semmosessa kävin siis tänään. moisessa en oo ollukaan sitte vuoden..jotain. siitä en muuta muista ku että kuulo ja näkö tutkittiin ja otettiin jotain verenpainetta ja jotain. tää oli kyllä perusteellinen, tämä tämänpäiväinen tutkimus. ennen sinnemenoo piti täyttää joku 20 paperia, onneks vaan rastiruutuun-meiningillä. mutta ihan hyvä ku ovat perusteellisia :).

noh, mä olen siis työkykyinen, uskokaa tai älkää. kaikki veriarvot on kohillaan (otettiin siis maksa, paastosokeri, hemoglobiini, kolesteroli..), joko hyviä tai erinomaisia. henkisesti mä oon kykenevä kuuntelemaan ihmisten v*ttuilua ;) ja mitäs vielä..niin, kuulo on paras mahdollinen. näkö tutkitaan erikseen, pitää varata aika optikolle. mä oon aika varma että saan lasit. kauas mä nään kyllä hyvin ja pitkälle, mutta lähelle joskus vähän huonommin. varsinki pimeessä =D. mä en haluu laseja, koska mulle ei vaan sovi minkäännäköset lasit..ja muutenki, mä aina rikon tai hävitän kaiken ni voi vitsi..ja vielä sitäpaitsi ne on hirmu kalliita. ehkä mä voin murehtii sitä sit ku mulle ensin määrätään ne..?

niin sitte ne otti multa sen missä puhalletaan putkeen-kokeen. en just muista mikskä sitä sanotaan..mä pyysin että se otetaan ku se sano se terkkari että se otetaan kaikilta tupakoitsijoilta, ja mä kuitenki oon jokusen vuoden polttanu. siis että vaikka en enää poltakaan niin silti halusin että se otetaan. hitto, se oli vaikeeta! en oikeesti osaa puhaltaa mihkään tommosiin tötteröihin..onneks sil oli jotenki tosi hyvät hermot sillä hoitsulla, koska siin jokunen puhallus meni ennen ku mä tajusin et mitä ees pitää tehä xD. tulosten mukaan minulla ei siis ole keuhkoahtaumatautia. mikä on hyvä. eikä oo heti tulossakaan, mikä on vielä parempi. se kerto että sillä on ollu potilaana 32-vuotias nainen - tupakoitsija tietysti - jolla se tauti oli. se oli kyllä sitte lopettanu tupakoinnin ja se oltiin saatu pysäytettyä, eli ei tarvii kantaa happipulloja mukana.

mun pitusella (eli toooosi pitkällä, olen siis 157,4 cm) ihmisellä on normaalisti keuhkojen tilavuus jotain 3,9 litraa..vai 3,8? en muista. mulla se oli 4,3 (vai 4,2?) eniveis hyvä. ja prosentitki oli hyvät, käytän siis keuhkoja melkein koko tilavuudelta joten kovin pahasti en oo keuhkorakkuloita tuhonnu tupakalla.

kauhee tunne tuli ku siihen menin puhaltelemaan..että jos sitä polttais tupakkaa ni mua oikeesti tosi pahasti ahistais puhaltaa siihen värkkiin! nytki ahisti jo.

no mut niin, terve tyttö oon. ja se työterveyshoitaja. voi vitsi, ihan huipputyyppi. se oli jotenki tosi semmonen lämmin ja sydämellinen. ihan jäi semmonen olo että jos ois töissä jotain vaikeuksia, ni voisin kyllä mennä sinne itkemään. ihana ihminen.

joo. nyt ku mä oon kirjottanu tän ni tuli mieleen et tästä ois selvinny yhellä lauseella..en mie ;). taidan hetkeksi intoutua neuleen kimppuun, sitte lähetään lenkille. ihana sää! aurinko paistaa ja lämmintäki on. muistaiskohan tota ottaa kameran mukaan, on ollu poikkeuksellisen kaunis syksy.