…nimittäin nyt tulee pitkä juttu (ja kaikki ketkä yllättyivät, huutaa hep ;)). joulu. se oli ja meni. vähän oli kyllä kieltämättä kurjaa ku ei ollu lunta, mutta toisaalta onhan se kiva poltella kynttilöitä kun on pimeetä. mulla oli tosiaan jouluna ihan unelmavuorot, en tiedä oonko muistanu ees hehkuttaa. meille tuli ennen joulua semmonen toivelista mihin sai kirjailla toiveita joulusta, uudestavuodesta ja loppiaisesta. tai siis työvuoroista mitä sillon toivoo. mä toivon uudeks vuodeks tietty aamuvuoroa ku on toi koira joka pelkäilee..niin, ja jouluks en toivonu mitään.

 

1169109.jpg

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

sanoin että voin tehdä paljon töitä ja niitä vuoroja mitä kukaan ei haluu tehdä, koska mulla ja maukilla ei oo niin hirveen väliä että koska sitä joulua viettää ku me ollaan tämmösiä pakanoita. no, mulla oli jouluaattona aikanen ilta eli pääsin töistä jo klo 21:15. ihan huippua, saatiin aamulla nukkua pitkään ja syödä iiiiihana aamupala ja sit vielä pääsin niin aikasin että voitiin hyvin syödä vasta illalla. ja vielä kun mulla oli sitte tiedossa kaks yövuoroo ni ei ollu kiirettä nukkumaan ja vieläpä siihen yövuorojen päälle oli lepo ja kaks vapaata, eli me päästiin vielä mökillekin!  vitsi, en ois osannu parempia vuoroja ees toivoo.

 

1169143.jpg

 

no sillon aattoaamuna syötiin karjalanpiirakoita ja munavoita. en jaksanu tehä piirakoita ite, ihan pakasteesta vaan heitin uuniin. mä en tehny itse asiassa oikein mitään ite. me vähän mietittiin että ku mä oon niin paljon töissä ni kokeillaan kaikkea valmista ja ei ressata. niin me sitte kokeiltiin, rosolli oli hyvää ja laatikot oli herrrkullisia. lanttulaatikko oli ihan tavan äitien tekemää ruokaa (ja sit mä lisäsin siihen kermaa ja voita..), sitä en maistanu ku musta se on aika tosi pahaa. porkkanalaatikko oli jonku paikallisen tekijän tekemää ja siihenki lisäsin kermaa ku siinä oli aika vahvasti sitä maustetta..no sitä mitä porkkanalaatikossa käytetään =D. mut sit ku siihen laitto kermaa ni se oli ku maukan äitin tekemää, joka on siis ihan parasta ja voi vitsi, sillä mä elin joulun.

 

1169118.jpg

 

sillon aattona ku olin töissä ni maukka ja vimmu paisto kinkun (se oli oikeesti kinkkurulla kyl) ja seki oli kuulemma hyvää. mä en tykänny siitä. maistoin semmosen senttikertaasentti-siivun ku se tuoksu niin älyttömän hyvälle ja mä päätin että mä tykkään siitä (miksi, en tiedä kun en ole kinkusta tykännyt silloinkaan kun lihaa söin). yök. maistu ihan kuolleelle lihalle. ei tarvii taas kymmeneen vuoteen pal maistella. mut kaikki muu oli herkkua. ainoo mitä ite tein oli mäti-sipuli-smetana-tilli-sekotus ja se se vasta hyvää olikin.

 

1169134.jpg

 

joululahjoja ei tänä vuonna paljon osteltu – eikä tehty – mut maukalle oli tietty pakko käydä salaa jotain ostamassa. jouduin ensin valehtelemaan sille että meen tuntia aiemmin töihin että pääsin kauppaan ja sit jouduin vielä seuraavana päivänä varastamaan salaa joulupaperia töihin mukaan että sain sen lahjat paketoitua. koska oon päättäny että en haluu ostaa mitään tennissukat/kauluspaita/dödö/boxerit-linjalta, hyökkäsin levyosastolle. hullun penkomisen jälkeen löysin martikaisen jarkon liven, joka oli ainoa laatuaan ja myöskin ainoa levy koko hemmetin valikoimasta minkä voin maukalle ostaa. halusin jotain muutakin kun en ehtiny sillekään mitään tehdä.

 

1169127.jpg

 

alotin periaatteista lipsumisen dödöstä..se vaan tuoksu niin hyvälle..seuraavaks huomasinkin tarjousmyynnissä olevat kauluspaidat ja kas vain kun oli juuri sitä viininpunaista mikä sopii maukalle hullun hyvin. siinä vaiheessa ku tajusin että mulla oikeesti on sekä dödö että kauluspaita, ostin (lähinnä itselleni kettuillessa) paitaan sopivat boxerit. sukista sentään pysyin erossa. maukka onneks tykkäs kaikista ja paita oli täydellisen sopivan kokoinen (suurin osa ajasta menikin sitä kokoa miettiessä ja voin kertoo että jos en ois just tikuttanu noita villapaidan hihoja ni oisin ostanu 2 kokoo liian pienen paidan =D).

 

1169140.jpg

 

joulu oli ihana. syömisen jälkeen oltiin vaan, pussailtiin ja jaettiin lahjat. ekanaki mun oli pakko avata hannalta tullut JYV-paketti koska olin sitä jo niin monesti hiplaillut. ihana paketti, kiitos hanna!! täydellisesti onnistuit J.

