Ootteko koskaan kuunnellu Toni Niemisen mäkihyppyselostusta? Tai ei se kai muuta selostakaan ku mäkihyppyä. Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan ni sehän ei kai oo selostaja vaan kommentatööri. Mä jouduin oikeen alkaa kuuntelee sitä..se alko kai sanasta tai sanayhdistelmästä Garmisch Partenkirchen. Puuttumatta oikeeseen ääntämis (saati kirjoitus-) asuun, Toni sanoin 'GarmischParten *väli* Kirchen.

Vähän mä ihmettelin ja hetken päästä se sitte puhu jostain toisestakin paikasta, oisko ollu sitte Oberstdorf, eli Tonin tyyliin Obers Dorf =D. Kuunnelkaapa sitä! Tää kaikki johtuu siitä että se puhuu ihan just tasan niin pitkään ku sillä loppuu henki ja sitä ei kiinnosta vaikka se ois kesken sanan. Sit se vetää koko keuhkojen tilavuudelta ilimaa ja alottaa siitä mihin jäi ja jatkaa taas niin kauan ku sitä riittää xD. Tää anto kuulkaa mäkiviikkoonki ihan uuden, kiinnostavan katsontakannan.

Mä oon urkannu täällä

1171138.jpg

harva se päivä ja eilen..ei, vaan toissapäivänä, tuli postissa tämä:

1201010.jpg

Kyllä, postikulujen hinnalla. Ihana kirja. AnneHelena sen lähetti, ja muistan kyllä sut jos tulee vastaan jotain siun keräämää :). Noh, samana päivänä tuli Suuri Käsityökerho, edellisenä päivänä olin heräteostanut Modan ja seuraavana päivänäkö se oli ku postiluukusta kolahti uus Novita 8^O. Moon ollu aivan pulassa, selannu lähes hysteerisenä jokaista vuorotellen. Onneks on ti-ke je ke-to yövuorot ni voin sitte ottaa luettavaa mukaan. Uus Novita oli vähän..mä en oikein vielä tiedä että tykkäsinkö mä siitä vai inhosinkö mä sitä. Olihan siellä ihaniakin juttuja, tykkäsin siitä kansikuvaneuleestakin (erityisesti niistä hihoista) ja niistä ystävänpäivähässäköistä, mutta jotenki siellä onnistu olemaan seassa pari niin yököttävän kamalaa mallia, että ne vei niinku kaiken hyvän energian siitä koko lehdestä. Täytyy selaa se vielä kertaalleen ennen ku oon oikeesti mitään mieltä.

Modassa saatto ollakin jotain, en enää muista koska löysin sieltä kummitytölle synttärilahjan ja sitä tikuttaessa oon unohtanu kaiken muun mitä siellä mahdollisesti oli. Jotain tämmöstä on tulossa:

1201012.jpg

Erittäin tyttömäistä. Tuo on tommosta pientä ja sievää ja tänä aamuna iski semmonen EI-olo. Ei mitään missä pitää laskea, ei mitään mihin tarvitaan pieniä puikkoja (siis luojan kiitos mä tilasin ne sormikaspuikot, ilman niitä oisin ollu ihan pulassa ton kanssa. No en nyt pulassa mut..ois se ollu rankkaa ;)), ei mitään söpöösulosta. Alotin sitte ton Maukan pipon joka vilkkuu tuossa tyynyjen ja torkkupeittojen kanssa. Se on täysin aivotonta ja etenee vauhdilla. Sit sillä onkin koko setti valmis, kaulaliina on kuulemma ihan ei-ei. Sopii mulle, voin alkaa tekee ihelleni tota settiä noista Liidölin langoista.

Just muuten tajusin että kummipojan paketti, jonka pitäis olla tänään Hyvinkäällä, on hyvin vahvasti täällä. Oho. Täytyy lähettää heti alkuviikosta se. Mut hei, parhaat yllätykset tulee aina myöhässä (mun itsekeksimä henkilökohtainen motto, vapaasti lainattavissa). Tosta tulikin mieleeni se kummitädiltä saamani joululahja minkä lupasin kuvata ja näyttää. Ai miksi se tuli tuosta mieleen? Ehkä siks että yleenstä mä oon saanu joululahjat juhannuksena ;). Eniveis tänä jouluna tuli paketti ihan jouluna, ja tää on oikeesti tosi kaunis. Mutta vaikee kuvata kun ilman salamaa taas tärähtelee mutta kuvaa nyt tätä salamalla.

1201009.jpg

kokeilin ettiä PartyLiten sivuilta jos siellä ois ollu parempaa kuvaa mut ei osunu silmään. Paljon muuta ihanaa siellä kyllä on. Jahas, ykkösen aamuohmeli menee. Voisin sen kattoa ja tota pipoa..Sitte pittää käyä kaupassa, mun on ihan pakko saada tonnikalasalaattia. Kolmatta päivää jo tekee mieli. Kulmakarvatki pitäis nyppiä. Plaah.Ai, ja Vimmulla on tiistaina lääkäri, otetaan taas munuaiskokeita. Se juo ja pissaa kauheita määriä. Siellä on uus lääkäri, saa nähä minkälainen :). Nyt sitä ohmelii. (Viimenen kappale oli täyttä sekoiluu =D.)