no nyt mä en ees tiijä mistä mä alottaisin :). enstekski mun kone ryppyilee. koska mä oon nero, mä oon selvittäny että vika on piuhassa jonka pitäis tuoda poveria koneeseen lataamalla akkua. tämä on siis läppärimallinen kone. siinä piuhassa on joku vika, sitä pitää käännellä että se lataa. koska mä oon täysin kouluttamaton nero (tällä alalla siis), ni en osaa sitä korjata tietystikään. kyttäilen vaan että se latais koko ajan mut sitä ei tietty sillon voi kytätä ku kone ei oo käytössä/päällä, joten se saattaa imee ittensä tyhjiin ja olla käynnistymättä..tai käynnistyä kahdeksi minuutiksi ja alkaa hyperventiloimaan.

sitte..mun jouluyllätysvaihtotoverini, sekin on ollu selvillä jo aikoja eli tieto tuli ennen ku me lähettiin mökille. vaihdan siis jouluyllätyksiä hannan kanssa, joka on sen verran entuudestaan tuttu että emoili sukkavaihtoa. hannalta tuli ihanan selkeästi mielipiteitä ja toivomuksia, nyt pitää enää käyttää mielikuvitustaan. joka on tällä hetkellä kyllä heikoilla jostain syystä..meni hulluna aikaa siihenkin että keksin kassi-alman joulukalenteriin luukunsisältöä :).

 

lisää tietokoneasiaa..mä eksyin nassukirjaan. vahingossa. enkä ees tajuu miten sitä käytetään ;). kuvia en oo vielä lisäilly enkä uskonu että mua kukaan sieltä löytää mut on sinne muutama ihkunen eksynyt jo. mä oon vähän vielä oikeesti pihalla sen kanssa mutta eiköhän tää tästä..tai se siitä lähinnä.

 

sitte. mulla oli tämmönen villapaita:

 

1026907.jpg

 

toooosi ihana, tykkään hirveesti. mutta ei sitä vaan tullu käytettyä juuri ollenkaan. ja nyt mä taas kokeilin sitä ja voi että se kutitti! siis kauhistus. no mä pistin sen pesuun (taisin tästä joskus mainitakin) ja varmuudeks sen 90 astetta. eilen siitä lähti hihat ja mä sain tumput:

 

1026900.jpg

 

ihanat :). nyt mä arvon jotta mitä lopusta tekisin. mun piti tehä siitä laukku, semmonen pieni ja sulonen mut emmä nyt sit viitti. koska mun ei tarvii, koska teija lähetti mulle paaaaaljon hienomman ja munnäkösemmän laukun :). eilen oli taas sipanan postipäivä ja voi vitsi! ku mä tiesin että se teijan paketti luultavasti tulee eilen, ni en meinannu malttaa ees oottaa koko postiukkelia. sit se tuli ja se ei meinannu saada mun pakettia mahtumaan luukusta ja voi että ku mun teki mieli mennä repii sitä käsistä =D. kiltisti mä odotin kunnes se sai sen alas asti tungettua ja syöksyin kimppuun.

 

niin..siis tosiaan, vaiks teija onki tosi ihana ni ei se ihan pelkkää ihanuuttaan näitä lähettänyt. mä lähetin sille kitteniä millä en mitään tee, ja sitte vähän nappeja. osa napeista tuli siis takasinki, kattokaa kattokaa:

 

1026893.jpg

 

eikö muka oo ihan mulle tehty :). mä ku lähetin teijalle näitä nappeja, ni toi oikealla puolella oleva nappi, mistä näkyy läpi..siis alhaalta päin neljäs tuossa harmaansinisen ja valkosen välissä, näättekö? no se oli kuulkaa semmonen et ihailin sitä vaikka kuinka ja kauan ja meinasin jo omia sen itselleni mut sit mä esitin hyvää ihmistä ja annoin sen olla. ja näin se hyvyys palkitaan =).

 

mukana oli vielä vaikka mitä muuta,

 

1026898.jpg

 

vimmulle herkkuja (maistui :)), mulle puikkomittari jota oon kyllä kaivannutkin. mun piti se ostaa jo joku aika sitte mutta en oo vaan saanu aikaseks. nyt mulla se on sitte. sitte sain tommosen sini-pyyhetaimuuvastaavaroikkuvahäspäke-asian, ja mä keksin tehdä siihen itselleni joulusukan ja laittaa sen seinälle roikkumaan. maukka voi sitte ostella mulle sinne lahjoja, khih. sitte tuli ihana muumimammaheijastin joka turvas mun lenkkimatkaa heti eilen, ihana kortti ja lankaa. pirkkalankaa joka kuin sattumalta sopii yhteen tuon mun uuden laukun kanssa. mä teen siitä joko tumput, sormikkaat tai huivin. en oo ihan vielä päättäny.

 

ihania, eikö vain :).

 

sitte mulla oli töissä semmonen henkilökohtanen keskustelu ja siihen en täällä puutu sen enempää kuin että oletin että olisin saanut sieltä huonon mielen, mutta kävi päinvastoin. hyvä homma.

 

siinä tais olla nyt tärkeimmät, mä lopetan vielä ku tää kone toimii.