virkulla oli styroxpään nimikilpailu siis. mähän tietty saman tien osallistumaan ja ti-dii! tänään urkkasin päivitykset ja katsokaa, olen voittanut kilpailun=). styroxpään nimeksi tuli siis ruusu elviina pääkkönen. pääkkönen oli itsestäänselvä sukunimi heti ku pään näin, oli niin pääkkösen rouvan näkönen ;).

mulla on aina ollu aivan omituisia nimiä kaikelle. tarkotan siis että oon aina halunnu lapsilleniki semmosia nimiä että luojalle kiitos mulla ei lapsia ole, oikeesti niitä kiusattais koulussa päivittäin..mä oon sitte jaellu näitä nimiäni mun lemmikeille.

vimmu on vimmu ja se on ihan nätti perusnimi, ja sen toinen nimi on vaan söpösti vilpertti. vimmu vilpertti ja sit mun veellä alkava sukunimi. halusin että se muistaa syntymäkotinsa, ja vimmu on haettu pohjasta. pohja ois ollu varsin hölmö nimi koiralle joten faija bongas seuraavan kyltin jostain matkan varrelta: vimmu 5 km. vimmu siis. tästä innostuneena sillon kissan kokonen karvapallo oksens auton penkille..voi raasu, se oli niin pieni, pörrönen ja ihana.

ella taas, joka oli mun rakas kissani, tuli nimen kanssa. sehän oli siis lotan kissa, joka oli hakenu sen kytäjän kissatalolta. kissatalolla sen nimeks oli laitettu manta, mutta lotta vaihto sen. ella oli arviolta 8-vuotias kun siitä tuli ella. lotta kun muutti jenkkeihin, ensin opiskelemaan ja sitte kokonaan (moi vaan jos käyt täällä :)) ni se tuli mutkan kautta meille. ensin hoitoon ja sitte kokonaan. no mutta niin, nimi säily ellana ja maukka keksi sille erilaisia lempinimiä ni se oli ella tai essi tai esmund.

sitä ennen mulla oli kani, joka oli siis valitettavasti luonnevammanen. sulonen mutta sekopää. ei auttanu lämpö eikä läheisyys eikä hellyys eikä rakkaus eikä siis mikään, hullu se oli. vihanen. oisko se johtunu sen nimestä? se oli lyyli impi orvokki.

sitä edelsi puntti-rotta, joka tuli mulle kun se oli ostettu jotenkin ajattelemattomasti ja sille tarvittiin paikka. minä otin sen ja voi vitsi, se oli semmonen veijari ettette usko! se juoksi melkein koko päivät vapaana lattialla (joskus se päästettiin, joskus se murtautu ulos häkistä) ja sen lempipuuhaa oli hakee vimmun kiposta raksuja ja raahata niitä sohvan taakse. kerran vimmu oli saanu siis kokonaisen reikäleivän, se oli jääny ilman pussia leipäkoriin ja oli korppuuntunut. vimmu ei ollu ehtiny syödä sitä ja ku puntti sen löys ni se intoa puhkuen raahas sen olohuoneeseen - siis kauheella vaivalla ja sisulla kun se leipä oli kolme kertaa isompi ku rotta =D. no niin, se tuli mulle punttina ja mä lisäsin siihen loput. puntti armas iivari.

näitä kaikkia ennen mulla oli kilpikonna, maakilpikonna. se oli ilmeisesti jotenkin sairas, kuoli muutaman vuoden iässä =(. se oli nimeltään billy the kid.

ja ihan viimetteeks mulle tuli kaks vesikilpikonnaa. ne tuli töistä kun yhdellä työkaverilla meni hermot niitten kanssa. mä pelastin ne hetkellisesti. ne ei kauaa mulla olleet ku aloin etsiä niille uutta kotia. huomasin heti ku ne tuli, että se akvaario oli aivan liian pieni kahdelle isolle punakorvalle. tietystikään mulla ei ollu rahaa ostaa niin isoo akvaariota ku niille ois tarvinnu, eikä mun yksiöön ois mahtunutkaan. ne sai paremman kodin, uskon ainakin. pääsivät lapsiperheeseen ja jos en ihan väärin muista niin siellä oli jo ennestään yks punakorva. ja iso akvaario. mä annoin niille kunnioitettavat nimet. nimittäin siinä kohtaa päätin että vaikka mä kuinka olin varjellu tätä nimiyhdistelmää ensimmäiselle pojalleni, ni mä luultavasti rakastaisin lastani niin paljon etten vois antaa sille nimeksi solmu-hemmo sulevi. toinen konnista on siis solmu-hemmo, toinen sulevi. arvelen että nimet on vaihdettu ;).

joskus mä oon päättäny että mun ekasta tytöstä tulee lila orvokki. se on edelleenkin ihan nätti nimi, mut ei kyl ei. niin, ja noista akvaarioeläimistä. ehdottomasti haluan joskus akvaarion, luultavasti kyllä kaloilla kun noi punakorvat kasvaa niin kamalan isoiks ja vaatii älyttömän tilan. mutta kalat, mä tykkään niistä. ja se vois olla vaikka tosi pienikin akvaario missä ois vaan ihan muutama joku hieno kala mitkä tykkää olla rauhassa. ja mä tykkään akvaarion pesemisestä. se on jotenki aivan ihanaa, pesin ton konnienki akvaarion tosi usein vaikka siihen meni aina melkein koko päivä kun se oli kumminki ihan tosi iso.

tuli oikein hyvä mieli ku mietin kaikkia mun ötököitä. tota kania lukuunottamatta mulla on ollu tosi hyvä onni, vaikka oon ottanu eläimiä mistä sattuu ja minkälaisia vaan ni ne on kaikki ollu ihan järkyttävän ihania ja kilttejä ja tottelevaisia. ja vimmu on tullu kaikkien kanssa toimeen, ja siis ne kaikki vimmun kanssa.

ihanaa alkuviikkoa =), mä meen lakkaamaan kynnet ja jos ennen töihin lähtöä ehdin ni säädän vähän tota jouluyllätysvaihtopakettia.