eilen sato vettä koko päivän, tai ainaki melkein. lähes kaikki lumet lähti ja mä olin epätoivon partaalla kaiken pimeyden keskellä. tänään meinasin aamulla myöhästyy töistä ku oli tullu yöllä pakkasta ja lunta. ihanaa =). ku nyt vaan pysyis pakkasen puolella. olin siis aamun töissä ja ehdin siinä sivussa neuloo pari kerrosta toista joululahjasukkaa edellisen postauksen sukan kaveriksi. oli siis aika hiljanen päivä. ihan kivaa vaihteeks, on tässä parina päivänä jo himppasen kiirettä ollukin..no mut niin, noi on jotenki omituiset kun toi nilkkaosa on tooooosi väljä, ja sukkaosakin näyttää hirmu leveeltä, mutta kun sen laittaa jalkaan ni on sopiva. mietin jos virkkaisin kumilankaa resoriosaan..? mietitään.

tän päivän pikainen blogikierros toi hauskan tuloksen. käykääs katsomassa teisan tekemiä lapasia. samaisella ohjeella minä olen tehnyt nämä:

425219.jpg

(kukat on siis valkosia ja keltasia, vähän on paaaaskat värit)

ja se 'oikee' tapa tehdä kainuun lapaset on jotain ihan muuta ;). huvikseni kuvagoogletin lapaset, ja ei olla näköjään ainuita jotka on käyttäny luovuutta ohjeen kanssa. teisalta lunttasin että alkuperäsessä ohjeessa (SK 11-12/06) oli ehdotettu pirkkalankaa, minä neuloin nuo iso- ja 7-veikasta. lämpimät on, ihan mun lempitumput ja melkein joka päivä käsissä.

mä jatkan askartelua. koitan saada noita mun hamahelmiä kulutettua kertarysäyksellä loppuun. niitä ei ihan vähää olekaan ;). ihanaa lauantai-iltaa!