siis oikeesti että ihmiset voi joskus olla niin urpoja ettei mulla raukalla meinaa hermot kestää. siis se on ihan ok jos mulle huudetaan tai v*ttuillaan tai jos mua nyt syytetään ihan kaikista maailman ongelmista. mut se mikä mua ärsyttää just eniten maailmassa on se, että ihmiset ei tajuu. eikä vaan se, että ne ei tajuu vaan se, että ne kuvittelee että kyse on siitä että mä en osaa hommiani. siis tänäänkin.

meillä on yks semmonen palvelu että ihmiset soittaa meille että ne haluu jotain ja me laitetaan napunapuvaan tietokoneella se tilaus menemään, ja koska eräässä yhteistyöyrityksessä on erilainen ohjelma ku meillä (heillä on siis tyyliin ruutupaperia ja kynä ;)) ni me joudutaan vielä soittamaan perään että heeeei, ois tämmönen homma. jotta mä voin selittää tän niin että kukaan tajuu mitään ni leikitään että tää palvelu ois vaikka pitsan kotiinkuljetus. eli asiakas soittais meille että mä haluun pitsan kotiin kuljetettuna, ja mieluiten luonnollisesti jo heti. mä laittaisin napunapu tilauksen, ja huomaisin että kas, asiakas haluskin extratäytteen, jonka takia mun pitää tilata se erikseen sieltä alkeellisesta paikasta.

noooo, mä soitan sinne alkeelliseen paikkaan et

'sini täältä terve, asiakas haluis pitsan extratäytteellä, osaatko sanoo voitteko toimittaa sitä puolessa tunnissa vaikka mä kyllä tiedän että normaalisti pitäis nää tilata ainakin tuntia ennen?'

'öö..siis..enhän mä mitenkään voi sanoo tohon mitään'

'hmm, aha no, joo. siis en tarkottanu kysyä että monelta sen pitsan saa (koska tiedän että sitä ei oikeesti voi tietää) vaan että onko teillä tällä hetkellä kauhee ruuhka siellä jotta..'

'joo siis en todellakaan voi sanoo mitään'

'no, okei ei siinä mitään, mutta pistätkö tän tilauksen kuitenki..'

'joo. siis kato ku mullahan näkyy tää tilaus kyllä tässä. ku täähän menee niin, että mulla on tässä nyt 8 pitsaa jonossa jotka on etusijalla. niistä ensimmäisen pitää olla perillä klo 17 ja vasta sitten kun sä ilmotat mulle tän tilauksen, mä voin alkaa hakemaan tota ekstratäytettä mut koska sä et oo ilmottanu mitään ni ei tälle voi mitään tehdä' (äänensävy sama ku 3-vuotiaalle lapselle puhuttaessa)

'niin eli tää on tää minna mannisen tilaus nyt puolen tunnin päästä'

'joo, se kyllä näkyy täällä meillä mutta kun sun pitää ilmottaa se mulle'

'no mähän just ilmotin sen sulle'

'mutta..'

'no okei, mä siis ilmottaisin tän minna mannisen tilauksen'

'joo, okei, kiitos paljon, mä rupeen heti kattoo mitä mä voin tehdä!'

siis minkä takia se niinku alunperin luuli että mä soitan sille ja kerron siitä tilauksesta? ihan vaan ku ei oo muutakaan tekemistä vai..?