mä oon hereillä koska mun pitää mennä yöks töihin. on siis pakko nukkuu päikkärit ja mul ei kyl tuu päivällä uni silmään jos nukun aamulla yli seiskan. heräsin siis ennen puolta seiskaa - järkyttävää kyllä ilman herätyskellon sointia - ja nyt koitan keksii puuhaa etten lösähdä sohvalle 'vähän lepäilemään'. mistä se johtuukin et mä aika usein herään vaikka miten ajoissa ja en saa enää unta, mut sit ku oon ollu hereillä puolisen tuntia tjtn ni johan nukuttais. muuten ei ois niin väliäkään koko päikkäreillä, mut mulla on kaks yötä putkeen ni on pakko jotenki koittaa helpottaa tätä tilannetta.

tuli noist päikkäreistä mieleen sillon joskus hyvinkäällä ku jostain syystä hipattiin ihan joka viikonloppu. ensin oltiin la aamuvuoros töissä yleensä siis ja sit illalla lähettiin pilettään. teppo sano lähes poikkeuksetta joka lauantai ku se lähti töistä et 'mä lähen nyt vetää päikkärit ni jaksaa sit illalla' tai muuta vastaavaa, toi ei ollu ollenkaan sanatarkka lainaus. ehkä kahden vuoden päästä kävi ilmi että tero kuvitteli että 'päikkärit' tarkottaa päiväkännejä eikä suinkaan päiväunia =D. me sitte mietittiin et onkse kaikki nää vuodet kuvitellu et teppo ku lähtee töistä ni se käy yksin vetää päiväkännit ja menee sit himaan selviimään ja lähtee illalla uudestaan?

tilasin muuten askarteluhässäköitä. en nyt viitti sanoo mistä, ku se ois ilkeetä. tilasin kuitenkin korttipohjia ja jotain paperia ja kartonkia ja semmosia mitä nyt tarviin, joulukorttijuttuja pääosin ja pari hyshys-askaa. ei siinä mitään, ne tuli tosi nopeesti ja kun jouduin reklamoimaan (kaikki A4-kokoset tuotteet oli menny ryppyyn ja yks paperi jopa rikki) ni ne oli ihan tositositosi pahoillaan ja lähetti mulle uudet sieltä. vaikka en siis ees pyytäny ku en ehtiny lähetellä niitä takas, niistä meni niin suuri osa jo käyttöön. ne varmaan tulee tänään. no mut niin. en ollu ennen ko puljusta mitn tilannu enkä muutenkaan mistään pitkään aikaan, joten tilasin semmosen kokeiluerän enkä siis hirveesti niitä hintoja katellu. korttipohjat makso 0,40€/kpl ja niitten hinnan ku näin ni oletin että ne on semmosia 'parempia', eli sitä paksumpaa pahvia ku olivat siis ihan A6kokosia. pah, ei olleet. ihan tavan pahvia.

kaivelin sitte huvikseni toisen nettikaupan ja niitten laadusta/laaduttomuudesta en vielä tiedä sanoa, mutta siellä oli A6kokoiset korttipohjat, yhtälailla taitetut, 1,10€/10 kpl! miettikää tota hintaeroo, siis noista tulee 0,11€ kappalehinnaks, ja jos mä nyt pykään vaikka jonnekin myyntiin useemmankin kortin ni se on jo aika paljon rahaa. mut niin, katotaan nyt ku ne ensin tulee et mimmosii ne on ja kuinka nopeesti ne tulee.

hyvä juttu on, että noita askartelutarvikeliikkeitä on netissä niin paljon, että ne joutuu oikeesti kilpailemaan muutenki ku hinnoillaan. tarkottaa siis sitä että lähes joka paikasta tuotteet tulee tosi vauhdilla. hyvä.

nyt mun tekee mieleni aamupuuroa, on kauhia nälkä. sit täytyy käydä ostaa eväitä töihin..mitä ihmettä mä keksin suklaankorvikkeeks piristämään mun yötä?