mä kävin kampaajalla :). vitsi, ihan kuulkaa töissä sain hirveen semmosen pakkomielteen että nyt on kampaajalle päästävä ja niin mä sitte töistä kävelin paikalliseen parturikampaamoon. oikeesti kyllä kysyin suosituksia ensin töissä tytöiltä, ku en oo täällä kampaajalla käyny ni ettei tuu sitte paha mieli huonosta tukasta. tanelle mua ohjastettiin ja olin siitä oikein ihmeissäni. oikeesti, siis en oo koskaan nähny tosta kampaamosta muuta ku kyltin missä lukee punasella

TANEN PARTURIKAMPAAMO

sit siinä oon semmonen liikennevalo ja alla lukee että 'vihreän palaessa vapaita aikoja'. siis ei liikennevalotolppaa vaan pelkkä vihree valo. no, mä oon joka tapauksessa luullu että se on semmonen yhden miehen parturiliike, ja tää yks mies ois jotain 50+ vuotta. voitte kuvitella yllätykseni kun ensin sitä suositeltiin ja koska ajattelin että käydään sitte kattomassa, ni siellä oliki 10 nuorta naista töissä. mukavaa. vihreä valo siis paloi ja pääsin samantien istumaan ja avautumaan sille kampaajalle siitä että mä innnnhoon mun tukkaa.

siis niin, se oli semmonen perustukka mikä on kasvanu lyhyestä tukasta ja välillä sitä on tasoteltu ja latvat oli siis aivan järkkyhirveessä kunnossa. on itse asiassa vieläkin, koska jos oisin antanu leikkaa pois kaiken huonon ni mun tukka ois noin 5 cm pitkä kauttaaltaan. en suostunu siihen, koska siis mulla ei oo hiuksia vielä ihan joka kohassa. mulla siis lähti joskus hiukset kaikkinensa pois päästä ja osa niistä alko kasvaa takasin jo aika kauan sitte, ehkä 5 vuotta sitte..? no, jos osa alko - suurin osa - kasvaa 5 vuotta sitte ni loppuosiot alko kasvaa ehkä vuosi sitte. eli ne on ihan vauvatukkaa vasta, hentoo ja lyhkästä. ja ohutta. joten ne ei oo nättejä lyhyenä.

tästä hiustenlähdöstä johtuen oon ikäväkseni joutunu myös toteemaan että mä en voi värjätä hiuksiani tai ne lähtee taas. ja harmi, mä tykkään räväkistä väreistä ja kirkuvananiliininpunasesta tukasta (apua, kuulostan ihan punkkarilta =D). nyt mulla on sitte semmonen justjust ponnarille menevä tukka (eli aika paljon siitä lähti ku mulla oli jo piiiitkä tukka) ja se on ihanasti rikottu joka paikasta ja otsatukka on semmonen epämääränen, siis rajusti vino ja rikki ja lisäks mulla on aniliininpunasia ja liiloja lisäkeraitoja. ihanaa :). se oli ihan huippu se kampaaja, suosittelen kaikille sitä paikkaa. ja tää mun kampaaja siis, se oikeesti luki mua ku avointa kirjaa vaikka esitin toivomukseni aika heikosti (koska kaikki energia meni siihen vinkumiseen siitä ku mä inhoon mun tukkaa ;)).

niin, eli kiitti paljon äitille ja iskälle synttärilahjarahoista. niillä on lisäks muuten ostettu joensuusta hame. musta hame, niin basic ku ikinä voi olla ja just semmonen mitä oon hakenutkin. rahaa on silti vielä jäljellä synttärirahastossa, ja toivon löytäväni mustat housut niillä. oikeesti haluisin kengät mut tilanne on nyt semmonen että meiän taloudessa syntyy about maailmansota jos mä ostan vielä yhet kengät tonne kasaan =D.

niin joensuu..heh. me siis lähettiin eilen käymään liperissä. ois haussa kauralyhde ku päätettiin tehdä linnuille talviruokapaikka mökille. no sit mä ajoin liperiin (mutkikkaita hiekkateitä pistelin menemään ja löysin sisäisen tommimäkiseni) ja totesin et siitä on vaan 30 km joensuuhun missä meiän on pitäny pitkään käydä. maukka anto mulle vapaat kädet joten ajoin joensuuhun asti. sinne vois harkita muuttavansa. jos ei muuten ni joen langan takia ;). maukkaki oli ihmeissään kuule ku sen sinne vein. ja huomio, huomio!! minä kävin joen langassa ja ostelin vähän sitä ja vähän tätä mutta en yhdenyhtä lankakerää! onhan sentään langaton lokakuu ja minä päätin pystyväni siihen :). nyyyt kaikki sanoo yhdessä 'hyvä sini, hienosti'.

mut on se upee kauppa. ostin siis vihdoin kaiken tän unelmoinnin jälkeen, huovutusneulan. eilen jo tietty vähän sillä leikin ja tein maukalle kukan ajomatkalla (se on autossa tuomassa hippitunnelmaa) ja illalla vielä kitaran mikä on järkky mut minkä se silti aikoo laittaa kitaralaukkuunsa <3 (siis siihen päällipuolelle). sit ostin vähän lahjoja ni ei niistä jutella nyt. tai siis lahjatarpeita. hyss.

nyt täytyy lähtee postiin, mun pitää viijä maukan äitin laukku sinne ku se oli unohtanu sen mökille. sit voisin pestä koneellisen pyykkiä ja istuu sohvannurkassa. maukka ja vimmu on tosiaan mökillä ja meen sinne huomenna takas, käyn ensin vaan vähän töissä. omituista olla kotona ihan yksin.