olin eilen reissussa :). mun piti käydä punkaharjulla, parikkalassa ja simpeleellä ja vaikka kyse oli töidentekemisestä, mä päätin ottaa sen vapaan kannalta (koska oikeista töistä oli sillon vapaapäivä). kauniit on maisemat kuulkaa ajella ku on vettä ja lehtipuita mitkä hehkuu kyllä niin kaikissa syksyn väreissä :). kamera oli mukana, mutta ei koskaan löytyny hyvää pysähdyspaikkaa ku oli erityisen kaunis maisema.

parikkalassa pysähdyin ku sielläpä olikin markkinat :). kävin siellä käpystelemässä, siellä ois ollu se sama tyyppi keltä mä tinkasin täällä niitä lankoja. meinasin mennä ostamaan mut emmä sit viittiny =D. no, me jo viimeks markkinoilla puhuttiin että markkinarinkeli pitäs ostaa ku ei olla semmosta maistettu (kauhee aukko sivistyksessä), tai ainakaan ei muisteta. ostin sitte semmosen..ja kun me ei olla löydetty mistään niitä kala-kutvosen savumuikkuja, ni ostin sitte jonku toisen valmistajan savustettua kuoretta. hyvää oli sekin :). niin, ja se markkinarinkeli! me maistettiin sitä sitte illalla ja sehän oli herkullista! ihan maistu pullalta =D. sit löyty maukalle savustettua kassleria ku sitä ei oo täältä mistään saanu. oisitte nähny kuinka onnelliseks mä sen sain ku toin sille sitä..

joo, sitte niin simpeleeltä ku lähin ni kävin ihanassa pikkukaupassa, siellä oli vaikka mitä. siin oli kaikkia pellavatuotteita - saunatyynyjä, peppualusia, pyyhkeitä, pöytäliinoja ja -tabletteja, saunahattuja - ihan mitä vaan. ja sit siin oli kirppis samassa. ja voi vitsi, niin!! niin mielettömän ihania pellavaisia lasten vaatteita et jos mulla ois ollu rahaa ni oisin ostanu vaan randomina niitä ja toivonu että sopii jollekin. jotain pientä mie sieltä ostin, se on snyylleni mun joten en näytä. kävin samalla kattomassa simpeleen kirkkoa, tai käpyttelemässä siellä pihalla. ihan nätti kirkko niillä on:

935855.jpg

sit siellä oli sankarihauta, sinne meni tämmöset ihanat sammaloituneet portaat..

935845.jpg

mä jotenki aina herkistyn noilla sankarihaudoilla, tulee ihan älyttömän isäinmaallinen olo..samaten jos mä kuulen finlandia-hymnin - aina on kyyneleet silmissä.

935852.jpg

935848.jpg

tommoset sammaleiset portaat on musta ihania. samaten kiviaidat, vanhat semmoset.

935875.jpg

autolle ku kävelin ni kuulin epämäärästä nakutusta ja kah, tikkahan siellä :). ihan asiasta miljoonanteen, mä en tosiaan oo tikkoja nähny paljonkaan ennen tänne muuttoa (en siis muista yhtään). täällä niitä hilluu kaikkia erilaisia koko ajan, ihan ihmeellistä.

935862.jpg

samaten lepakot, ensimmäisen sellaisenhan minä näin tossa keväällä ku oltiin lenkillä, ja eilen pääsin oikein kattelemaan - mentiin iltalenkille ni tossa tien päässä on semmonen kääntöpaikan tapanen. siinä lenteli lepakko ympyrää. vaikka kuin pitkään mä sitä kattelin ja se vaan meni eestaas siinä, ihana :).

sitte kävin patsaspuistossa. voi vitsi! aivan mieletön paikka! siis tää taiteilija, veijo rönkkönen, on tehny betonista pihan täyteen patsaita, kaikkia erilaisia. niitä oli siellä joku miljoona ja se oli just semmonen paikka missä pitää käydä monta kertaa että tajuu mitä kaikkee siellä on. kannattaa käydä jos saattuu täällä päin (tai parikkalassa päin) liikkumaan. vaikee siellä oli ottaa kuvia, kun niitä patsaita on tosiaan ihan vieri vieressä. täällä on kuvakokoelma, sieltäkin kannattaa käydä kurkkimassa jos tahtoo, tässä pari myös:

935814.jpg

tää kilpikonna oli mun ehdoton lemppari :), tykkäsin. kuvista ei oikein toi kokoluokka ilmene..tuo takana näkyvä puunrunko antaa ehkä vähän viitettä että tää oli ihan reilun kokonen. joku 1,5 m pitkä. ja tosiaan, kaikki mitä patsailla on - hampaat, silmälasit, kaikki - on jostain eri paikoista kerätty..esimerkiks hampaina on käytetty ihan oikeita vanhoja tekohampaita..muutenkin patsaat oli tosi yksityiskohtasesti tehty, oli upee paikka!

935836.jpg

 

935868.jpg

935835.jpg

935829.jpg

935842.jpg

935866.jpg

935808.jpg

jälkikäteen opin että kuuluisin paikka tuolla patsaspuistossa on joogapuisto, siellä on muistaakseni yli 200 joogaajaa:

935813.jpg

toiset on ilmeisesti olleet siellä jo jonkin aikaa..

935811.jpg

(sori, en saanu kuvaa otettua ilman aitaa)

takas tulin vielä punkaharjun-harjun kautta, kaunista oli :). mukava päivä, ihan ku ois ollu vapaata. tänään heräsin aamulla ajoissa ja pääsin kotiin jo ennen puoltapäivää..huomenna meen töihin vasta klo 21:30 joten mulla on vähänniinku 2 päivää vapaata =). lauantaina meen kanssa yöhön, siinä päivällä käydään maukin kanssa joensuussa. se lupas viedä mut joen langan ohi..