ne laitto riitta-mummon bbtaloon =D. taitaa tulla keittiössä valtataistelu, oletan nimittäin että jarkko ei oo enää ainoo joka osaa kokata. katsotaan.

mut moi! nyt me tultiin takas koko konkkaronkka. vitsi et oli ihana mökkireissu. vimmu oli niin paljon ulkona et se on varmaan ihan unessa ehkä kaks viikkoa ku eihän se tosiaan oo nukkunu juuri yhtään..hassu.

1021065.jpg

mäki olin tietysti, koska harvoin sitä saa olla tolleen ulkona. löysin vajasta haravan ja haravoitselin menemään. piha on täynnänsä koivuja - no on siellä jotain vaahteraaki joukossa ;) - joten lehtiäkin oli riittämiin. ja märkiähän ne oli. mut oli se ihanaa! mä niin tykkään haravoida, ja siis varsinkin mä tykkään siitä miltä se piha näyttää haravoimisen jälkeen :). harmitti vaan ku siellä oli vaan semmonen muovinen harava, mä tykkään enemmän siitä semmosesta metallisesta perinneharavasta ku siitä lähtee niin ihana ääni. me käytiin semmosta ettimässä mut ei niitä enää mistään löytyny. pah. mut onnistu se noinkin. vähän meinas olla niskat jumissa mut sit maukka oli ihana ja hiero ni nyt ei tunnu enää missään.

sitte me tehtiin linnuille semmonen syöttöpaikka, laitettiin siihen talipalloja roikkumaan. rakennettiin se siis vanhoista aidanseipäistä ja koivunoksista ja sit tarvittiin myös vähän narua. mä rakensin siihen myös keinut (tosi rakentamista se oliki.. =D) vaik en kyllä tiiä et keinuuko tintit vai oisko se vaan undulaattien hommaa. mut ei se haittaa jos ei ne niitä käytä ku ne on silti ihan suloset.

1021056.jpg

siihen on hakusessa myös kauralyhde, vaan ei löytyny niitäkään. pah. mut sen ehtii viedä sitte ku on pakkasempaa. siellä kävi jo yksi närhi syömässä ja kolme talitiaista. mä vähän pelkäsin et se närhi vie kaiken ruuan ja pikkulinnut jää ilman, mut se lähtiki karkuun niitä tirppoja.

ootteko muuten tienny että talitiaisilla on nokkimisjärjestys? ne ei tuu ihan satunnaisesti syömään siis. ensin saa syödä vanhimmat urokset, sitte vanhimmat naaraat ja sen jälkeen muu sakki. mä en oo tienny. ihana on seurailla niitä tirppoja, voin kertoa että heti ku saadaan omakotitalo ni siihen tulee lintulautahässäkät sekä keittiön että olohuoneen ikkunan eteen niin että niitä voi seurailla.

nii, sitte..mä kävin sillon torstaina ku mä kävin ensin siellä kampaajalla. ni sitte mä menin illalla prismaan ettimään housuja. tarttisin semmoset ihan perushousut mitä voi pitää töissä ja mitkä käy kaikkien kanssa. mulla on yhet semmoset siistit jokapaikan housut, mut ku ne on semmoset vihreet. khakinvihreet. ja mullahan ei oo mitään muita sen olosiakaan vaatteita, koska kaikki on jotain kirkkaita värijuttuja. eli niitten kans käy vaan mun mustat vaatteet ja aina ei vaan haluu laittaa mustia vaatteita. ja jos mä haluun laittaa mun vaaleenpunaset kengät ni eihän ne käy ollenkaan. nih. eli mä tarttisin mustat housut.

en mä tajuu miten siinä niin kävi mutta mä lähdin sieltä kaupasta mustien kenkien kanssa..hupsis. mut hienot on kengät. mä näin ensin samanlaiset saappaat ku mul on joku saapasvimma nyt. ihan sika makeet, siis mustaa nahkaa ja ihan mun näköset ja vähän korkoo ja koko matkan meni narut. oih! ne oli aivan ihanat. mut ensinnäkin ne makso 80 €. jos mä maksan kengistä sen verran, se tarkottaa sitä että niitten kenkien on oltava täydelliset tai ainakin melkein. mut ei ne ollu :(. mä löysin muuten  mulle täysin sopivat kengät, mut ne oli ihan ihmeen malliset koska ne oli niinku nilkan kohdalta liian isot..en tajuu. mut niitä ei siis saanu kiristettyä tarpeeks siitä kohtaa ja sitte jäi nilkkaan ihan hirveet ja rumat rypyt. mua harmitti ihan kauheesti ku ne oli muuten niin uskomattoman ihanat!

no mutta, nielin pettymyksen (kun olin ensin silitelly saappaita vielä 10 minuuttia) ja lähin ettimään niitä housuja. ei löytyny niitäkään. murr. siinä housuja katsellessani muistin että mä tartten oikeesti kävelykengät mitkä sopii hameiden ja housujen kanssa, ja lähin takas kenkäosastolle. selasin kenkävalikoiman jonku sata kertaa edestaas kunnes ihan yllättäen löysin jotain ihanaa, ne ihanat saappaat ilman varsia :). hintakin oli vaan puolet saappaiden hinnasta ja ne oli ihanat jalassa ja mä ostin ne, katsokaa, ihanat:

1021055.jpg

en tajuu miks ostan korkokenkiä koko ajan ku en oo koskaan käyttäny niitä. mut mä vaan tykkään noista. ja niillä on hyvä kävellä. ja ne on ihanat mustan hameen kanssa. lisäks mä ostin mustat polvisukat missä on pitsireuna ja satiinirusetti siinä. niin, ja pieniä valkosia palloja. ne on hassut.

ja niin..käytiin savonrannan kirjastossa. siellä on aina jotain kivoja näytelyitä. harmi ku nyt osuttiin vähän myöhään, siis näyttelyn loppuvaiheessa ja sieltä oli ilmeisesti sitten osa kamoista jo viety pois ku oli vaan tyhjiä paikkoja. oli mielenkiintonen näyttely; ihmiset oli saanu tuoda näytille keskeneräisiä töitään. sieltä löyty mm. pitsinnypläyspitsi, siis sitä oli tehty joku pari metriä, semmosta ihan kapeeta ja tosi kaunista pitsiä. aloitettu 1980-luvun alussa. hih.

1021060.jpg

niin tosiaan..sillä kenkienostoreissulla oli tarkotus ostaa myös öljyä autoon. kas vain, kävelin kaupasta kenkien kanssa ilman öljyä. kipitin takasin ja jouduin menemään eri reittiä ku ennen ja yhden hyllyn päätyyn joku oli heittäny kokeilemansa housut. tummanharmaat perushousut. täydelliset. ja 15 juuroo. sain siis housutkin :).

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />