kauan se kesti mutta perille meni. noora täytti siis vuosia joskus ajat sitten. mulla oli semmosta lankaa että ku mä näin sen ni tuli heti semmonen 'toionnooralletehty'-olo. sitä ei ollu hirmusesti, ja halusin saada lahjan valmiiks nopeesti. ai mikskö? no ihan just siks että kerranki olisin ajoissa liikenteessä, tai ainakin melkein ajoissa. muistin synttärit siis vasta edeltävänä päivänä, joten lahja ois luultavasti joktap myöhästyny vähän. mutta koska se sitte unohtu tonne olkkarin nurkkaan ni se myöhästy ihan reilulla kädellä..tosin sen verran pitää puolustautua että lähetin sen kyllä samaan aikaan ku ton suvinkin paketin, eli ei ihan näin paljon myöhässä ja plaaplaaplaa..

joo, siis helppoo ja nopeeta mutta nättiä, salomoninsolmuja tietty. kuvassa näkyy myös toinen löydetty kerä..muistelinki että niitä on kaksi ;).

969679.jpg

heh, mulle tuli hämärä fiilis että täähän on jo nähty täällä mutta se oliki tuolla hupoilun puolella missä tää oli esillä. väri ei oo ihan tuommonen, se on vähän kultasempi mutta ei siis mitenkään keltanen.

eilinen ja tää päivä onki menny ihan ilman käsitöitä (no joo, jos ei lasketa kahta lapsen tumppusen peukaloa. ja kakun koristelua), nimppa ja kimppa ja ihana pienoinen netta oli meillä kylässä. oli aivan hurjan ihana nähdä <3, ja vaihtaa vaippa. se oli helppo tapaus - lapsi oli niin järkyttyny siitä että mä vaihdoin vaipan ettei se ees tajunnu inahdustakaan päästää ;). ei vaan, oikeesti se vaan hymyili tyytiksenä. ihana.

eilen vaan kierreltiin kaupungilla ilman sen kummempaa päämäärää. tietysti sato vettä, mutta ei onneks ihan kaatamalla. mä nautin syyssateilla ulkoilusta, piristää ihanasti. tänään käytin kehitysmaakaupassa ku mä kauppasin eilen pesupähkinöitä ninalle ja kimmolle. ostin itsekin niitä. en oo siis ite ees kokeillu niitä, oon vaan kuullu juttuja ja lahjaks oon niitä ostellu. nyt kokeilen iteki ja kerron kyllä sitte että minkämoisen vaikutuksen tekevät (jos tekevät). suville ois ostettu sitä lattiapesuainetta, mutta se nainen kun ei ollu ihan satavarma että sopiiko se laminaatille ni en uskaltanu ostaa..kun kuulin vielä että sielä toisessa kodissa on parkettilattiat. kuulin myös että suvi hymyilee nykyään koko ajan - ihanaa :). ai miksi? haluutteko tietää?

klik

käytiin myös divarissa, eilen yhdessä ja tänään toisessa. eilen ostin itselleni neulekirjan..neuleita perheen pienimmille. siellä oli ihania neuleita, tykkään. kattelin sitä jo kauan, kauan sitten ja nyt oli palattava hakemaan se. kirja on ku uus ja makso 6€ joten kannatti. sieltä löyty kummitytölle joululahjavaihtoehtoki..

tän päiväsestä divarista tarttu mukaan pari aku ankkaa. muutama 80-luvun perusankka ja yks kalliimpi, kultaiselta 60-luvulta ja ihan melkein priimakunnossa. löysin myös maukalle joululahjan. se näki sen jo, joten uskallan kirjottaa siitä. semmonen olavinlinnan historiakirja. maukkahan on aivan hulluna linnoihin, ja olavinlinnasta sillä on kaikki maholliset opukset. mielestäni tätä ei ollu, ja sovin sen divariäijän kanssa että voin käydä vaihtaa sen jos semmonen jo löytyy. joten se oli siis pakko näyttää maukalle. kävi hyvin, kirjaa ei sillä ole ja vieläpä oli kyseessä semmonen kirja josta 'kannattaa maksaa mitä tahansa'. julkastu joskus..olikohan vuonna -73, sisältää kaiken mahdollisen tiedon linnasta ja historiasta ja hyvässä kunnossa oli sekin. jee :).

lahjoista tuli muuten mieleen että sain eilen paketin, kiitos :). vaikkei ois kyllä tarvinnu. tai siis niin, mä sain kaks pakettia. isompi paketti oli tepolta ja sen mukana tuli tiukat ohjeet että saa avata vasta perjantaina. pienemmän paketin (mutta painavamman) mä sain avata, ja siellä oli kirja jota katselin viimeks viime viikolla: "1000 places to see before you die". nii, ja sit mä sain itetehdyn kortin siinä mukana. itetehdyt kaikki on ihania.

hmm..nyt mä menin jo ihan sekasin iteki ku hypin asiasta toiseen hirmuvauhtia mut tässä saatto olla tärkeimmät. ai joo, paitsi et sain tänään myös jäykkäkouristusrokotuksen. nyt ei tarvii taas 10 vuoteen huolehtia siitäkään. joo, ja et martina bb:ssä!?! yök. tai siis. mä sanoin ku se meni, että kiva ku näkee nyt siitäki ehkä vähän että mimmonen se on oikeesti. että onko se niin tyhmä minkä kuvan oon siitä saanu. ei se oo. tyhmempihän se on. jos se tosielämässä on tommonen ni voin kertoa että tulisin sen kanssa toimeen keskimäärin kaks minuuttia.

aa! hemmetti. meinas unohtuu. nyt on nimittäin pakko mainostaa. nina ja kimmo ja netta yöpy lomamokkilassa, joka on siis paut 10 km tästä. oli kuulemma niiiin mielettömän hieno paikka - ja lehmiä ja possujaki ja maalaismaisemaa - että ne lupas tulla tänne takas.