on perjantai. viikot menee nykyään niin nopeesti että tässä käy varmasti taas niin että kohta on joulu ja mulla ei oo kellekään mitään ;). mut parempi niin, koska nyt on parin viikon työputki takana ja loma edessä. mökkiloma :). me lähetään jo melkein kohta - maukka pääsee 12 koulusta ja sitte mennään. sitä ennen mun pitäs vähän sitä ja tätä ja kaikkee, mut toistaseks en oo kyl saanu aikaseks muuta ku kökittyy täs koneel..ja niin, kyl mä noit noroja silittelin taas =D. mut koska mun uus motto on no stress + vaihtuva jatko-osa (siihen on oikeesti miljuuna vaihtoehtoo, yks yhdistelmä - ehkä suosituin - on että no stress, no problems) ni mä en sit ressaa. otan siis ehkä liiankin rauhallisesti. kjäh.

eilen. olin tosiaan rantasalmella töissä. oli ihan mukavaa olla tuo 2 päivää kaupassa töissä, varsinki ku sai tehä paljon kaikkee eikä tarvinnu vaan kökkii siin kassalla. mut vitsi, se eilinen kotiintulo. aivan järkkyä. siis kotiin oli kiva tulla mut toi kotimatka oli ihan järkky. ku mähän siis oon ihan hirvikammonen ihminen, ne pelottaa mua ihan kauheesti. se on kyllä enemmän hyvä ku huono, koska sit mä oon aika tarkkana ku tuolla ajelen. no, nyt on vielä mehästysaika ni oon entistä tarkempana, koska ne on ihan sekasin ja säikkyjä, raukat. joten voitte kuvitella miten kiva oli ajaa kotiin ku oli ihan pilkkopimeetä.

siis suurin osa matkasta on tietä, joka on metsän keskellä. siinä on siis metsää molemmin puolin, ei mitään valaistusta, ja sitä valaistusta ei ees tuu mistään. pi-mee-tä. kaupan päälle oli satanu vettä koko päivän, joten asfaltti oli ihan kiiltävänmusta. ja koska tää ei vielä riitä, ni se tie on mutkanen (niinku kaikki tiet täällä on..) ja sumu oli aivan järkyttävä. murrrrrr. ihan kauheeta. siis paikoin se sumu heittäyty niin pahasti niskaan et jos se hirvi ois osunu kohalle ni oisin huomannu sen siinä kohtaa ku tömähtää. tosin niin, siellä ei tosiaan nähny yhtään eteensä joten olin pakotettu ajamaan niin hiljaa että ei ois käyny mitään kellekään, ei mulle eikä hirvelle eikä autolle :).

onneks ei tarvii tuota matkaa ajella vaikka päivittäin. järkkyy.

no mut jepus, tärkeitäkin asioita on tarjolla. mun

kahdella ihanalla ja tärkeällä ystävällä on tänään synttärit. suuren suuret onnitteluhalit suvi ja anna! olisin mielelläni siellä ruttaamassa ja syömässä täytekakkuu.

anim163.gif

en siis ruttaisi sitä täytekakkua vaan niitä sankareita.

suvi sai jo lahjansa. rinsessakämmekkäät langasta jonka nimeä en tiedä, mutta joka oli musta nättiä:

957046.jpg

väri ei taida olla ihan kohillaan. tossa kuvassa siis. no, sit sinne piti ostaa vielä sormikkaat (en tod jaksanu tehdä niitä itse, laiska kun olen) ja mua vähän harmitti ku ei löytyny ku tommosia tummansinisiä sormikkaita joissa on kaiken lisäks miljoonasti lyhyempi varsi ku noissa kämmekkäissä. pah. mut ei voi mitään ja siinä vaiheessa mä tyytyväisesti vetosin siihen että ajatus on tärkein =).

noi on ne, mitkä on ehkä punnitsematta..mutta varmuutta ei ole vielä. malli oli mukava ja nopee tehdä, näitä tulee varmasti lisää. ei ehkä kämmekkäitä mutta tuota pintaa.

joop, mie lähen lataa pyykkikonetta ja syön jotain aamuista palaa. aamuohmelin ajan aion tikuttaa tota maukan paitaa ja sit voiski imuroida..tullaan mökiltä sunnuntai-iltana ja nimppa ja kimmo ja vaavi tulee sitte maanantaina käymään. syömään täytekakkua, joka mun pitää muistaa tehdä ;).

oikein ihanaa viikonloppua!