanko kuinka pahasti metsässä vai toimiiko asiat jotenki mielettömän hyvin. (positiivinenkin palaute on siis sallittua ;))

toistekski, jos sama moka tapahtuu vaikka 7 kertaa peräkkäin ja sä et koskaan rekuta siitä, ni hei syytä vaan ittees! oikeesti! jos sulla otetaan kaupasta joka kerta vaikkapa euro liikaa jostain tietystä tavarasta mutta sä oot vaan hiljaa - ja vingut sitte kotona ku 'ei ne vieläkään oo saanu tätä kuntoon' - ni on aika turhaa tulla sitte huutamaan sen seittämännen kerran jälkeen että sä haluut jokaisesta kerrasta rahat takasin..okei, huono esimerkki mut pointti tuli varmaan selväks? ei ne asiat ittestään korjaannu.

minkä takia ihmiset siis ottaa sen asenteen että 'ku mä en vaan halunnu valittaa' ja sit siinä vaiheessa ku ne valittaa ni vingutaan kuitenkin sen seitsämän kerran edestä. ärsyttävää.

voisinpa ottaa vaikka neuleen käteeni hetkeksi ja lopettaa tän angstaamisen, heipat vaan kaikille!

ja wuhuu! hyvinkään tahkolle onnea ja menestystä :). tai pelkkää onnea ku menestystä jo tulikin.