 

paketissa oli siis 2 kerää maailman pehmeintä artesanon alpakkaa, ja kuva muuten valehtelee värin, se ei ole noin kirkas. mukana oli myös ihana itse tehty kortti ja huiviohje tuolle langalle. niin, ja bambuiset pyöröt jotka ei nyt päässeet kuvaan. hyvä niillä oli neuloa, on tietysti kokeiltu jo! ai, ja tee! sekin unohtu kuvasta. ihanan tuoksusta jouluista teetä jossa oli mukana myös valkosuklaata! en oo moisesta koskaan kuullut. odotan pakkasiltoja jotta voin maistella uusia teitäni, virkultahan sain sen minttu-suklaisen mallin.

 

1169152.jpg

 

 

sitte niin, maukka oli ostanu mulle ristomattiratian raidallisen kylpytakin, ja hauskasti kävi niin että niitten porukat oli ostanu meille pyyhkeet. ne oli myös raidalliset ja mun pyyhe oli samanvärinen ku mun uus kylpytakki J. voin fiinisti käydä saunassa nyt. sitte porukoilta saan joka joulu yöpaidan ja kas vain, sieltäkin paljastui ratian raitaa. tosin eri väreissä – yöpaita oli mustavalkoinen ja mä sain välittömän inspiraation tikutella mustavalkoraitaset puuvillayösukat itselleni.

 

maukka oli ostanu mulle myös hajuveden. mä en tiedä miten toi mies tekee sen, mutta mulle on siis hiton vaikee ostaa hajuvesiä. käytän monia erilaisia tuoksuja joo, mutta kaikissa on se joku tietty juttu et ne on mun. maukka on ostanu mulle kolmea eri hajuvettä (aika rohkee) ja joka kerta osunu nappiin, tääki on niin mun että. niin, ja koska ihmeiden aika ei oo ohi ni maukan porukatkin oli ostanu mulle hajuveden ja sekin oli hyvä! oo, ja sit toi ihana mies oli ensinnäki ostanu mulle matrixin!! ja vielä se kattoki sen mun kanssa. voi vitsi. kaikkien näiden 14 katselukerran jälkeen voin sanoa että kyllä mä sen aion vielä kattoo uuestaan ;).

 

me saatiin myös sisätekemistä: jääkaappirunoutta (aiheena ’rakkaus’, suurin osa sanoista lapsilta kiellettyjä..) ja tupamölkky! päästään pelailemaan ja runoilemaan.

 

1169092.jpg

 

sitte. tiksalta mä sain jotain aivan mieletöntä! osasin kyllä odottaa pehmeetä ja omannäköstä pakettia koska se on siis kerjänny langat anopiltaan kun on nähdessään ne todennu, että ne huutaa mun nimeä. tän mä tiesin joten odotin siis jo aika paljon. en näin paljoa:

 

1169173.jpg

 

 

aivan ihana. menin ihan sanattomaks. ja niin ihanan lämmin. sit meinasin mennä uudestaan sanattomaks ku avasin tepon paketin. se oli iiiiiiiso pahvilaatikko ja puolillaan kahvipaketteja. tyhjiä siis. jeeee! meillä onki neuletapaamisessa ens kerran teemana kahvipussit. mä saan näistä vaikka kuulkaa mitä. lisäks paketista löyty tämä:

 

1169099.jpg

 

dingon kerjäläisten valtakunta vinyylinä. kiitos <3. kaikki kiitokset ja kaikki kuulostaa niin kauheen laimeilta mut onneks mä voin luottaa siihen että jos ihminen tajuu antaa mulle jotain tämmöstä ni se kans tajuu kuin onnelliseks mä siitä tuun.

 

vielä sitte torstaina kävi porukat ja toi lisää paketteja ku tonttu oli vahingossa vieny ne hyvinkäälle ;). mukana oli kummitädin kynttilällinen paketti, kiitos! mun täytyy ottaa kuva siitä ku en osaa selittää minkälainen se on, mutta ihana. ensin mä en tykänny siitä mut sitte ku se löys paikkansa ni se onki mielettömän ihana. sitte porukoilta saatiin jotain toivottua kuten kattila ja tämä:

 

1169160.jpg

 

eikö oo aika tyylikäs veitsenterottimeks? ja hyväkin oli, kokeilin jo. sitte tuli jotain yllätyksiä, kuten tää mun uus ihana leikkikaluni mitä en ois ikinä ees tajunnu pyytää mutta nyt mä vaan ihmettelen että miten mä on voinu käydä lenkillä ilman sitä (ai niin, mähän en ole käynyt lenkillä..):

 

1169150.jpg

 

ihana i-pod. pelejäki. tietty sille piti heti tehä suojus ja ku olin vähän sulosella tuulella ni tein tommosen äklökarkinvärisen. nyt se pyssyy paremmin kunnossa <3. sitte mä sain rahnaa jotka jemmasin itseltäni, voin sitte ostaa jotain ku oikeesti tarviin. sitte tuli paljon muutakin, ihan siis hirveesti saatiin lahjoja taas! ja kortteja, ihania joulukortteja J.

 

sitte me oltiinki kaks päivää mökillä. käytiin viemässä linnuille ruokaa ja joulusaunomassa. oli kyllä vähän tappista ku vettä sato (toisinaan myös räntää) ja tuuli ihan hirveenä ja oli pimeetä ja märkää ja kylmää ja plaah. mut oli se silti ihanaa. ai niin, ainoo joululahja jonka tein ja kuvasin, äitille lähti kertut:

 

1169057.jpg

 

iskä sai ihan perus ribbisukat, en muistanu kuvata. niin, ja tosiaan hannan otti hyvän kuvan lähettämästäni JYV-paketista.

 

ja tärkein viimeisenä. lämmin kiitos kaikista työpaikkaonnitteluista ja jouluntoivotuksista!

 

nyt villapaidan kimppuun!